OMG, leuk zo'n tornado kind op bezoek...NOT!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:37

Zulk gespuis moet je aan de kapstok hangen tot ze naar huis gaan..... := ADHD of niet, als een kind mijn huis zo af brak zou ik moeders voorstellen dat ie aan een leibandje aan de brievenbus gaat en dan wacht ie daar maar tot ma klaar is om 'm aan of mee te pakken. :=

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:38

Mijn dochter van 7 heeft ook ADHD (plus rolandische epilepsie), ze heeft nog geen medicatie.

Maar ik moet je wel zeggen dat als ik mijn dochter haar gang laat gaan, ook heel het huis op zijn kop zou staan maar ik zorg er wel voor dat dat niet gebeurd dus ik denk niet alleen dat het aan de ADHD ligt.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:39

Ayasha schreef:
Zulk gespuis moet je aan de kapstok hangen tot ze naar huis gaan..... := ADHD of niet, als een kind mijn huis zo af brak zou ik moeders voorstellen dat ie aan een leibandje aan de brievenbus gaat en dan wacht ie daar maar tot ma klaar is om 'm aan of mee te pakken. :=

Indd dat vind ik ook.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:40

zimbabwe schreef:
Ik had net een collega op bezoek met haar kindjes: zij heeft een jongetje van bijna 3 en een babymeisje. Ik heb zelf een dochtertje van 2,5 en zwanger van nog een grietje, nou blij toe! Wat is dat jongetje een ongeleid projectiel, ongelooflijk! Ze zijn 1 uur geweest: in die tijd heeft hij het gepresteerd om de stofzuiger van mijn dochter te slopen, de kinderstoel duurzaam stuk te maken, alle potloden en stiften door het huis te smijten, te stempelen op mijn tafel, 2 x op de gang gestaan, de speelgoed kist en kast leeg te trekken en daarbij al mijn tijdschriften uit de mand te gooien. Mijn huis ziter er werkelijk uit als een oorlogsgebied en mijn arme collega ging bijna huilend het huis uit. Hij blijkt dit vaker te doen en zij probeert wel te corrigeren maar hij lijkt weinig onder de indruk. En ik maar denken dat mijn meisje al een branieschopper is :o Eerder een engeltje op pootjes... <3
Wil niet te snel stickers plakken, maar normaal gedrag is dit ook echt niet, ongeacht dat het nog maar een peuter is...(moest even mopperen hoor, tx!)

nou ik vind dat je dat wel doet

het probleem ligt bij de moeder en niet alleen bij het kind en zijn stoornis van adhd
ja een adhd kindje is vele malen moeilijker, maar dat maakt het slopen nog niet goed, want dat is iets wat past bij een onopgevoed kind, niet bij een adhd kind

misschien kan je je collega helpen met adviezen en inlezen, en duidelijk maken dat ze hulp moet zoeken, zoals ik het lees zit ze er aardig doorheen, weet ze er niet mee om te gaan en kan ze elke hulp gebruiken

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:40

Menino schreef:
nu ja, ik ben een meisje en was een vrij vreselijk kind hoor :') of ik sloopte weet ik niet, maar ruzie maken was ik best goed in. En krijsen kon ik ook. om niets :') ( ik krijg het nu nog regelmatig te horen)
17 jaar later is daar dan ook de diagnose ADHD uit gekomen al ben ik tegenwoordig heel lief en rustig ( echt! :D Als iemand een peper in zn reet zou kunnen gebruiken, ben ik het wel :') ) hoor. Even om aan te geven dat je niet te vroeg moet juichen met een meisje _O-

maargoed, over OP klinkt niet helemaal prettig nee. Is het voor de ouders ook niet fijner als ze begeleiding krijgen in de vorm van zo'n opvoedbegeleider ofzo, of iemand die evt. kan testen op ADHD ofzo? Al snap ik wel dat het een beetje over de grens kan zijn om zoiets als vriendin/kennis te suggereren hmmmm.

