Veel en langdurig moe zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:30

Hier ook iemand die heeeel erg moe was altijd. Nu is het dragelijk.
Voor mij helpen een goede voeding, ritme en regelmaat en 1 blikje energydrank op de dag :D Ik sta 4x in de week op om 6 uur en op die andere dag om half 7. 's Avonds dwing ik mezelf om te gaan slapen om 10 uur. In het weekend ga ik dan iets later slapen, maar slaap ik tot 12 uur 's middags. Even inhalen dus :D Bij het ontbijt werk ik de helft van een klein blikje energydrink naar binnen en als ik thuis kom, de andere helft. Zonder dat sta ik de hele dag te gapen en val ik 's middags in slaap rond 2 uur (niks tegen te doen, ik hou m'n ogen echt niet open dan).
En misschien wel de belangrijkste reden dat het nu dragelijk gaat: ik kijk uit naar m'n dag! Voorheen was het allemaal maar meh, ging wel. Maar ik heb een superleuke stage nu, waar ik met veel plezier heen ga.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:33

Ook last van en ik ben 16, dokter kon ook niks vinden... -O-

paardenmiep

Re: Veel en langdurig moe zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:39

Ik zeg ook laten prikken op schildklierwaardes! Ik had precies hetzelfde twee jaar geleden! Lang mee doorgelopen omdat ik niet echt hele duidelijke klachten had naast gewoon moe zijn, dacht dat het van school kwam. Mijn moeder dwong me echter een gegeven moment naar de dokter te gaan, en mijn schildklierwaardes waren een beetje uit de hand gelopen. Medicatie voor gekregen en voel me nu weer super!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:45

Niet aan energydrank beginnen. Dat is in principe gewoon geleende energie en daarna ben je alleen nog maar vermoeider. Daarnaast is het gewoon niet gezond. Lees het verslavingstopic maar eens.

Ik zou idd ook B12 laten prikken.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:06

Ik weet wat je doormaakt.
Ik was ook altijd wel wat moe, maar verweet dit aan mijn drukke leven.
Na de bevalling van mijn eerste (26 uur), bleef ik moe, zelfs na 1 jaar nog!
Na vele onderzoek (vit B12, ijzer, lyme, Pfeifer ed) werd ik doorgestuurd naar de reumatoloog en werd er Fybromyalgie geconstateerd. Ik heb dus niet veel last van de pijn, eigenlijk was ik daar ook wel wat aan gewend. Maar die vermoeidheid, hondsmoe, letterlijk geen energie meer hebben, dat is veel erger.

Als ik 's ochtends naar mijn werk ging kon ik mijn ogen in de auto niet openhouden.
Ondanks dat mijn conditie niet bar slecht was/is heb ik wel conditie training gedaan bij de fysio icm bewegingstraining. Dit heeft mij erg geholpen.
Ik heb veel dingen in mijn leven moeten schrappen. Ik rij nog maar 1 paard zo'n 3-4 x per week.(voorheen 2 paarden 5x per week). Mijn bestuursfunctie ed. Ook van een dag met de kids weg kan ik 3 weken vermoeidheid aan overhouden.
Ik heb er nog nooit een dag vrij voor genomen van mijn werk, maar wel andere dingen even mee stoppen om echt bij te tanken.

Nu is mijn moeder doodziek en hebben we gisteren te horen gekregen dat ze pns heeft en ze dus gaan zoeken naar een tumor in het lichaam.(heel ander verhaal), maar ook dat vreet energie en kan ik even niks uit mijn handen krijgen...

Maar goed dat is mijn verhaal.

Luister goed naar je lichaam, sluit alles uit, maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen!!
Je bent jong en hoort vol energie te zitten!!(ik ben 32 en oud(!!??)hihi..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:08

Ik had dat rond die leeftijd ook... Veel HA en zelfs ZH bezoeken gehad, en ze hebben niks kunnen vinden.. Zat tussen mijn oren werd mij verteld.

Nu is het eigenlijk wel zo goed als over. Soms nog even een terugslag, maar thats it :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:09

Energy drank is echt heel slecht! inderdaad nog eens bloed laten prikken > schildklier, b12 ( gewoon alles aan laten vinken)

Mischien rare vraag maar kan het zijn dat je slaapwandeld of iets snachts? want dan kun je ook best moe zijn.

