Ik zweet.. ENORM

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:49

Sypol_Rawr schreef:
Pieter25 schreef:

Ik gebruik syNeo 5 - Anti-transpirant van de etos, kost wat.. maar werkt super +:)+

Hoeveel kost het ongeveer?

https://www.directapotheek.nl/productde ... ubriek=513

Hier staat de prijs en alle info over het product.. ik ben er te vreden over als man *D

Ik heb iig met uitgaan (kan soms behoorlijk warm worden in de kroeg) geen zweetplekken meer *\o/*
Laatst bijgewerkt door Pieter25 op 13-11-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:51

Ik ben ervoor naar de huisarts geweest omdat ik er vooral onzeker van word..
En de huisarts heeft een potje met vloeibaar iets erin en dat moet je aantal keer per week op smeren.
Ze zegt dat het meeste daarmee word opgelost en als dat niet werkt dat botox dan de enige oplossing is.

Dus je zou dat kunnen proberen?
Bij mij werkt het helaas niet maar ik ga ook niet voor botox, ik ben nog erg jong daarvoor en ik heb t er niet voor over...
Ik ga wel verder met zwarte vesten en truien en topjes, of vleermuismouwen shirtjes :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:14

_Nancy schreef:
Je kunt ook naar de neuroloog gaan voor botuline injecties in de oksels.
Dat is een zweetbehandeling en helpt echt super goed :j

Wij hebben heel veel patienten die komen op dat spreekuur en die zijn allemaal zo blij als ze weer de injecties hebben gekregen.
Gaat ongeveer 3 maanden mee, dus om de 3 maanden zou je dan een injectie moeten halen.

Wat vreemd dat een neuroloog dit doet, normaal gesproken moet je hiervoor naar de dermatoloog ;)

Botox gaat bij sommige mensen 3 maanden mee maar bij de meeste mensen 6 tot 9 maanden.
Ik krijg zelf ook botox injecties worden helaas niet door elke verzekering vergoed.

Let wel op met de odorex,syneo 5 en therme je kunt op dit type deo's direct of later ineens allergisch reageren.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:17

Taartje schreef:
_Nancy schreef:

Wij hebben heel veel patienten die komen op dat spreekuur en die zijn allemaal zo blij als ze weer de injecties hebben gekregen.
Gaat ongeveer 3 maanden mee, dus om de 3 maanden zou je dan een injectie moeten halen.

Let wel op met de odorex,syneo 5 en therme je kunt op dit type deo's direct of later ineens allergisch reageren.

Je moet idd ermee opletten, maar bij mij so far, so good, al een paar jaar :j het kan af en toe wel jeuken.. maar dat is zelden

vuurneon

Re: Ik zweet.. ENORM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:19

Ik kan er ook goed tegen gelukkig; terwijl ik wel gevoelig ben voor eczeem. Zolang ik het maar niet erop spuit na het scheren := dat gaat jeuken! Belangrijkste is ook niet vaker dan nodig is te gebruiken; spul moet je niet dagelijks erop spuiten.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:21

Mijn oksels verbranden nu als ik het erop smeer *auwie* daarvoor ook best een tijdje gebruikt zonder klachten!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:22

vuurneon schreef:
Ik kan er ook goed tegen gelukkig; terwijl ik wel gevoelig ben voor eczeem. Zolang ik het maar niet erop spuit na het scheren := dat gaat jeuken! Belangrijkste is ook niet vaker dan nodig is te gebruiken; spul moet je niet dagelijks erop spuiten.

Nee idd haha, ach gewoon goed de handleiding lezen, ik doe meestal op woensdag of donderdagavond en meer niet ;) en gebruik 1 million van paco rabanne voor de geur of dergelijke :')

Edit: geur is gewoon voor het lekker ruiken :+
Laatst bijgewerkt door Pieter25 op 13-11-12 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:22

Taartje schreef:
Mijn oksels verbranden nu als ik het erop smeer *auwie* daarvoor ook best een tijdje gebruikt zonder klachten!

ow.. das minder -O- misschien een andere type proberen?

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:28

Voor de geur helpt rexona maximum protection ik zweer erbij en wil niks anders meer. Ik had altijd veel last van dat ik mijzelf rook sinds ik dit gebruik niet meer als ik begin te transpireren dan komt de lucht van de deo naar boven.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:34

Pieter25 schreef:
Taartje schreef:

ow.. das minder -O- misschien een andere type proberen?

Ik ben helaas allergisch voor vrijwel alle normale deodorant soorten dus schiet niet op ;)
maargoed met mn botox heb ik het niet nodig! ik gebruik nu een natuurlijke deo en die werkt als de botox uitgewerkt is top!

Het schijnt ook heel goed te werken om een deodorant te maken van baking soda en die op je oksels te smeren.
Zie ik vrij vaak voorbij komen op diverse fora :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:34

die therme spray heb ik gehad, hielp niet.
Odorex ben ik allergisch voor.

