1 week oude vulling ligt er nu al uit!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:45

Letizia schreef:
Ik heb inderdaad zo'n spoeling :j
En ik snap dat de vulling niet los mag komen door te flossen, bedankt voor de tip van de tandenstokers, want vind dat 10x prettiger dan flossen met draad :j

Floss is wel wat beter om gaatjes te voorkomen, maar echt goed flossen is lastig en tijdrovend.
Neem geen te kleine tandenstoker. Voor de meeste mensen is een standaard maat (Jordan Standard) of zelfs de dikste maat (Stim-U-Dent) het meest geschikt, terwijl in de winkels vaak dunnere stokers verkocht worden. Dus let er op dat je niet te kleine stokers koopt. Een goede stoker is van hout en heeft de vorm van een driehoek. De korte zijde van de driehoek moet tegen het tandvlees aan en je moet hem zo ver doorduwen tot hij vastloopt (loopt hij niet vast? te klein!) en dat per plaats 5-7x herhalen (snelle beweging zeg maar). 1x per dag is noodzakelijk om de schadelijke tandplakbacteriën (worden na 24 uur al schadelijk) te verwijderen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:47

Een vulling er uit wat verder geen pijnklachten geeft valt niet meer onder spoedgevallen. Overdrijven zoals hier geopperd wordt, afspraak is noodbehandeling te doen, dus wordt er gewoon weer noodvulling gemaakt. En noodvullingen komen wel eens makkelijk los. En als het een nieuwe vulling is, kan dat onder garantie vallen. Een noodvulling die je legt als de wortelkanaalbehandeling nog moet worden afgemaakt, wordt overigens nooit berekend. Alleen de definitieve vulling.

Letizia

Re: 1 week oude vulling ligt er nu al uit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 23:55

Thanks gabbyfedde!

Ik heb net gekeken, tis volgens mij maar een klein gaatje, zag het gat amper.

Zo lang ik geen klachten heb, bel ik pas maandag mijn eigen tandarts :)

De vulling die er uit is, is geen noodvulling, die zit nog braaf op z'n plek :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:59

Als je een gat bijna niet ziet zegt dat echt niets over de grootte onder dw. Glazuurkap. Echt, die kun je alleen iets bepalen op de foto of bij het openen/schoonmaken. Zeker met die mooi geharde tanden en kiezen door de fluoride kan het gaatje in de glazuurkap klein zijn en als je dan gaat boren zak je er mooi in weg. Maar zolang je geen klachten hebt zullen de meeste tandartsen je niet helpen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 00:15

Ooh oke, heb er duidelijk geen verstand van :Y) Het was ook maar een kleine vulling, tenminste, hij leek klein :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:17

Gewoon aan de andere kant eten, goed poetsen, dan hoeft er niets mee te gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:42

Hoe is het nu? Ik heb 11 gaatjes en drie al gevuld , gelukkig is mijn tandarts niet eerder begonnen voor ik de verzekering op orde had :P. Heel gehaast en gevul om mijn tandartskosten te laten stijgen voor 2013 zit na 3 keer gewoon al op 280 euro ofzo := (tandartsen zijn zo lekker duur :( )

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:19

Volgend jaar wordt je verzekering nog duurder. Zijn enkele die lijken goedkoper, maar vergoeden nu 100% en volgend jaar maar 80%. Daarnaast heeft de NZa weer uitstel gevraagd om de tarieven bekend te maken!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 21:52

Ja, gaat goed nu, m'n vulling is vernieuwd en het is gewoon garantie werk :)
Tandarts baalde er goed van, niet dat ze hem opnieuw moest zetten, maar dat hij er uit was gekomen :)