Ik trek me altijd alles van iedereen persoonlijk aan, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Re: Ik trek me altijd alles van iedereen persoonlijk aan, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:43

@ Countrygirl, wel een goede tip, maarja mijn gevoel neemt het altijd over van mijn verstand. Mensen verwachten het ook nooit van mij, heb altijd mijn mond bij me en kom op veel mensen zeker over, als ik bij mensen ben die leuk en eerlijk met mij omgaan, dan klopt dit ook en voel ik me goed in mijn vel en ben ik zeker over mezelf, maar bij negatieve mensen straal ik hetzelfde uit, maar ben ik zo onzeker als maar kan en voel ik me als het ware steeds meer in de grond getrapt.

Bij mij zijn het ook meerdere dingen die meespelen, ik ben geen prater, vooral niet over gevoelens en dat gaat zich dan opstapelen en dan spoelt het op een gegeven moment over, dan zit ik een tijdje in een dip en als ik door die dip heen ben, kan ik er weer een tijdje tegenaan en vult de emmer zich vanzelf weer omdat ik altijd zulke issues (pesten/nare ervaringen met mensen ect) altijd zelf ''oplos'' en maar wegstop.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:57

xx_Kelly_xx schreef:
Ik heb het altijd met mensen die ietsje verder van me afstaan, en het zijn altijd dezelfde. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ze me iets niet gunnen. Bij ieder foutje die ik maak, reageren ze erop, dan weten ze het beter, en probeer ik iets uit te leggen dan lachen ze erom. Komt altijd naar op me over.

Het is een bepaald clubje en als de een tegen mij boe zegt, gaat er nog iemand anders dat bevestigen, kan er echt niet tegen en bij mij loopt dit vaak via facebook.

Maar de ontvanger, JIJ dus, bepaalt he? Jij bepaalt hoe een bericht bij jou binnenkomt. Die gevoelens zitten in jouzelf.
Enne... facebook. Nou ja... waar heb je het dan over? Dan blokkeer je de lui toch gewoon als je het niet wilt lezen?
Maak van de dialoog ook een monoloog, laat hun 'kletsen' en jij reageert nergens meer op.
Door te reageren krijgen ze respons en dat is nu precies de bedoeling, snap je?

Pestkoppen weten feilloos wie ze wél en wie ze niet kunnen treiteren, alleen beseft het slachtoffer veelal niet dat hij/zij het zelf in stand houdt...

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 22:58

@xx_kelly_xx @Countrygirl Ik probeer het ook altijd goed te doen en het iedereen naar de zin te maken. Iedereen kan altijd bij me terecht en probeer altijd aardig te zijn, en als mensen dat dat k*t reageren komt dat extra hard aan. Wanneer ik zelf ook niet mijn best doe, vind ik het ook niet erg als andere mensen hard/raar reageren. Meestal reageer ik ook altijd dan maar als eerste wat minder aardig, dat geeft me dan toch weer wat extra vertrouwen. Klopt eigenlijk van geen kant, maarja, anders blijf ik zelf onzeker..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:00

countrygirl schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
Ik heb het altijd met mensen die ietsje verder van me afstaan, en het zijn altijd dezelfde. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ze me iets niet gunnen. Bij ieder foutje die ik maak, reageren ze erop, dan weten ze het beter, en probeer ik iets uit te leggen dan lachen ze erom. Komt altijd naar op me over.

Het is een bepaald clubje en als de een tegen mij boe zegt, gaat er nog iemand anders dat bevestigen, kan er echt niet tegen en bij mij loopt dit vaak via facebook.

Maar de ontvanger, JIJ dus, bepaalt he? Jij bepaalt hoe een bericht bij jou binnenkomt. Die gevoelens zitten in jouzelf.
Enne... facebook. Nou ja... waar heb je het dan over? Dan blokkeer je de lui toch gewoon als je het niet wilt lezen?
Maak van de dialoog ook een monoloog, laat hun 'kletsen' en jij reageert nergens meer op.
Door te reageren krijgen ze respons en dat is nu precies de bedoeling, snap je?

Pestkoppen weten feilloos wie ze wél en wie ze niet kunnen treiteren, alleen beseft het slachtoffer veelal niet dat hij/zij het zelf in stand houdt...

