Kijkoperatie knie... Doodsbenauwd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 21:55

Whahaha, dan kies ik voor een boxershort vrijdag, ondanks dat ik kies voor narcose lijkt me dat wel een prettig idee.....
Aan de ene kant lijkt meekijken me best interesant, maar de daar voor benodigde prik, vreselijk. Een infuus vind ik geen enkel probleem....

Vajramani

Re: Kijkoperatie knie... Doodsbenauwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:36

ik ben afgelopen zomer ook geopereerd. Direkt voor een ruggeprik gekozen en totaal geen spijt gehad. Die prik die je voor een ruggeprik krijgt stelt werkelijk niets voor. En dat zegt iemand die schijtsbenauwd is voor naalden. Het gevoel wat je krijgt kan je vergelijken met een verdoving bij de tandarts dat tintelende dove gevoel, alleen is deze spuit heel wat minder vervelend. Om eerlijk te zijn vond ik de prik voor het infuus pijnlijker dan de ruggeprik. En als ik mag kiezen krijg ik liever een prik in het ziekenhuis dan van een tandarts.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 10:34

Nou ik heb het vooronderzoek gehad. Krukken staan ook al thuis.
Ik zal dus onder algehele narcose gaan vrijdag. Verder is alles duidelijk en heb ik er wel redelijk vertrouwen in. Ben ook wel heel benieuwd nu hoe alles zal gaan enzo. Ook wat er uit gaat komen ben ik benieuwd naar.

Ik moet uitgaan van 4 dagen op krukken minimaal volgens de verpleegkundige, na 6 weken zou ik weer op mijn paard mogen... PFFF wat een eind, dat wordt lastig.

Ik krijg ook als ik zenuwachtig ben iets om rustiger te worden en ook voor de misselijkheid krijg ik al wat van te voren. Ik moet nu de komende dagen oefenen met traplopen met krukken :S Ik hoef bijna geen trappen te lopen dus denk niet dat ik ga oefenen, lijkt me sowieso niet erg moeilijk en ik moet mijn longen in conditie brengen door mijn ( astma ) medicijnen op maximum te gebruiken...

Op naar vrijdag

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:50

Rebel_Jits schreef:
Een kijkoperatie is niks. Ga uit van 2 weken op krukken en een dikke knie, daarna gaat het al snel beter. Ook als ze de boel opschonen, zal het herstel ongeveer zo verlopen.

Ik liep toch echt een maand op krukken en eerste week zelfs in een rolstoel.
Nu 4 maanden later speelt hij nog steeds op bij 'zwaarder' werk. :n

Terwijl ik in 2007 hetzelfde heb gehad, en toen na kleine maand weer alles deed!

Maar TS, verder van de kijk operatie geen last gehad :D.
Neem wel goed de tijd om te herstellen... Anders duurt alleen maar langer.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 19:11

Ik hoop dat ik heel snel weer mobiel ben, maar zie alles wel. Als het langer duurt dan is dat zo. Ik ga mijn best doen om ''rustig'' aan te doen na de operatie. Ik ga wel naar het werk maar doe verder geen gekke dingen en hoef bijna niet te lopen.

Ik zie het nu allemaal met redelijk vertrouwen tegemoet. Ik probeer geen gekke dingen te lezen op internet want bij elke raar dingetje voel ik de spanning weer komen. Het gesprek met de anestesist was goed en dat heeft ook voor meer vertrouwen gezorgd...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 19:33

Morgen is het zover. Ik moet om 8 uur in het ziekenhuis zijn. Hoe laat ik precies geopereerd wordt weet ik nog niet.

Maak me wel een beetje zorgen. Sinds gister heb ik flinke keelpijn. Hoop niet dat het iets uitmaakt. Heb gelukkig geen koorts.

Verder heb ik net alle klaargezet zodat ik morgenochtend niet iets vergeet.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:38

suc6 morgen, laat je niet gek maken!
Enne, je mooiste boxer aan ;)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:48

Amber_ schreef:
Rebel_Jits schreef:
Een kijkoperatie is niks. Ga uit van 2 weken op krukken en een dikke knie, daarna gaat het al snel beter. Ook als ze de boel opschonen, zal het herstel ongeveer zo verlopen.

Ik liep toch echt een maand op krukken en eerste week zelfs in een rolstoel.
Nu 4 maanden later speelt hij nog steeds op bij 'zwaarder' werk. :n

Terwijl ik in 2007 hetzelfde heb gehad, en toen na kleine maand weer alles deed!

Maar TS, verder van de kijk operatie geen last gehad :D.
Neem wel goed de tijd om te herstellen... Anders duurt alleen maar langer.

Sommige patiënten lopen zo al uit het ziekenhuis. Een rolstoel is wel heel extreem, misschien dat ze bij jou meer hebben gedaan dan alleen kijken. ;)

Een scopie van de knie is maar een kleine ingreep. Gevolgen merk je wat langer. De wondjes blijven een paar weken gezwollen.
Je knie zal ook zwellen wanneer je te veel doet dus je lichaam geeft echt wel aan wanneer het te veel wordt.
Verder meteen de oefeningen doen anders wordt hij stijf!

