Acute bronchitis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Acute bronchitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:41

Ik heb precies dezelfde klachten en het is heel vervelend om mee te moeten leren leven. Ik ben het hoest stadium al voorbij, maar al dat slijm en benauwd vind ik het meest vervelende.
Heeft de apotheek niet een goede slijmoplosser die het echt binnen in je luchtwegen oplost? De meeste middeltjes bij de drogist komen niet voldoende in de longen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 08:56

Ja ik moet maar eens zien wat de dokter zegt vanmiddag. Ik klink ook al weer als een schorre kip :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:57

Ik gok zomaar dat je een puffer gaat krijgen :j
(ronde diskette met poeder dat je moet inhaleren).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 09:27

Ik hoop het dan maar :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:53

Van die discussen :j
Persoonlijk ben ik meer fan van een verstuiver. Zit hetzelfde in, maar werkt sneller. Dus als je de keuze hebt...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:58

De beste 'puffer' is Spiriva! Ik heb Chronische Bronchitus,na een sprintje trekken,klapten mijn longen dicht.Kon amper adem halen en piepte heel erg.Ik had toen alleen nog maar Symbicort.Sinds ik Spiriva heb heb ik geen last meer van benauwdheid.Ook hoesten is stukken minder.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 09:59

Eerst maar eens zien of deze dokter (kon niet bij mn eigen) überhaupt een beetje schappelijk is haha. Mijn ervaring onze praktijk is dat ze niet zo snel wat meegeven haha

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:29

Codeine meegekregen tegen het hoesten savonds en volgende week terug komen als ik weer fitter ben voor bloed onderzoek (oa schildklier) en hartfilmpje want mijn hartslag is schijnbaar al sinds mijn vorige bezoekje veel te hoog.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:36

Nou, nog best spannend zeg! Beterschap!
Overigens kan door flink hoesten ook je hartslag omhoog gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:37

Ben bang dat het bij mij ook richting chronisch gaat... Ik ben eind augustus al begonnen met medicatie en ook bij mij wordt het weer erger. Bah.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:46

@cayenne, dat zei zij ook, maar zelfs dan was hij te hoog. Hij schoot ook elke keer naar de 135 als ik alleen maar praatte en tijdens het opnemen heb ik niet gehoest. Ze zei ook dat het normaal was als de hartslag iets hoger was als je niet fit bent maar 135 in rust voor een 26 jarige die verder gezond leeft was te hoog. Merkte indd met sporten sinds feb ook al dat hij raar hoog kon doorschieten,190 niet ongewoon, maar verder nooit bij stil gestaan haha.

@nouks, das rot! hopen dat je toch nog weer opknapt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:47

Ik zal die van mij eens opmeten. Ik heb een hartslagmeter op m'n crosstrainer maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Dat gepiep is irritant namelijk :P
Nouks, als je het al eerder hebt gehad in dit jaargetijde zou ik er toch eens nog een keer naar laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:48

Cayenne, jaarlijks ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:55

Nou, dan lijkt me wel duidelijk dat je het gewoon chronisch hebt :=
Ik heb het vooral in de overgang van zomer naar herfst en winter naar lente. Voor de rest schippert het, maar er is geen enkel jaargetijde dat ik er helemaal geen last van heb. De zomer is vaak het makkelijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:59

Cayenne, de definitie van chronisch is dat je de klachten hebt gedurende tenminste 3 maanden per jaar. Ik moest er juist voor oppassen dat het niet chronisch zou worden, aan die 3 maanden kwam ik tot nu toe niet. Maar dit jaar dus ruimschoots wel. ;(

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 15:03

nou ik mag dan toch ook hopen dat het volgende week echt over is haha, 3 maanden deze ellende achter elkaar, ik moet er niet aan denken :n
ben wel blij dat ik nu codeine heb gekregen, hoewel ik er altijd zo heftig op reageer (enorm suf) werkt het wel. Moet vriendje me morgen ochtend maar even naar mn werk rijden ipv dat ik zelf rij :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:06

doe codainetabletten werken goed vind ik...verdoofd een beetje je longhaartjes waardoor je weer een normale nachtrust kan krijgen. Momenteel heerst er ook kinkhoest, dat kan ook ellelang duren!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:04

Ik hoest al sinds vorig jaar Sept.Het is gelukkig wel minder geworden,maar vooral s'morgens en s'avonds die hoest.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:05

Nouks schreef:
Cayenne, de definitie van chronisch is dat je de klachten hebt gedurende tenminste 3 maanden per jaar. Ik moest er juist voor oppassen dat het niet chronisch zou worden, aan die 3 maanden kwam ik tot nu toe niet. Maar dit jaar dus ruimschoots wel. ;(

Mwah, dat is de beschrijving uit het boekje, maar de praktijk zit toch wel anders in elkaar hoor. Het komt niet voor niets ieder jaar bij je terug. Dan zou ik toch echt denken dat het chronisch is.