Hahaha, ze is zelf thuisbegeleider en geeft Tripl P.. :D Ik ook btw..Het kind is natuurlijk ook nog niet gediagnostiseerd dus of hij echt adhd heeft kan ik niet zeggen, maar my god wat een exemplaar. Ik heb al even cynisch geopperd dat ze zelf ook wat tripl p moest volgen, zo lomp ben ik dan ook wel weer :o

NatasjavE

Re: OMG, leuk zo'n ADHD-er op bezoek...NOT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:42

Wat is Tripl P.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:42

Tripl p is een opvoedmethodiek...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:43

ik heb 2 adhd-ers thuis en moet zeggen dat toen ze kleiner waren het niet makkelijk was. Doordat je in een andere omgeving bent krijgen ze ook meer prikkels binnen. Geeft niet aan dat ik het niet eens ben met wat je neerzet, bewust slopen etc gaat TE ver. opvoeding is heel belangrijk hierin. Maar soms moet je ook eens in de ogen van de moeder kijken dat die zich ook wel eens opgelaten voelen etc. Als ik niks had gezegd hadden die van mij heel wat stormen gegeven in huizen.....alleen door duidelijk/structuur etc kom je al een heel eind. Ook niet altijd hoor bij mij moest er (helaas) wel medicatie aan te pas komen. Maar de structuur en duidelijkheid die moet ondanks alles wel blijven!

Maar weet je zeker dat ie adhd heeft? of is het een veronderstelling? Ene kind kan ook echt meer hyper zijn als een ander he (ook zonder diagnose)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:45

zimbabwe schreef:
Het kind is natuurlijk ook nog niet gediagnostiseerd dus of hij echt adhd heeft kan ik niet zeggen, maar my god wat een exemplaar.

oh echt jammer weer, ik zie dat je maar gewoon een veronderstelling doet........

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:48

Citaat:
Maar weet je zeker dat ie adhd heeft? of is het een veronderstelling? Ene kind kan ook echt meer hyper zijn als een ander he (ook zonder diagnose)

Nee weet ik absoluut niet zeker, maar gezien zijn gedrag, prikkelgevoeligheid en beperkte concentratievermogen zou het kunnen. Kan ook te weinig structuur krijgen van moeders, geen idee, ben er bij hun thuis nooit bij. Het was overigens de bedoeling dat we cakjes zouden gaan decoreren, maar dat is ws teveel vanuit het meisjesidee voortgekomen, want hij vrat alleen de versiersel op en heeft geen cakeje gemaakt. heeft ca 5 minuten aan tafel gezeten. Zal misschien te fijn werk zijn geweest, maar mijn dochtertje en haar vriendinnetjes en nichtjes vinden het altijd leuk om te doen dus ging er maar vanuit dat hij het ook wel leuk zou vinden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:49

dito schreef:
ik heb 2 adhd-ers thuis en moet zeggen dat toen ze kleiner waren het niet makkelijk was. Doordat je in een andere omgeving bent krijgen ze ook meer prikkels binnen. Geeft niet aan dat ik het niet eens ben met wat je neerzet, bewust slopen etc gaat TE ver. opvoeding is heel belangrijk hierin. Maar soms moet je ook eens in de ogen van de moeder kijken dat die zich ook wel eens opgelaten voelen etc. Als ik niks had gezegd hadden die van mij heel wat stormen gegeven in huizen.....alleen door duidelijk/structuur etc kom je al een heel eind. Ook niet altijd hoor bij mij moest er (helaas) wel medicatie aan te pas komen. Maar de structuur en duidelijkheid die moet ondanks alles wel blijven!

Sorry, waarom gaat het je te ver? Ze zijn wel bewust aan t vernielen, want ze doen t niet als je ze het in het oog hebt. Dus ze weten heel goed dat het niet mag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:51

Dat zegt ze toch ook dat slopen te ver gaat?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:52

Klinkt als een opvoedprobleem, niet meteen als ADHD. Die stickers worden veeeeeeeeeeeeeeel te snel geplakt. Jongens zijn gewoon heel druk en beweeglijk, die vragen imo een andere benadering dan meisjes.
Wel eens schatjes gekeken? Die kinderen gedragen zich als beesten maar krijgen ook geen sticker opgeplakt.

Het lijkt mij als moeder erg lastig dat als je de opvoeding niet helemaal op orde hebt, er tientallen kritische medemoederogen meekijken en je beoordelen... Ik zou er super onzeker van worden!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:57

NatasjavE schreef:
Nou dat mag die moeder dan toch mooi betalen?

Dat zou ik zelf moeilijk vinden om dat te zeggen..

Mijn schoonzusje had het ook een keer. Die is een poetswonder (had ik de helft maar) en die had nét hele mooie rieten wasmanden gekocht. Hadden de kinderen van vrienden die dus kapot gemaakt!
Nou, lekker is dat. Heb je iets wat heel mooi en netjes is en dan binnen een kwartier al kapot en dus niet mooi netjes meer. Daar zou ik ook van balen. En die moeder ook niet zeggen dat ze de schade ging vergoeden.

