ADHD of niet, als een kind mijn huis zo af brak zou ik moeders voorstellen dat ie aan een leibandje aan de brievenbus gaat en dan wacht ie daar maar tot ma klaar is om 'm aan of mee te pakken.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zimbabwe schreef:Ik had net een collega op bezoek met haar kindjes: zij heeft een jongetje van bijna 3 en een babymeisje. Ik heb zelf een dochtertje van 2,5 en zwanger van nog een grietje, nou blij toe! Wat is dat jongetje een ongeleid projectiel, ongelooflijk! Ze zijn 1 uur geweest: in die tijd heeft hij het gepresteerd om de stofzuiger van mijn dochter te slopen, de kinderstoel duurzaam stuk te maken, alle potloden en stiften door het huis te smijten, te stempelen op mijn tafel, 2 x op de gang gestaan, de speelgoed kist en kast leeg te trekken en daarbij al mijn tijdschriften uit de mand te gooien. Mijn huis ziter er werkelijk uit als een oorlogsgebied en mijn arme collega ging bijna huilend het huis uit. Hij blijkt dit vaker te doen en zij probeert wel te corrigeren maar hij lijkt weinig onder de indruk. En ik maar denken dat mijn meisje al een branieschopper isEerder een engeltje op pootjes...
![]()
Wil niet te snel stickers plakken, maar normaal gedrag is dit ook echt niet, ongeacht dat het nog maar een peuter is...(moest even mopperen hoor, tx!)
Menino schreef:nu ja, ik ben een meisje en was een vrij vreselijk kind hoorof ik sloopte weet ik niet, maar ruzie maken was ik best goed in. En krijsen kon ik ook. om niets
( ik krijg het nu nog regelmatig te horen)
17 jaar later is daar dan ook de diagnose ADHD uit gekomen al ben ik tegenwoordig heel lief en rustig ( echt!Als iemand een peper in zn reet zou kunnen gebruiken, ben ik het wel
) hoor. Even om aan te geven dat je niet te vroeg moet juichen met een meisje
![]()
maargoed, over OP klinkt niet helemaal prettig nee. Is het voor de ouders ook niet fijner als ze begeleiding krijgen in de vorm van zo'n opvoedbegeleider ofzo, of iemand die evt. kan testen op ADHD ofzo? Al snap ik wel dat het een beetje over de grens kan zijn om zoiets als vriendin/kennis te suggereren hmmmm.
Ik ook btw..Het kind is natuurlijk ook nog niet gediagnostiseerd dus of hij echt adhd heeft kan ik niet zeggen, maar my god wat een exemplaar. Ik heb al even cynisch geopperd dat ze zelf ook wat tripl p moest volgen, zo lomp ben ik dan ook wel weer
Citaat:Maar weet je zeker dat ie adhd heeft? of is het een veronderstelling? Ene kind kan ook echt meer hyper zijn als een ander he (ook zonder diagnose)
dito schreef:ik heb 2 adhd-ers thuis en moet zeggen dat toen ze kleiner waren het niet makkelijk was. Doordat je in een andere omgeving bent krijgen ze ook meer prikkels binnen. Geeft niet aan dat ik het niet eens ben met wat je neerzet, bewust slopen etc gaat TE ver. opvoeding is heel belangrijk hierin. Maar soms moet je ook eens in de ogen van de moeder kijken dat die zich ook wel eens opgelaten voelen etc. Als ik niks had gezegd hadden die van mij heel wat stormen gegeven in huizen.....alleen door duidelijk/structuur etc kom je al een heel eind. Ook niet altijd hoor bij mij moest er (helaas) wel medicatie aan te pas komen. Maar de structuur en duidelijkheid die moet ondanks alles wel blijven!
Maar weet je zeker dat ie adhd heeft? of is het een veronderstelling? Ene kind kan ook echt meer hyper zijn als een ander he (ook zonder diagnose)
NatasjavE schreef:Nou dat mag die moeder dan toch mooi betalen?
