Help! Mijn rug moet gekraakt worden...!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:37

Kraken is echt heeeeeeerlijk! Mijn SI gewricht zit nogal regelmatig vast en ik heb 3 ruggewervels tussen mijn schouderbladen die steeds verschuiven en dat is echt heeerlijk als dat gekraakt wordt. Had ook net een afspraakgemaakt om mijn SI gewricht weer los te laten maken maar ik ben gisteren ter aarde gestort waarbij ik op mijn SI gewricht ben beland en deze weer is losgeschoten, is ook een manier maar ik raad toch echt de kraker aan :Y)

Anoniem

Re: Help! Mijn rug moet gekraakt worden...!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:30

Ik ben woensdag ook gekraakt. Nog maar een heel klein stukje van mn rug want de rest moet nog. Door een aantal vallen en andere dingen zit m'n rug totaal niet meer goed. Het luchtte bij mij ook enorm op en behalve wat napijn in spieren heb ik nu een stukje rug dat weer iets normaler functioneert en een stuk minder pijnlijk is. Heeel fijn. Ik voel nu ook precies waar er nog meer gekraakt gaat moeten worden :+ Ik vind alleen wel het kraakgeluid vervelend, daar kan ik niet zo heel goed tegen..

Ben trouwens ook met een naald bewerkt (dry needling).. Doe mij dus maar liever kraken :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 09:13

Woow wat een reacties al! Ben al een stuk minder bang, huisarts heeft me doorverwezen naar ene Steur in Nijverdal? Heb idd ook al van die uit wierden gehoord maar die uit Rijssen ken ik niet?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:45

Oké ja steur is een Fysio, als ik me het goed herinner, Leuke man maar best hardhandig.
Succes! Wanneer is het zover?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:47

kraken HEERLIJK het is inderdaad even spannend. maar probeer je te ontspannen des te fijner is het.... en het werkt super

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:50

_Marinke_ schreef:
Woow wat een reacties al! Ben al een stuk minder bang, huisarts heeft me doorverwezen naar ene Steur in Nijverdal? Heb idd ook al van die uit wierden gehoord maar die uit Rijssen ken ik niet?

Fysio en manueel therapeut, goede vent maar als het niet werkt zou ik echt de chiropractor eens proberen :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:55

Ik heb al heel lang last van een enorme blokkade onderin mijn rug, heb er ook problemen mee met paardrijden en yoga, en ik ga komende week voor het eerst naar de chiropractor. Ik zie er enorm naar uit dat er verbetering komt. Ben niet bang voor pijn. Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over de vrouw waar ik heen ga en dat het geen pijn doet. Ik heb bij mijn paard ook wel eens de chiropractor :D en dat doet echt geen pijn, hoor. :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:58

In Zeist zit ook een hele goede chiropracter. Persoonlijk zou ik me eerder laten krakken door een chiropracter als door een fysiotherapeut. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. De fysiotherapeut kan je daar in tegen wel goed begeleiden in het krijgen van sterkere buikspieren zodat je dit soort problemen in de toekomst voorkomt. ^^

Oh en het kraken was hier ook absoluut niet pijnlijk. Echt heeeeeerlijk gewoon. :')

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:09

Hier ook een ga 1 keer in de 3 maanden naar de Chiropractor, Die kraakt dan de hele rug en daarna, lig ik dan
nog een kwartier op een soort van triltafel, echt heerlijk.
Meestal moet ik daarna wat rustiger aan doen zo,n 2 dagen.
Alles zit dan weer heerlijk los en soepel.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:12

Ik ga iedere week naar een manueel therapeut, en wordt dan ook 'gekraakt'. Het helpt bij mij ontzettend goed :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:13

Ik vond dat kraken wel lekker eigenlijk :j Niets pijnlijks.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:58

Ik lig op het moment elke 4 weken bij de chiropractor omdat ik een snel "verkeerd" schietende rug heb en nog wat probleempjes. In principe doet het geen pijn. Alleen soms vervelend omdat 'ie soms flink kracht moet zetten :+ erna voel ik me vaak een beetje beurs en moet ik veel plassen maar helpt goed :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:33

Mijn Si-gewricht werd ook regelmatig 'gekraakt' (ik noem het altijd rechtzetten).
Vond het ook nooit pijnlijk en liep daarna weer als een kievit!
Helaas heb ik daar nu de keerzijde van moeten ondervinden.
Door het kraken is er waarschijnlijk slijtage opgetreden en blijf ik nu pijn houden.
Volgens mijn huisarts is het niet erg als het af en toe gebeurt maar bij te vaak kraken kunnen er slijtages en beschadigingen optreden.
Ik moet nu naar mensendieck om ermee om te leren gaan.

