zweet en stank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:34

Nieuw zweet hoort inderdaad geen geur te hebben.

Zweet gaat pas onprettig ruiken wanneer het oud is of wanneer oud zweet onder je oksels of in kleding word aangevuld met nieuw zweet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:19

Raponsje schreef:

Zweet gaat pas onprettig ruiken wanneer het oud is of wanneer oud zweet onder je oksels of in kleding word aangevuld met nieuw zweet.

Dit was ik nou net aan het typen :') Haha

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 21:26

Raponsje schreef:

Wat bedoel je met deze zin :) ?
Zweet gaat pas onprettig ruiken wanneer het oud is

_Nancy

Re: zweet en stank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:27

Als je hebt gezweet en het is opgedroogd.. En je dan weer opnieuw gaat zweten gaat het stinken.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:50

Ik heb er ook alleen last van met paardrijden, verder heb ik er nooit last van. Ik moet sommige shirtjes wel 3 x wassen voor de geur er uit is! Ik was gewoon op 40 graden. Dat is toch gek?!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:52

Lieverdje86 schreef:
Ik heb er ook alleen last van met paardrijden, verder heb ik er nooit last van. Ik moet sommige shirtjes wel 3 x wassen voor de geur er uit is! Ik was gewoon op 40 graden. Dat is toch gek?!

Is niet gek; vanaf 60 graden vinden bacteriën het niet meer zo leuk :+ kookwas erover en dan heb je bijna alles dood. 40 graden dood geen bacteriën, dus dan zul je vaker wassen als het goed in de kleding zit.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 09:33

Maar diee bacterien zitten dus in mijn paardrijshirt :o

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:49

Waarschijnlijk heb je idd last van oud zweet dat nog in je kleding zit. Zodra dat warm word gaat het stinken,heeft dus niks te maken met de inspanning op dat moment. Vers zweet ruikt namelijk niet!

Zoals al aangegeven kun je je shirts in azijn te week zetten of van HG heb je speciaal spul voor sportkleding, kun je gewoon bij je wasmiddel gooien in de machine.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:01

Ik gebruik Lady Speedstick deodorant. Echt een aanrader! Dit is trouwens een stick (dus geen roller of spuit deo).

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:11

Raponsje schreef:

Dit klopt dus helemaal en kan je oplossen door die t-shirts ed voor je ze wast te laten weken in sodakristallen (opgelost in warm water)! Dit helpt echt super en de geur is dadelijk weg!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:20

Ik herken het probleem, helaas niet alleen met rijden :o
Paar goede tips in dit topic tegen gekomen die ik eens uit wil proberen :D

(en ik ben het helaas niet eens met dat nieuw zweet niet ruikt! Ik heb het (is niet altijd zo geweest!) zelfs als ik net onder de douche vandaan kom...)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:23

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:26

Die heb ik en werkt zeker! (alleen schijnt het echt heel erg slecht te zijn, want je zweet dan niet meer en dat gaat dan toch ergens anders heen....)
Absoluut niet gebruiken na scheren, want er zit alcohol in en dat is bijzonder onprettig.....

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:32

De minder "slechte" variant is van rexona..
Rexona maximum protection.

werkt echt super!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:34

Kentaro schreef:
Die heb ik en werkt zeker! (alleen schijnt het echt heel erg slecht te zijn, want je zweet dan niet meer en dat gaat dan toch ergens anders heen....)
Absoluut niet gebruiken na scheren, want er zit alcohol in en dat is bijzonder onprettig.....

Je huid heeft een mega oppervlakte; dus de warmte kan die echt wel kwijt hoor als je alleen maar je oksels ermee insmeert :) dus dat is helemaal niet slecht. Oksels zijn maar een heel klein deel van het geheel.

Vers zweet kan ruiken; heeft ook te maken met wat je eet :)

Kentaro

Die ben ik hier al meer tegen gekomen en ik ga hem zeker proberen! :D

_Lobke_

Kentaro schreef:
Ik herken het probleem, helaas niet alleen met rijden :o
Paar goede tips in dit topic tegen gekomen die ik eens uit wil proberen :D

(en ik ben het helaas niet eens met dat nieuw zweet niet ruikt! Ik heb het (is niet altijd zo geweest!) zelfs als ik net onder de douche vandaan kom...)

Toch is het wel zo, nieuw zweet hoort niet te ruiken dat heeft te maken met het aantal bacteriën op je huid (wanneer je huid schoon is heb je minder bacteriën) wanneer het is opgedroogd en je zweet weer krijg je de bekende zweet geur die dus wordt veroorzaakt door (het aantal) bacteriën.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:36

Kentaro schreef:

Als je je aan de gebruikers aanwijzing houdt dan weet je dat je 2 dagen moet wachten met de oksels scheren.
Denk ook nie dat het goed werkt als je dat niet eerst goed leest ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:39

Ik heb hem zelf ook niet gebruikt na het scheren, maar ik vind hem zo al wel eens prikken.... :=

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:45

Herkenbaar, ik zweet haast nooit (en stink dus ook niet) behalve na het rijden. Schaam me dood voor de lucht, want ik word er zelf onpasselijk van, laat staan de omgeving..

Om de schade te beperken gebruik ik rexona extra dry en dat helpt wel aardig. En verder let ik op wat ik draag, want strak zittende shirtjes zorgen dat ik meer ga zweten dan iets wat losser zit.
En ik merk dat het bij bepaalde, synthetische stoffen erger is, dus als ik maar merk dat ik het zelfs niet meer uit een shirtje gewassen krijg, of het binnen 5 min. nadat je het aangetrokken hebt al stinkt, gaat het shirt de kliko in.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:47

mijn sportleraar zei altijd dat als je meer drinkt het ook niet zo zuur ruikt,

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:51

vroeger erg veel last van ook gebruik nu odorex depper
moet savonds na het douchen, nacht intrekken, ochtend wassen met zeep en dan geen deo op

eerste week elke dag daarna steed een dag over slaan

ik ben nu een paar jaar verder en hoef nog maar 1 x per 3 a 4 weken die deo op verder dus NOOIT haha

:D

oja en hij kost 3,50 ofzo en je doet er in het begin een half jaar mee en nu dus veel langer :j

edit: in het begin gaat het wel iriiteren en jeuken, maar je huid zal er aan wennen dus je moet wel even doorzetten
maar beter dan klotsende okels en verprutste truitjes :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 12:24

Ik heb gisteravond gedoucht..
Vanochtend deoleen op gespoten..
En nu ben ik op school.. En ruik ik het weer :s
Ik snap der echt niks van..
Het shirtje (langemauw) heb ik helemaal niet zovaak aan?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 12:25

Als ik oderex neem..
Welke moet ik dan nemen? De extra dry? Of depper ofzo?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:26

Ik heb de extra dry in dat glazen flesje. Moet je op een watje doen en dan na het douchen deppen.