En toen kreeg ik een sms...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 19:57

Dankjewel Dagmar.

Melody, hè jeetje wat naar zeg. klinkt een beetje raar maar 'gelukkig' was je toen even rijden. Anders was het inderdaad een rare situatie geworden.

Dankjewel voor de hulp valina. Je hebt gelijk,dat met ik maar afwachten.

Dito,dankjewel.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:00

lies1994 schreef:
Dankjewel Dagmar.

Melody, hè jeetje wat naar zeg. klinkt een beetje raar maar 'gelukkig' was je toen even rijden. Anders was het inderdaad een rare situatie geworden.

Dankjewel voor de hulp valina. Je hebt gelijk,dat met ik maar afwachten.

Dito,dankjewel.

vindt ik niet raar klinken, je zult maar op hyves kijken, en zien dat je opa er niet meer is! vindt dat jou moeder het zo ook goed op heeft gelost :j maar het blijft altijd banketstaaf natuurlijk! ik ben trouwens zelf niet gaan kijken, ik durfde niet, en onthoud mensen hetliefst zoals ik ze ken, en ik ben bang dat als ik ga kijken, ik áltijd dat beeld zou houden. maar dat ligt natuurlijk bij iedereen anders ;)

Marleenloveu

Re: En toen kreeg ik een sms...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:03

Ik heb een overleden persoon te zien gekregen, kist lag open..
Eigenlijk zag ze er erg vredig uit, gewoonweg een diepe slaap..
Helemaal zelf weten hoor, je word nergens toe gedwongen :(:)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 20:15

Gelukkig begrijp je wat ik bedoel. Ben inderdaad toch wel blij dat mn moeder sms'te met de vraag of ik terug kon bellen. Anders had ik eerst gedacht van 'huh,hebben we het ver de zelfde persoon?'

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 20:16

Marleenloveu schreef:
Ik heb een overleden persoon te zien gekregen, kist lag open..
Eigenlijk zag ze er erg vredig uit, gewoonweg een diepe slaap..
Helemaal zelf weten hoor, je word nergens toe gedwongen :(:)

Ja inderdaad. Ik wil het aan de eene kant wel. Weet niet eens wat me tegenhoud maar toch is er ook een 'weet je het wel zeker?' gevoel bij.
Maar ik kijk het even aan eb dab zie ik het nog wel.
Heel fijn ook dat ik net morgen 2 belangrijke toetsen heb. Ik hoop dat ik ze niet verknal.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:18

Gecondoleerd en veel sterkte!

Mijn oma lag opgebaard in een crematorium en ik ben daar naar toe gegaan en heb toen ter plekke bedacht of ik haar wilde zien. Ik heb haar wel gezien en heb er geen seconde spijt van gehad. Sterker nog, ik ben vaker wezen kijken en nog lang ook. Het gaf mij een heel fijn gevoel.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:26

Innige deelneming, veel sterkte Y;(

Als toen 11-jarige ben ik een beetje verplicht geweest om mijn oma te zien nadat ze overleden was. Die moment was ik toch vrij geschrokken, ze leek zalig te slapen maar je zag ze niet ademen. en dat was vreemd voor mij. Achteraf ben ik heel blij dat ik afscheid heb kunnen nemen en dat ze me toen 'verplicht' hadden.

Elke persoon verwerkt dit op zijn eigen manier, het is je eigen keuze en niemand zal je dat kwalijk nemen.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 21:49

Ook jullie heel erg bedankt. Ook bedankt voor het neerzetten voor jullie 'beleving'. Ik denk dat ik het toch wel gaat doen. Ookal zal het niet makkelijk wezen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:52

Heel veel sterkte en gecondoleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:57

Heel erg veel sterkte en gecondoleerd.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 23:04

Dank julle wel. Lief dat ik nog steeds reacties krijg. Had ik niet verwacht aangezien er wel eens veel ergere situaties voorbij komen.

Bedankt

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 21:03

Ik kom net bij mijn tante,nicht en neef vandaan. Het was heel zwaar,gelijk weer een jankbui bij mij. Maar ik werd flink getroost door mijn lieve achternichtje.
Toen zijn we naar de slaapkamer gegaan waar mijn oom ligt. We hadden afgesproken dat ik eerst vanaf een afstand zou kijken. Toen ging de deur open en zag ik hem. Ik kreeg helemaal rillingen enzo. Mijn nicht heeft mij goed gesteund. Ze heeft mij vastgehouden en we zijn langzaam dichterbij hem gaan staan.
Hij ligt er mooi bij,in pak. Ookal is het niet de oom die we konden (erg afgetakeld en vermagerd). mijn achternichtje rent zo de slaapkamer en geeft 'haar opa' een zoen op zijn wang en zei ik hou van je opa. Dat brak toch wel ons hart. Daarna hebben we foto's terug gekeken met ons er allemaal bij. We hebben toen ook wel veel lol gehad. Herinneringen opgehaald enzo. Dat was wel fijn.
dit was dan de laatste keer dat we hem zagen. Vrijdag is de crematie.