Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xx_Kelly_xx schreef:Ik heb het altijd met mensen die ietsje verder van me afstaan, en het zijn altijd dezelfde. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ze me iets niet gunnen. Bij ieder foutje die ik maak, reageren ze erop, dan weten ze het beter, en probeer ik iets uit te leggen dan lachen ze erom. Komt altijd naar op me over.
Het is een bepaald clubje en als de een tegen mij boe zegt, gaat er nog iemand anders dat bevestigen, kan er echt niet tegen en bij mij loopt dit vaak via facebook.
countrygirl schreef:xx_Kelly_xx schreef:Ik heb het altijd met mensen die ietsje verder van me afstaan, en het zijn altijd dezelfde. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ze me iets niet gunnen. Bij ieder foutje die ik maak, reageren ze erop, dan weten ze het beter, en probeer ik iets uit te leggen dan lachen ze erom. Komt altijd naar op me over.
Het is een bepaald clubje en als de een tegen mij boe zegt, gaat er nog iemand anders dat bevestigen, kan er echt niet tegen en bij mij loopt dit vaak via facebook.
Maar de ontvanger, JIJ dus, bepaalt he? Jij bepaalt hoe een bericht bij jou binnenkomt. Die gevoelens zitten in jouzelf.
Enne... facebook. Nou ja... waar heb je het dan over? Dan blokkeer je de lui toch gewoon als je het niet wilt lezen?
Maak van de dialoog ook een monoloog, laat hun 'kletsen' en jij reageert nergens meer op.
Door te reageren krijgen ze respons en dat is nu precies de bedoeling, snap je?
Pestkoppen weten feilloos wie ze wél en wie ze niet kunnen treiteren, alleen beseft het slachtoffer veelal niet dat hij/zij het zelf in stand houdt...
fientje80 schreef:@xx_kelly_xx @Countrygirl Ik probeer het ook altijd goed te doen en het iedereen naar de zin te maken. Iedereen kan altijd bij me terecht en probeer altijd aardig te zijn, en als mensen dat dat k*t reageren komt dat extra hard aan. Wanneer ik zelf ook niet mijn best doe, vind ik het ook niet erg als andere mensen hard/raar reageren. Meestal reageer ik ook altijd dan maar als eerste wat minder aardig, dat geeft me dan toch weer wat extra vertrouwen. Klopt eigenlijk van geen kant, maarja, anders blijf ik zelf onzeker..
alleen als ik het dan zou vragen, ga ik ook naar de buitenwereld uiten dat ik daar onzeker over ben, en dat vind ik dan juist weer zo eng. Mensen kunnen het btw misschien ook opvatten als.een soort van aanval??
)
wat countrygirl zegt kan helpen mits je t durft natuurlijk. Want als je al snel onzeker bent kan dat erg lastig zijn.
heb ik miss nog wat meer info voor je