Ragdollcat schreef:dito schreef:ik heb 2 adhd-ers thuis en moet zeggen dat toen ze kleiner waren het niet makkelijk was. Doordat je in een andere omgeving bent krijgen ze ook meer prikkels binnen. Geeft niet aan dat ik het niet eens ben met wat je neerzet, bewust slopen etc gaat TE ver. opvoeding is heel belangrijk hierin. Maar soms moet je ook eens in de ogen van de moeder kijken dat die zich ook wel eens opgelaten voelen etc. Als ik niks had gezegd hadden die van mij heel wat stormen gegeven in huizen.....alleen door duidelijk/structuur etc kom je al een heel eind. Ook niet altijd hoor bij mij moest er (helaas) wel medicatie aan te pas komen. Maar de structuur en duidelijkheid die moet ondanks alles wel blijven!
Maar weet je zeker dat ie adhd heeft? of is het een veronderstelling? Ene kind kan ook echt meer hyper zijn als een ander he (ook zonder diagnose)
Beust slopen gaat te ver...daar staat het.
Sorry, waarom gaat het je te ver? Ze zijn wel bewust aan t vernielen, want ze doen t niet als je ze het in het oog hebt. Dus ze weten heel goed dat het niet mag.
Muppett schreef:Klinkt als een opvoedprobleem, niet meteen als ADHD. Die stickers worden veeeeeeeeeeeeeeel te snel geplakt. Jongens zijn gewoon heel druk en beweeglijk, die vragen imo een andere benadering dan meisjes.
Wel eens schatjes gekeken? Die kinderen gedragen zich als beesten maar krijgen ook geen sticker opgeplakt.
Het lijkt mij als moeder erg lastig dat als je de opvoeding niet helemaal op orde hebt, er tientallen kritische medemoederogen meekijken en je beoordelen... Ik zou er super onzeker van worden!
...) zimbabwe schreef:Menino schreef:nu ja, ik ben een meisje en was een vrij vreselijk kind hoorof ik sloopte weet ik niet, maar ruzie maken was ik best goed in. En krijsen kon ik ook. om niets
( ik krijg het nu nog regelmatig te horen)
17 jaar later is daar dan ook de diagnose ADHD uit gekomen al ben ik tegenwoordig heel lief en rustig ( echt!Als iemand een peper in zn reet zou kunnen gebruiken, ben ik het wel
) hoor. Even om aan te geven dat je niet te vroeg moet juichen met een meisje
![]()
maargoed, over OP klinkt niet helemaal prettig nee. Is het voor de ouders ook niet fijner als ze begeleiding krijgen in de vorm van zo'n opvoedbegeleider ofzo, of iemand die evt. kan testen op ADHD ofzo? Al snap ik wel dat het een beetje over de grens kan zijn om zoiets als vriendin/kennis te suggereren hmmmm.
Hahaha, ze is zelf thuisbegeleider en geeft Tripl P..Ik ook btw..Het kind is natuurlijk ook nog niet gediagnostiseerd dus of hij echt adhd heeft kan ik niet zeggen, maar my god wat een exemplaar. Ik heb al even cynisch geopperd dat ze zelf ook wat tripl p moest volgen, zo lomp ben ik dan ook wel weer
. haha. 
NatasjavE schreef:Een echte ADHDers is wel moeilijk corrigeerbaar hoor. zeker zonder medicatie is het bijna niet te doen.
NatasjavE schreef:Een echte ADHDers is wel moeilijk corrigeerbaar hoor. zeker zonder medicatie is het bijna niet te doen.
rensiepensie schreef:Ik kan me echt mateloos irriteren aan de titel van dit topic. Alle stoute kinderen in het ADHD hokje stoppen... Een beetje onnadenkend en erg vervelend voor de mensen die ECHT ADHD hebben. Je noemt dat jochie ook geen mon.gooltje omdat dat kwetsend is voor mensen die een kindje met het syndroom van down hebben toch?