Dit is er eentje om uit te voeren. *\o/*

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:11

fientje80 schreef:
@xx_kelly_xx @Countrygirl Ik probeer het ook altijd goed te doen en het iedereen naar de zin te maken. Iedereen kan altijd bij me terecht en probeer altijd aardig te zijn, en als mensen dat dat k*t reageren komt dat extra hard aan. Wanneer ik zelf ook niet mijn best doe, vind ik het ook niet erg als andere mensen hard/raar reageren. Meestal reageer ik ook altijd dan maar als eerste wat minder aardig, dat geeft me dan toch weer wat extra vertrouwen. Klopt eigenlijk van geen kant, maarja, anders blijf ik zelf onzeker..

Je kunt je afvragen of die mensen die niet erg aardig tegen jou doen... wat die er zelf van vinden? Voelen ze zich nu stukken beter als ze zich waardeloos gedragen? Zou je gewoon eens kunnen vragen. Ook vragen of bepaalde opmerkingen wel zo bedoeld zijn als jij denkt?
Zie ook m'n andere antwoord aan xx_Kelly_xx.

Denk dat iedereen probeert om het voor anderen ook leuk te houden maar je zult moeten accepteren dat er ook mensen zijn die zo niet in elkaar zitten. Minder prettig als je ze zelf tegenkomt... en dan voel je je gekwetst, logisch. Maar serieus... wie denk je dat er beter in haar vel zit en leuker overkomt?
Je krijgt geen extra vertrouwen als je minder aardig t.o. van anderen doet.... je voelt jezelf hooguit nog waardelozer... ja he?

Dus dat schiet niet op. We hebben altijd zo'n beetje de neiging om negatieve gedachtes te hebben... of om zaken negatief op te nemen.
Maar vraag jezelf af....... is het écht zo bedoeld als ik nu denk? Of zou het ook weleens anders bedoeld kunnen zijn??

Als je twijfelt: vraag!! Vraag gewoon aan die ander hoe 'n opmerking bedoeld is i.p.v. er bovenop te springen.

Vragen staat vrij..... :j

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 00:30

Je hebt helemaal gelijk @countrygirl! :) alleen als ik het dan zou vragen, ga ik ook naar de buitenwereld uiten dat ik daar onzeker over ben, en dat vind ik dan juist weer zo eng. Mensen kunnen het btw misschien ook opvatten als.een soort van aanval??

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:38

Nee hoor, het ligt eraan hoe je het vraagt. Je zou b.v. kunnen zeggen: joh, hoe heb je deze/die opmerking bedoeld? Want ik begrijp het misschien niet helemaal goed?
Nu, daar heb je in feite niets mee gezegd... maar antwoord ga je wel krijgen, snap je?
En dan is het meteen duidelijk... denk dat er trouwens weinig mensen zijn die toegeven dat het 'rottig' bedoeld is ;-))

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 00:49

Ja zo had ik hem idd nog niet gezien! Ik ga het in mijn achterhoofd houden voor de volgende keer. Bedankt voor alle tips iedereen! :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:48

Ikzelf heb geen echte tips. ben zelf extreem gevoelig. T hoeft hier geeneens een opmerking te zijn, maar als iemand bijvoorbeeld zn dag niet heeft en geirriteerd is en die zegt iets tegen mij (al is t hoi) dan voel ik de irritatie erdoorheen en heb t gevoel/ben bang dat ik iets fout gedaan heb of dat ze me niet moeten en voel me dan onwijs onzeker en rot.
Dan zeggen ze dus nog niet eens echt iets tegen me wat betreft opmerkingen.
Ik ben dus extreem gevoelig voor andermans emotie's/stemming/lichaamstaal.

jij hebt t zover als je beschrijft niet zo extreem als mij. :P wat countrygirl zegt kan helpen mits je t durft natuurlijk. Want als je al snel onzeker bent kan dat erg lastig zijn.

Succes ermee!! als je t btw wel ze extreem hebt als mij bp je maar ff ;) heb ik miss nog wat meer info voor je

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 02:01

Oh maar dat herken ik ook wel en het zogenoemde malen kan ook ergens door veroorzaakt worden bv adhd , je kan altijd eens kijken in de adhd topics er lopen er nu twee. tekenen daarvan zijn veel malen wat niet stopt, erg gevoelig , alles om je heen zien , snel afgeleid zijn en anders denken als de normale mens vooral sneller.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:20

Google eens op de RET methode. Daarmee leer je om te gaan met (onrealistische) gevoelens om te gaan.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:16

Wat Countrygirl zegt, blokkeer die mensen gewoon! Het zijn blijkbaar geen goede vrienden anders zouden ze niet zo banketstaaf doen, dus laat ze lekker en zorg ervoor dat jouw timeline en dus jouw hoofd niet steeds gevuld word met die negativiteit! Lucht zo op!