Als die van mij iets stuk zou maken, wat dan écht wel per ongeluk zou zijn, dan zou ik wel aanbieden om het te vergoeden, hoe vaak er dan ook gezegd zou worden dat het niet hoeft.

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:00

Ik heb adhd ben druk, maar mij is wel verteld dat als ik sloopte ofzo ik dat betalen moest en excuse aan moest bieden! nu geef ik leiding bij scouting en gebruik ik mijn ervaring ook. nee tegen een adhder zeggen werkt niet... activiteit iets veranderen werkt prima! een meisje wat snel afgeleid is tussendoor limo voor iedereen laten maken, of iets anders pakken of doen. werkte prima! zelfs op kamp geweest met 4 adhders, weinig problemen alleen wouden ze graag stoeien met de mannelijke leiding:S zolang stop stop is geen punt!

Maar als iemand langskomt en kindlief gaat slopen ben je eigenlijk al te laat... beter eerder doorhebben en corriseren...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:02

NatasjavE schreef:
Dat zegt ze toch ook dat slopen te ver gaat?

Nee goed lezen aub. het gaat ze te ver dat er gezegd wordt dat er bewust gesloopt wordt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:10

Ragdollcat schreef:
dito schreef:

Beust slopen gaat te ver...daar staat het.

Sorry, waarom gaat het je te ver? Ze zijn wel bewust aan t vernielen, want ze doen t niet als je ze het in het oog hebt. Dus ze weten heel goed dat het niet mag.

Verona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:20

Ik heb ook een kind met ADHD / PDDNOS. Wij zijn heel streng en duidelijk met dingen. Doe je dit één keer niet, dan heb je twee dagen nodig om weer bij te sturen. Geef je hem één vinger, dan neemt hij twee handen. Gelukkig gaat het met medicatie een stuk beter. En hij hoort zich, net als ieder ander kind gewoon te gedragen en al helemaal geen spullen (expres) kapot te maken. Anders krijgt hij echt flink met mij te maken. En mocht het voorkomen dat hij bij anderen expres iets kapot maakt, dan zal hij toch echt zijn zakgeld en spaarpot er bij moeten halen.
En het resultaat is er; bij anderen weet hij zich gelukkig goed te gedragen en thuis moet hij dan soms zijn ei weer kwijt. Maar ik ben al lang blij, dat hij bij anderen normaal doet, al zal hij altijd net iets anders blijven dan anderen. Verder is hij een superlieve en attente jongen.

Wel jammer dat je collega haar kind niet liet helpen met opruimen...

Oh ja, al hebben twee kinderen dezelfde diagnose, ze kunnen toch verschillend gedrag tonen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 13:21

Muppett schreef:
Klinkt als een opvoedprobleem, niet meteen als ADHD. Die stickers worden veeeeeeeeeeeeeeel te snel geplakt. Jongens zijn gewoon heel druk en beweeglijk, die vragen imo een andere benadering dan meisjes.
Wel eens schatjes gekeken? Die kinderen gedragen zich als beesten maar krijgen ook geen sticker opgeplakt.

Het lijkt mij als moeder erg lastig dat als je de opvoeding niet helemaal op orde hebt, er tientallen kritische medemoederogen meekijken en je beoordelen... Ik zou er super onzeker van worden!

Helemaal mee eens hoor! (Ben ook wel echt een meisjesmoeder, dit zou ik niet de hele dag trekken :o ...)

Mijn collega schaamde zich geloof ik ook echt de ogen uit het hoofd en ik vind het heel sneu voor haar. Ondanks dat het kind er niets aan kan doen, staat hij nu al niet meer op het lijstje: leuke kindjes om eens uit te nodigen om te komen spelen..Das ook wel heel sneu.

Ik voel mij overigens niet zo vrij om een hele nieuwe opvoedstrategie uit de kast te trekken voor andermans kind die even een uurtje op de koffie komt. Het positief ombuigen zal toch echt mi in eerste instantie van moeder moeten komen en niet van mij in zo'n geval. Zij is er bij..Daarbij had ik een activiteit gepland alleen blijkbaar niet zo'n jongensding hihi (cakejes bakken..)

