Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
love_western schreef:Ik word de laatste tijd zeer regelmatig gebeten/ open gekrabd door katten.
Maar doe hier verder niks aan. En ze genezen vrij snel
Mijn oma heeft namelijk een jonge poes, die je uit het niets aanvalt. En als je haar straft valt ze je nog harder aan. Leuk beest dus
Sizzle schreef:love_western schreef:Ik word de laatste tijd zeer regelmatig gebeten/ open gekrabd door katten.
Maar doe hier verder niks aan. En ze genezen vrij snel
Mijn oma heeft namelijk een jonge poes, die je uit het niets aanvalt. En als je haar straft valt ze je nog harder aan. Leuk beest dus
Een kennis van mij heeft ook zo'n kat.
Niet zo lang geleden is ze daardoor twee weken in het ziekenhuis beland met de onzekerheid of ze haar hand kon houden. Gelukkig is het goed gekomen, maar wees absoluut voorzichtig met katten en honden beten.
Een kattenbeet is gewoon een risicofactor om tetanus te krijgen en dat wil je écht niet. Misschien is het risico klein in het geval van TS, maar het is er wel. En zeker omdat TS wel meer met dieren om gaat is het helemaal geen overbodige luxe.. Maar, prik halen heeft alleen zin binnen 48, liefst 24 uur.
bonnie1998 schreef:ik zou geen prik halken als het opzwelt en een bult wword moet je het even openprikken en het pus er uit laten
BraveSpots schreef:Tetanusvaccinatie zorgt trouwens niet voor dat je geen (andere) ontsteking in je hand krijgt, maar gewoon dat je geen tetanusinfectie krijgt.
Als je niet meer beschermd bent zou ik wel één halen (ook handig met paarden), en voor de rest goed in de gaten houden voor ontstekingen.
Juul schreef:Het gaatje is netjes dicht en niks geen roodheid, strepen etc. Ziet er gewoon prima uit. Na al jullie horrorverhalen nu weer: morgen alsnog bellen voor een tetanusprik of niet?
), en 2 uur later thuis direct in de biotex gegaan, de gaatjes waren echter zo klein dat ze eigenlijk direct al weer dicht waren.