Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Laura1589 schreef:Zijn er bij jullie ook meerdere dames in de familie die het hebben? Zoals ik al zei, mijn moeder heeft het dus ook, maar dan echt migraine, ik hoop niet dat ik het nog zo erg ga krijgen...
en dit valt nog mee, toen ik vroeger de pil nog niet nam, lag ik gemiddeld een dag per maand kotsmisselijk op bed. o wee als ik er ooit af moet.
en 1 tot 2 dagen van de kaart. Pillen helpt niet, want zodra die flitsen beginnen is het al te laat: alles wat ik dan nog neem spuug ik eruit.
maar dan geldt weer: hormonen 
Alet74 schreef:De prikpil schrijf ik ook op mijn lijstje oplossingen, maandag gooi ik het in de groep bij de huisarts.
Schijnbaar rust er toch een taboe op dit onderwerp, hoe gewoon het ook bijna is. Want iedere vrouw is wel eens ongesteld en vrijwel iedereen heeft er op de een of andere manier wel last van (toch?). Ik las op een site over hoofdpijn en hormonale hoofdpijn dat vrouwen met hoofdpijn dat niet snel naar buiten brengen of mee naar de huisarts gaan, omdat ze denken dat de ander dan denkt 'daar heb je weer een vrouw met hoofdpijn'. Een moeder op het schoolplein was ook blij dat ze niet de enige was.
Er is dus nog veel werk te doen!
Agossie schreef:Oh, wat was ik blij dit topic te vinden! Ook ik ben een slachtoffer. Het begon met de dag dat ik ongesteld moest worden en ik langzaam uitgebreid. Nu werd ik voor het eerst de derde dag na de stopdag wakker met een hoofdpijn die me volledig lam legde. Normaal heb ik zelden hoofdpijn, maar nu heb ik het 3 dagen gehad. Ik kon niets. Heel veel slapen. Ik heb vrijdag een afspraak staan bij de HA en ga het eens met haar overleggen.
Overigens, paracetamol helpt dus niet, maar ik troost me met de gedachten dat als ik het niet genomen had, het misschien nog wel erger geweest was.
Ik ben aan de pil, een vrij zware ook, maar niet ivm anticonceptie. Als ik stop met deze pil, ben ik weer terug in mijn puberteit (qua acne). Ik kan dus helaas niet zomaar stoppen. Ik heb het geprobeerd...
Ik ga dit topic dus even volgen. TS bedankt voor je openhartigheid! Ik ben blij dat dit besproken kan worden!