De stoel laat ik bekijken of mijn man de scharnieren kan vervangen en anders moeten we maar op zoek naar een ander. Ik zal even nadenken dat als hij echt niet fixable is of ik het haar ga zeggen..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:32

Dit gedrag is niet adhd gebonden.
Tuurlijk vraagt t opvoeden van een kindje met adhd meer energie dan t opvoeden van een kindje zonder adhd, maarre ken genoeg kinderen (en ouders) die t heel goed doen op dit moment.
Ik snap dat je ongelooflijk baalt. Hij haalt je hele huis overhoop. Maar ik zou als de stoel niet meer te repareren valt er wel wat van zeggen tegen haar. T is heel sneu dat t opvoeden van der kindje niet zo goed verloopt. Maarre t is wel haar kind die t gesloopt heeft. Hoef jij niet voor op te draaien. Al snap ik dat dat ook wel een moeilijk punt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:40

zimbabwe schreef:
Menino schreef:
nu ja, ik ben een meisje en was een vrij vreselijk kind hoor :') of ik sloopte weet ik niet, maar ruzie maken was ik best goed in. En krijsen kon ik ook. om niets :') ( ik krijg het nu nog regelmatig te horen)
17 jaar later is daar dan ook de diagnose ADHD uit gekomen al ben ik tegenwoordig heel lief en rustig ( echt! :D Als iemand een peper in zn reet zou kunnen gebruiken, ben ik het wel :') ) hoor. Even om aan te geven dat je niet te vroeg moet juichen met een meisje _O-

maargoed, over OP klinkt niet helemaal prettig nee. Is het voor de ouders ook niet fijner als ze begeleiding krijgen in de vorm van zo'n opvoedbegeleider ofzo, of iemand die evt. kan testen op ADHD ofzo? Al snap ik wel dat het een beetje over de grens kan zijn om zoiets als vriendin/kennis te suggereren hmmmm.

Hahaha, ze is zelf thuisbegeleider en geeft Tripl P.. :D Ik ook btw..Het kind is natuurlijk ook nog niet gediagnostiseerd dus of hij echt adhd heeft kan ik niet zeggen, maar my god wat een exemplaar. Ik heb al even cynisch geopperd dat ze zelf ook wat tripl p moest volgen, zo lomp ben ik dan ook wel weer :o

achja, gevalletje 'bij de tandarts thuis lopen ze ook met gaatjes' dus.
Dan zie ik het somber in :') . haha.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:46

NatasjavE schreef:
Een echte ADHDers is wel moeilijk corrigeerbaar hoor. zeker zonder medicatie is het bijna niet te doen.

Hier sluit ik me bij aan. Mijn broertje van inmiddels 9 heeft hier ook last van. Zonder medicatie dring je amper tot hem door. (Dit vind ik vaak heel zielig) Met medicatie een heel fijn ventje 1 op 1, maar in gezelschap ook heel druk.
Maar smijten met dingen hoeft tie absoluut niet te flikken.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:57

NatasjavE schreef:
Een echte ADHDers is wel moeilijk corrigeerbaar hoor. zeker zonder medicatie is het bijna niet te doen.

Ik heb ADHD en was ook een moeilijk kind, maar dingen slopen deed ik niet. Dab kreeg ik gewoon een pak voor mijn broek. Naar min inziens is dat wat deze jongen nodig heeft. Je kind moet gewoon luisteren, eerst vragen, dan waarschuwen, dan op de gang... En dan huilen omdat het niet lukt? Lekkere moeder. Mensen moeten eens nadenken voordat ze aan kinderen beginnen.

Tegenwoordig hebben de helft van de kinderen ADHD als je de ouders moet geloven. Laten we ze lekker volstoppen met ritalin en valium dan zijn ze heerlijk rustig en kost het de ouders geen enkele moeite om ze in het gareel te houden.

Ik kan me echt mateloos irriteren aan de titel van dit topic. Alle stoute kinderen in het ADHD hokje stoppen... Een beetje onnadenkend en erg vervelend voor de mensen die ECHT ADHD hebben. Je noemt dat jochie ook geen mon.gooltje omdat dat kwetsend is voor mensen die een kindje met het syndroom van down hebben toch?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:00

rensiepensie schreef:
Ik kan me echt mateloos irriteren aan de titel van dit topic. Alle stoute kinderen in het ADHD hokje stoppen... Een beetje onnadenkend en erg vervelend voor de mensen die ECHT ADHD hebben. Je noemt dat jochie ook geen mon.gooltje omdat dat kwetsend is voor mensen die een kindje met het syndroom van down hebben toch?

Dank u! _/-\o_
mooi gesproken!

de echte adhd' er weet ook wel dat het enigzins onzin is wat er zo snel gespeculeerd wordt

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:03

:o