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:12

hier ook last van op vele dingen laten prikken en kwam het er dus uit dat ik een te traag werkende schildklier heb en ijzer te kort ijzer is inmiddels weer redelijk alleen blijf moe door me schildklier dus. hebben ze je daar ook op getest ?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:18

Hier precies het zelfde. Voorheen reed ik ik soms 6 paarden per dag. Nu rijd ik er één 2x per week en ben na 40 minuten gewoon gesloopt. Veel bloed geprikt bloedwaardes waren allemaal niet goed. B12 en ijzer schoten uit in het tekort, Sinds een half jaar er achter dat mijn nieren ook niet goed zijn. Veel nierstenen etc gehad waar ik ook vreselijk moe van werd voornamelijk door pijn.. Laatst weer terug geweest nu waren de waardes wel allemaal goed binnenkort moet ik wéér terug om op alles te laten testen Reuma was trouwens ook nog op geprikt dat was een ''grensgeval'' dus daar moet nog meer onderzoek naar gedaan worden..
Sterkte ermee TS :(:)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:22

Zoveel slaap heeft een mens niet nodig, als het goed is. Ik zou proberen wat minder te slapen (max 8uur per dag...het is trouwens al eerder door een bokker gezegd). Verder afwisselend en veel bezig blijven. Stoppen met de middagdutjes en juist actief zijn overdag. Vaak ben je dan ook meer opgeladen en kun je ook meer.
Ik heb er ook last van als ik weinig doe. Ik kan rustig een hele dag door slapen, ik kan rustig iedere middag een dutje doen. Maar als ik bezig blijf (afwisseling!!), heb ik nergens last van.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:24

Eet je veel suiker en / of dierlijke producten ts?

Teveel suiker of te veel dierlijke producten zijn moeilijk te verwerken / verbranden voor je lichaam wat extra energie kost en waardoor je dus erg moe kan worden.

Suiker (en daarmee dus energie drink) is een rede waarom veel mensen moe zijn.
Van suiker krijg je een hele korte energie kick die altijd gevolgd word door een low die langer duurt dan de kick en waar je dus moe van word.

Daarom zijn veel mensen verslaafd aan energie drink, omdat ze dénken dat het energie geeft.
Echter geeft het alleen een suiker kick, in de suiker low nemen ze maar weer een blikje want ze dachten dat ze daar energie van kregen.

Leuk sneeuwbal effect.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:09

Wat doet een internist? Ben al door de hele molen geweest wat betreft bloed prikken,de neuroloog weet het ook niet meer dus bedacht ik me misschien naar een internist te gaan.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:27

Sommige mensen hebben wel meer slaap nodig hoor dan 8 uur ;) niet iedereen is hetzelfde, dat voel je zelf het beste aan denk ik.
Pubers hebben denk ik wel 9 uur nodig.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:08

Ga eens wat extra vitamine slikken, kan je ook halen in de vorm van pillen bij de apotheek. Je weet het nooit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:06

xxnienke94 schreef:
Ga eens wat extra vitamine slikken, kan je ook halen in de vorm van pillen bij de apotheek. Je weet het nooit ;)

Wat voor vitamine?

Ik drink verder geen energy drankjes, en suiker en dierlijke producten ook niet veel.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:23

ben je ooit gebeten door een teek?

misschien moet je je ook eens testen op ziekte van lyme. lyme begint ook vaak met super moe zijn

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:28

Pfft ja dat kan zoveel zijn... ik zou eerst bij de basis beginnen. Wat eet je zoal?

1. Voeding die vooral energie oplevert: groente en fruit, noten en zaden.

2. Voeding die vooral energie kost (om het af te breken): brood, pasta, koekjes, vlees, zuivel.

Eet je vooral die laatste categorie? probeer dan eens een week of twee alleen categorie 1 te eten (dis niet een appel en een mandarijn extra maar echt alléén cat. 1 (een week overleef je echt). Als voeding het probleem is zul je meteen verschil merken!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:29

Ik was altijd moe, wou 's-middags altijd slapen, kon 's-ochtends nooit mijn bed uit, had minimaal 9 uur slaap nodig en was na een feestje (zonder alcohol) altijd brak. Nu eet ik vrijwel geen suiker meer, veel groente en alleen volkoren producten en heb veel meer energie. Het is zeker de moeite waard om te proberen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:32

sallandval schreef:
Pfft ja dat kan zoveel zijn... ik zou eerst bij de basis beginnen. Wat eet je zoal?

1. Voeding die vooral energie oplevert: groente en fruit, noten en zaden.

2. Voeding die vooral energie kost (om het af te breken): brood, pasta, koekjes, vlees, zuivel.

Eet je vooral die laatste categorie? probeer dan eens een week of twee alleen categorie 1 te eten (dis niet een appel en een mandarijn extra maar echt alléén cat. 1 (een week overleef je echt). Als voeding het probleem is zul je meteen verschil merken!

Een week overleef je wel maar is natuurlijk niet goed voor je.

Je lichaam komt voedings stoffen te kort en ook daar word je moe van.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:47

Verschillende opties worden hier al genoemd en weet niet of ze dit ondertussen misschien meteen al getest wordt bij het bloedprikken? maar denk anders ook eens aan Q-koorts. Ken iemand waarbij 1st ook gedacht werd dat ze misschien pfeiffer had, maar dat was negatief en later bleek het dus Q koorts te zijn :(:)