Zeker iets om rekening mee te houden dus, maar als het niet te vaak nodig is is kraken zeker erg prettig!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 16:55

Nou ik ben net gekraakt, viel me best mee maar jeetje wat een knakworstje was ik, zo giga veel knaks! :oo

Pijnlijk viel het ook mee, je voelt het wel en ook in mn nek knakte het en begin nu een beetje hoofdpijn te krijgen maar dat moet morgen gewoon over zijn. Had in elk geval echt een behoorlijke blokkaden, direct ook oefeningen mee gekregen dus daarmee aan de slag. :j

Wel mag ik voorlopig absoluut niet gaan doorzitten tijdens het paardrijden, nu is dat met die jonge beesten geen probleem maar was met mijn eigen juist het doorzitten aan het oefenen en over 2 weken ons debuut (gewoon b dressuur recreanten). Maar even overleggen met de jury of ik i.v.m. mijn rug en hetgeen de fysio heeft gezegd ik die paar kleine doorzit onderdelen misschien gewoon mag blijven lichtrijden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:44

Ik laat het zo nu en dan doe anders krijg ik snel lage rugpijn en uitstraling naar mn been, paar jaar terug zo uit de hand gelopen dat ik amper nog wat kon, nu gewoon bijhouden en eigelijk bijna amper last.
Pijnlijk is het ook niet. ze 'kraken' ook nooit het gebied zelf wat pijn doet, maar een blokkade zit er eigelijk bijna altijd boven. bij mij midthoracaal, nek, aanhechting nek,... ik kan meestal ook gewoon aanduiden waar het zit ;).

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:38

op dit moment zit ik vreselijk vast in mijn schouder en zeg maar bovenrug.
elke week word ik op 3 plekken gekraakt (dit gedurende 4 weken) ik kan heel goed merken dat hoe verder ik in het proces zit mn rug opknapt en en kraken minder heftig is.
wel de dag erna flink spierpijn, maar het lucht zo ontzettend op. op het moment zelf vind ik het niet echt prettig, maar zodra hij loslaat voel je al dat het beter is. succes!

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:42

Ik heb nu elke week een kraaksessie voor ongeveer 2-3maand (afhankelijk van de evolutie).
Kraken doet geen pijn, al vind ik het persoonlijk een super akelig geluid. Maar ik kan al niet tegen het geluid van mensen die hun vingers enzo. kraken. Dus dat is echt persoonlijk.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:00

Mar! Gaat lekker weer! :') Net weer met je been oke, is het je rug! Is het niet dat je door de krukken en het op 1 been moeten waggelen, dat het zo erg is met je rug? Misschien wat contra-opvangen?
Ik zit momenteel ook bij een manueel therapeut voor mijn heupen, banden aan beide kanten uitgerekt, waardoor mijn heupen los in mijn kom zitten..

_Marinke_ schreef:
Wel mag ik voorlopig absoluut niet gaan doorzitten tijdens het paardrijden, nu is dat met die jonge beesten geen probleem maar was met mijn eigen juist het doorzitten aan het oefenen en over 2 weken ons debuut (gewoon b dressuur recreanten). Maar even overleggen met de jury of ik i.v.m. mijn rug en hetgeen de fysio heeft gezegd ik die paar kleine doorzit onderdelen misschien gewoon mag blijven lichtrijden.

Het is maar een oefendressuur wedstrijd. Gewoon 'vergeten' om te gaan doorzitten. Kost je in een B proefje hooguit een paar puntjes en aangezien ik jullie wel een beetje ken, kun jij wel zonder die 4 punten ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:43

Ohh Yes, kraken is héééérlijk! :~ Niks om tegenop te zien!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:38

Ik schrik er eigenlijk best wel van hoeveel mensen zich zelf (laten) "kraken"!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:42

Oh ik ben nu al 5 keer naar de manueel therapeut geweest die kraakt niet echt maar rolt wervel voor wervel. Dat is echt geen pretje! Mn rug is zo gevoelig dat het vastpakken van de wervel al flink pijn doet. Mn rug had nu al veel beter moeten zijn maar ben nog steeds niet pijn vrij... Helaas!