neeee niet mailen hoor, dat kan zo anders overkomen...is wel de makkelijkste weg alleen a komt anders over b je ziet zijn reactie niet c je hebt niet gelijk antwoord en d misschien krijg je geen eens een reactie terug....dat zou ik je niet aanraden!
We hebben geen afspraak, hij mailt mij iedere avond en als ik 5 minuten niet reageer krijg ik 6 mailtjes waarom ik niet meer reageer ..
Zeggen wil ik het sowieso dan is het voor ons beide duidelijk.
vuurneon
Geplaatst: 03-11-12 19:18
Kun je niet op neutraal terrein afspreken? Bankje in het park? Of bij de huisarts? Of via maatschappelijk werk een afspraak regelen?
Als fysiek contact opnemen echt geen optie is, dan zou ik een brief sturen via de mail of post. Leg het ook duidelijk uit; wat voel je? wat verwacht jij van je vader? Wie neemt er weer contact op? (Mag hij je tussendoor bellen of ben jij diegene die hem weer zal benaderen?) En leg ook echt duidelijk uit dat je nu even afstand wilt nemen, niet dat het direct betekend dat je hem nooit meer wilt zien. Laat je moeder anders even het nalezen om te kijken of het zo duidelijk is. Nadeel is wel dat je non verbale communicatie misloopt, dus daarom is juist die duidelijkheid extra belangrijk dat er zo min mogelijk ruimte is voor twijfel.
Ik vind het echt onwijs dapper van je!
Chaos
Geplaatst: 03-11-12 19:20
Hee Jes. Ik had gehoopt voor jou dat de scheiding wat rust zou brengen maar wellicht beetje naief gedacht van mij. Zoiets heeft uiteraard een hele grote impact!
Ik zou persoonlijk het even laten voor wat het is. Afstand nemen zonder een al te definitieve keuze te maken. Negeer zijn mails of reageer met iets als: ik vindt het niet fijn dergelijke mailtjes te ontvangen waarin verweten en beschuldigingen gedaan worden. Gewoon eerlijk zijn. Kom je hem tegen of belt hij je kun je gewoon eerlijk zeggen dat je eventjes rust en tijd voor jezelf nodig hebt.
Anyway, ik denk aan je meid!
Sassol
Geplaatst: 03-11-12 19:23
Zoiets valt eigenlijk niet goed te brengen, het is gewoon sh*t nieuws voor je vader. Ik zou je dan ook niet teveel bezig houden met hoe je dit goed kan brengen, dat kan gewoon niet.
Het enige wat je kunt doen is zo goed mogelijk uitleggen waarom je even afstand wilt nemen. En wat er voor nodig is om dat contact weer te verbeteren (wat wil je van hem, zijn er tastbare dingen die je wilt zien?). Voor jezelf ook uitleggen wat voor gevoelens gedrag van hem voor jou teweeg brengt. Dat je het op die manier ook even van je af kunt schrijven en hij ook beseft wat zijn gedrag met jou doet. Probeer ook positieve gevoelens/verwachtingen in de mail te zetten (ik wil het graag leuk hebben, ik wil het contact liever goed houden, ik wil je liever als fijne vader hebben, mits dit ook zo is uiteraard).
Een mail is inderdaad wat afstandelijk, maar dat is misschien helemaal niet erg in deze situatie. Maar dat kunnen wij vanaf hier niet beoordelen, jij zit in de situatie dus jij weet het beste hoe je dit nieuws gaat brengen. Je kunt natuurlijk wel advies aan je moeder of eventueel een objectief persoon (zoals de HA) vragen of zij advies hebben. Maar ik zou hierin gewoon je gevoel volgen: wat voelt goed voor jou.
Ik zou ook de mail schrijven en even met rust laten zodat je het nog een keer over kan lezen en dingen misschien duidelijker/anders kan schrijven zodat je je echt 'goed' voelt bij het bericht.
Een gesprek met een psycholoog oid kan je misschien ook goed doen om het een plekje te geven.
vind het echt ontzettend lief van jullie dat jullie zo meedenken! echt TOP
mijn moeder is vanavond niet thuis ik ga goed nadenken en de mail schrijven met alles ik laat het morgen aan me moeder lezen en vragen of het goed is zo. Daarna ga ik de mail sturen. vanavond ga ik niet reageren op de mailtjes die hij naar mij stuurt.
Je kunt hem rustig een mail sturen, hij doet hetzelfde, mocht hij dan nog heel veel mailtjes sturen dan is zijn emailadres blokkeren zo gedaan. Wel kun je in je mailtje, iom je moeder, aangeven dat je er rustig een keer persoonlijk met hem over wil praten maar dan wel op een moment dat hij voor rede vatbaar is.
Hee meis, Heel lastig in jouw situatie. Ik zou gewoon helemaal geen contact meer opnemen, ff rust en als je het weer aankan misschien langzaam aan weer een keertje naar hem toe, vooral voor Milo dan !