Het is zoeken wat bij jou werkt, ik heb nu al jaren old spice rollers en dat werkt nu al jaren.
Die werkt ook als enige bij mijn vader, laat die dingen nu overkomen uit de USA per doos van 6. :+

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:01

Ik heb er een aantal jaar geleden ook last van gehad .
Die spray en lotion werkte niet bij mij helaas (droeg ook altijd een vest .
Nu ik (veel) afgevallen ben heb ik er geen last meer van ,alleen als ik stress .
Dus het kan goed zijn dat je er later geen last meer van hébt(las dat je bezig bent met afvallen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:07

Dat is interessant!
En een emmer met azijn in het water en dan een nachtje weken helpt ook ipv 60 graden?

Ik ken helaas het fenomeen zweetgeur in katoenen tshirtjes met sporten.
Ondanks dat ik dan nog amper gezweet hebt begint het snel te ruiken. Ik vroeg mij de laatste tijd al af waarom... (Zijn dezelfde tshirtjes die ik gebruik)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:26

Taartje schreef:
_Nancy schreef:

Wat vreemd dat een neuroloog dit doet, normaal gesproken moet je hiervoor naar de dermatoloog ;)

Botox gaat bij sommige mensen 3 maanden mee maar bij de meeste mensen 6 tot 9 maanden.
Ik krijg zelf ook botox injecties worden helaas niet door elke verzekering vergoed.

Dat doet ie al jaren :j Had ik ook niet verwacht eerst hoor :+ Vond het maar raar.
We hebben 1 vaste neuroloog die dat doet en de rest doet het eens in de zoveel tijd.

Botuline wordt vergoed als je er een verwijzing voor hebt en inderdaad verschilt dat per verzekering, meestal gebruikt hij 1 potje per patient.
En 1 potje kost €500..

Soms laat ie wel eens een potje open staan omdat het nog niet leeg is, kun je het weggooien.. Zonde :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:10

Ik ben helaas ook een "zweetmonster". Heel irritant omdat ik met fietsen altijd ook heerlijk op de rug zweet en als ik dus door weer en wind naar werk of een afspraak fiets, kom ik aan met een heerlijke streep op rug en vlekken onder mijn oksels :') Mijn vesten en shirts stinken ook meestal echt enorm, best genant eigenlijk :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:18

Vroeger had ik dit ook heel erg, geen deo die er tegen hielp, gele vlekken onder de oksels van witte shirtjes, in donkere shirtjes soms natte plekken van de oksels tot de ellebogen en de bijbehorende streep over de rug...
Niks hielp echt heel goed, maar dagelijks douchen, oksels goed geschoren houden, geregeld van deo wisselen, elke dag een schoon shirtje aan, gedragen shirtjes wassen met azijn en vooral niet te dik aankleden (de winterjas kwam pas de kast uit als het overdag ook vroor) gecombineerd maakten het wel iets minder erg, hoewel je je er als toch al onzekere puber natuurlijk net zo hard voor blijft schamen. -O-

Troost je, er is nog hoop; ik ben er overheen gegroeid en de meeste vriendinnetjes met hetzelfde probleem ook. Tegenwoordig gebruik ik na het douchen een deoroller van Odorex (die paarse), niet per se omdat het nodig is, maar omdat spuitdeo zo prikt onder net geschoren oksels. :')
De volgende ochtend spuit ik weer gewoon m'n lekkere zoete Vogue-deo op en ik zweet heus nog wel, maar niet meer extreem. Ja, op mijn rug, maar dat is geurloos zweet en omdat ik altijd een hemdje onder m'n shirt draag zie je dat gelukkig ook niet, dus ik kan ermee leven. :)

Er zijn hele goede tips gegeven in dit topic, probeer ze maar eens! :))

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:19

margjex schreef:
Ik ben ervoor naar de huisarts geweest omdat ik er vooral onzeker van word..
En de huisarts heeft een potje met vloeibaar iets erin en dat moet je aantal keer per week op smeren.
Ze zegt dat het meeste daarmee word opgelost en als dat niet werkt dat botox dan de enige oplossing is.

Dus je zou dat kunnen proberen?
Bij mij werkt het helaas niet maar ik ga ook niet voor botox, ik ben nog erg jong daarvoor en ik heb t er niet voor over...
Ik ga wel verder met zwarte vesten en truien en topjes, of vleermuismouwen shirtjes :)

Mijn huisarts schreef jaren terug ook een vloeistof voor. Hielp geweldig, totdat ik er vreselijke eczeem door kreeg. Sindsdien ben ik allergisch voor formaldehyde. Oftewel: sterk water.... Je weet wel, waar foetussen mee worden geprepareerd.... Dat smeerde ik dus op doktersadvies onder mijn oksels. Never again!