Heel veel succes met de operatie! Komt vast helemaal goed :j !Gewoon je gemak houden de eerste dagen!
En je vooral niet zo druk maken want orthopeden doen niets anders dan hele dag scopieën ! :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:24

oef ik heb ook een kijkoperatie gehad aan de meniscus... was mega bang voor ruggenprik dus ben gewoon onder narcose gegaan

ging mega snel.. die man zei waar ben je op vakantie geweest.. ik zo; naar hongaaaa..... *snurk* ik heb wel veel last gehad naderhand, was dood ziek naar de narcose.. ik moest ook blijven omdat het te lang duurde voor ik weer plaste... maar gelukkig lukte het omdat ik mega graag naar huis wilde..

Verder zijn de littekentjes mooi genezen, maar heb nog steeds last van mn knie.. maar durf niet meer zo goed terug naar de dokter :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 06:32

Bedankt allemaal;)
Ik ben nu niet extreem zenuwachtig ofzo, valt me mee. Heb ook gewoon heerlijk geslapen ( gister al om 8 uur in mijn nest omdat ik het koud had en met die keelpijn). De keelpijn is wel ietsje minder maar nog steeds aanwezig. Hoop dat het allemaal snel gaat en dat ik snel weer lekker thuis ben... Heb de lange zijde van de bank al gereserveerd:P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 07:54

Voor mij zit de eerste nacht er nu op... Pijn is prima te doen en kan ook een beetje op mijn knie steunen.
Veel succes vandaag!!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 07:59

Succes vandaag!
Ik ben ruim een jaar geleden geopereerd aan mijn meniscus, heb wel voor een ruggeprik gekozen. En GEEN schermpje want ik vind dat gesnij doodeng. :D
Operatie viel me zat mee. Laat je maar lekker verwennen de komende dagen.
EskeGirl, ook beterschap!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:05

En behalve gescheurde meniscus had ik ook nog een gescheurde kruisband...
En mijn huisarts maar blijven volhouden: het is groeipijn :roll:

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 08:50

Nou ik lig te wachten in mijn sexy operatie outfit... kan elk moment opgehaald worden en ik vind het spannend maar het is makkelijk te doen tot nu toe... moest eigenlijk om half 10 maar iemand was eerder klaar.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:20

Succes vandaag!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:36

Ik denk dat ze ondertussen onder narcose is, maar toch nog; Sterkte As! We maken zo jouw plek op de bank klaar :Y)

(Ik ben het zusje van ts)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:37

Ze belden net van het ziekenhuis dat Ascha terug is op de kamer, slaapt nog, maar is wel wakker geweest. Als m'n ma het goed begrepen heeft is het een behoorlijke ingreep geweest, maar hoe en wat dat weten we niet. Als Ascha wakker is dan zal ze zelf wel een update geven, ze heeft de tablet mee :Y)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:56

Pff lig nog steeds te wachten op de arts, pas dan mag ik naar huis. Het was een pittige ingreep maar goed gegaan voor zover ik nu weet. Ben onwijs lang knock out geweest en nu nog moe maar voel me goed. Veel pijn gehad maar nu met flinke paracetamol en diclofenac is het te doen. Ik hoop dat mijn schoen nog past, mijn voet is wel een keer zo dik :-P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:47

Lekker pantoffeltjes of slippers ofzo aan, thuis met sokken op de bank ;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:53

Is het je mee gevallen TS?

Ik ben benieuwd wat ze gevonden hebben en of je snel weer op de been bent. Als je een paar kruk lessen wilt hebben ghehe, 2 keer kijk operatie gehad en paar keer ingegroeide teen nagels weet dus nu wel ongeveer hoe ik op krukken moet lopen :P

Iig heel veel sterkte TS

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 19:06

Het is me heel erg meegevallen. De ingreep was wel flink pittig...

Ze hebben mijn meniscus gehecht want er zat een schuurtje in en ze hebben 2 botsplinters verwijderd.

Daarbij ging het niet allemaal helemaal goed, al heb ik daar dus niets van gemerkt. Mijn ademhaling ging niet door toen ik eenmaal weg was en ik heb toen een larynxmasker gekregen ( beademing ) deze hebben ze verwijderd toen ik bij kwam. Mijn temperatuur was erg laag en ook had ik een zuurstof slangetje in mijn neus.

Toen ik eenmaal goed wakker was ging het weer snel beter. Al heb ik erg lang geslapen en kon ik niet goed wakker blijven.

Nu heb ik wel flink pijn en zelfs lopen met krukken lukt nauwelijks omdat ik mijn been niet kan laten hangen. Ik heb 3 sneetjes met hechtingen en die worden over 2 weken verwijderd bij de controle. Nu is het bijkomen en herstellen

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:11

Jeetje, sterkte met herstellen! :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 19:31

dank je wel ;)