Kan ik mijn onstoken navelpiercing eruit halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:20

Freggle_Edge schreef:
Niet eruit halen zolang die niet goed genezen is. Dan sluit je de infectie op.

precies,en dan kun je alleen maar meer ellende krijgen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:26

heb je een staafje of ringetje?

ik had bij mijn tepel eerst een ringetje en de ontsteking ging niet over daar nu met een staafje nooit meer las.
je moet dus eerst zorgen dat de ontsteking weg is voor je het er uit haalt omdat je anders de ontsteking opsluit en dat is veel erger.ga met soda werken.kook water en dan sado in een bakje,pak wattestaafjes doe deze inhet water met soda en ga dat op de ontsteking drukken goed schoonmaken 2 a3 x per dag liefste erna kun je wat vasaline er op doen eventueel hoeft niet.als je een ringetje hebt kun je deze beter vast plakken want een ringetje draaid en bij mij draaide dan steeds de korstjes naar binnen en was het weer ontstoken.nu met staafje is het gewoon goed op die plek.in mijn navel heb ik zelf ook een ringetje maar nooit echt last van gehad,ja 1x maar dan doe ik met soda en is het weg

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:01

Heb ik ook gehad! Heeft wel een jaar geduurd voordat hij eindelijk mooi was. Ik ben er nadat het na een halfjaar steeds meer ontstoken leek te worden mee naar de piercingshop gegaan en daar zeiden ze dat ik beter kon wassen met betadineshampoo ipv. unicura.
Ik heb onder het douchen een paar keer mijn piercing er uit gehaald, het gaatje voorzichtig gewassen met betadineshampoo en veel water, daarna de piercing ermee schoon gemaakt en die er meteen weer in gedaan. Na het douchen een beetje jodium op het wondje doen en de piercing voorzichtig heen en weer bewegen. Volgens mij deed ik eruit halen en schoonmaken 2x per week, weet het niet precies meer, omdat het wondje ook tijd nodig heeft om te helen is te vaak ontsmetten ook niet goed. Tijdens het douchen deed ik verder om de dag een beetje betadineshampoo er op en dan voorzichtig heen en weer bewegen.
Iig niet er uit halen als je hem wilt houden, want dan is je gaatje zo dicht. Bij mij heeft dit bovenstaande goed geholpen en na een maand was de piercing mooi genezen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:21

Bambi_ schreef:
Heb ik ook gehad! Heeft wel een jaar geduurd voordat hij eindelijk mooi was. Ik ben er nadat het na een halfjaar steeds meer ontstoken leek te worden mee naar de piercingshop gegaan en daar zeiden ze dat ik beter kon wassen met betadineshampoo ipv. unicura.
Ik heb onder het douchen een paar keer mijn piercing er uit gehaald, het gaatje voorzichtig gewassen met betadineshampoo en veel water, daarna de piercing ermee schoon gemaakt en die er meteen weer in gedaan. Na het douchen een beetje jodium op het wondje doen en de piercing voorzichtig heen en weer bewegen. Volgens mij deed ik eruit halen en schoonmaken 2x per week, weet het niet precies meer, omdat het wondje ook tijd nodig heeft om te helen is te vaak ontsmetten ook niet goed. Tijdens het douchen deed ik verder om de dag een beetje betadineshampoo er op en dan voorzichtig heen en weer bewegen.
Iig niet er uit halen als je hem wilt houden, want dan is je gaatje zo dicht. Bij mij heeft dit bovenstaande goed geholpen en na een maand was de piercing mooi genezen.

betadine moet je wel niet gebruiken bij goud

Anoniem

Re: Kan ik mijn onstoken navelpiercing eruit halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:42

navelpiercing geneest inderdaad niet zo snel. ik heb ook zeker een jaar nodig gehad eer hij genezen was, en ik verzorgde het goed! smorgens en savonds schoonmaken met waterstofperoxide (dan zag je het vuil eruit bruisen), en daarna met unicura zeep. Mij is altijd verteld piercing er NIET uithalen als het ontstoken is.

InezFlip

Re: Kan ik mijn onstoken navelpiercing eruit halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 20:09

Mijn piercing jeukt ontzettend, hij is al goed aan t dichtgroeien!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:19

ik was altijd wel netjes met het schoonmaken van mijn navelpiercing, blijkbaar was dit niet genoeg want het begon uit te drogen rond mijn navel. ik werd een keer wakker en kwam erachter dat navelpiercing eruit was gebroken.. ik heb er nu een dikke vette litteken aan over gehouden..

een navelpiercing heeft lang tijd nodig om te helen, heel goed schoonmaken maar ook afdrogen. en er vooral niet uithalen omdat hij ontstoken is, heb ik wel gedaan en dan doet het verschrikkelijk pijn om (nadat hij schoon was gemaakt) er weer in te zetten.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:03

InezFlip schreef:
O wat vreemd want de piercer rade mij aan de piercing met unicura te wassen, daar zag ik nooit verbetering mee. Met het dode zeezout wel. Veder mocht ik niks anders gebruiken van hun.

Zeiden ze ook tegen mij, maar toen ik met andere had gesproken die meerdere piercings hadden die zeiden me dat als et een echte ontsteking was (dus met etter enz.) dettol gebruiken, (prikt wel ontzettend erg, dat ik meer dan 10 rondjes op de stoel draaide := )

En inderdaad de waterstofperoxide gaat bruisen zoals laura het zegt, wanneer het gaat bruisen dan heb je er dus bacteriën inzitten.
Ik deed eerst altijd waterstofperoxide en dan de dettol erop. Was volgens mij compleet genezen na ongeveer 1 maand. (en ik kon echt letterlijk mijn huid vastpakken waar mijn piercing zat en dan had ik zeker 1 cm 'huid' in mijn handen die zo hard was van de ontsteking.
Ondertussen heb ik mijn navelpiercing al 3 jaar, en heb nergens last van. kan overal achterblijven hangen zonder dat ik het voel := :')