Niets "voor je kunnen zien''

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:21

Ik zie niet in waarom iemand die vooral kinesthetisch ingesteld is, 'blessed' zou zijn.
Alle ervaringen die op je afkomen, dragen een bepaald gevoel met zich mee, en vaak kom je daar niet zo snel vanaf.

Het is hetzelfde als bij een bv. visueel ingesteld persoon: je ziet bij een woord altijd hetzelfde plaatje voor je.
Ik krijg bij een lied altijd hetzelfde gevoel, bij een bepaalde zin of gezichtsuitdrukking, bij een bepaald woord zelfs.
Maar dingen hebben zoveel betekenissen, zoveel hangt af van de context, de persoon die het zegt, de achtergrond.
Zo interpreteer ik dus heel erg vaak dingen verkeerd, omdat ik daar veel te veel naar luister...
Iemand kan het dan nog zo goed bedoelen, dat gevoel erbij kan ik niet veranderen.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:24

Ik heb dat ook. Ik ben sowieso een enorme beelddenker (soms heel onhandig :+ ) maar ik loop ook bijna de hele dag te dagdromen. Ik hoor mezelf ook tegen mezelf praten in mijn hoofd. Heb hele gesprekken met mezelf :+.
Maar dingen voor me zien inderdaad ook.

Maar er zijn verschillende vormen van "denkers". Ik denk niet dat het apart is hoor :).

Edit: Liedjes aan gevoel koppelen inderdaad. Daar heb ik ook enorm last van. Als ik nu oude nummers hoor kan ik daar ook zo het gevoel van vroeger aan koppelen (goed of slecht). Niet meteen de situatie btw.

Sowieso ben ik wel een gevoelig type denk ik. Maar zo is iedereen weer anders.

c_upcake

Re: Niets "voor je kunnen zien''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:35

idd iedereen is anders