nagel los iemand ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: nagel los iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 18:04

dank je, dan ga ik nog even na de winkel om biotex te kopen.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:07

jee, wat een held ben jij zeg....!!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 18:08

nou eigenlijk niet, want zolang ik het zelf maar doe, ik ga echt niet toekijken hoe een ander dat doet.. doet nog meer pijn denk ik dan. :(
Laatst bijgewerkt door Christiene op 02-11-12 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:10

ja, dat herken ik.....ik maak me nu al zorgen over wie mijn nagels gaat knippen en hoe als ik t zelf niet meer kan... :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 18:11

niek_aaron schreef:
ja, dat herken ik.....ik maak me nu al zorgen over wie mijn nagels gaat knippen en hoe als ik t zelf niet meer kan... :D

haha ik ook, vooral met je teennagels.. (en ik ben nog lang niet oud)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:00

Ziet er al beter uit.
Al zou ik voolopig wel regelmatig even een badje van biotex of soda doen en goed ingepakt houden met de winter (droogte,scheurtje's,handschoenen etc)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 21:35

ik ben bang dat ik het inderdaad nog wel weken met gaasje kan verbinden ivm met mijn werk op stal/buiten/winter inderdaad.

biotex heb ik al gekocht, dus daar kan ik voorlopig mee vooruit.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:40

Iedere dag weken lijkt mij nou ook weer niet bevorderlijk voor de genezing. Als het rustig is en schoon blijft zou ik er niet teveel aan doen. Ik zou toch met een arts overleggen hoe je dit het beste aan kan pakken in combinatie met je werk.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:58

niek_aaron schreef:
jee, wat een held ben jij zeg....!!!

Dacht hetzelfde haha, breek nog liever mijn poot dan zoiets met nagels en teennagels :r

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:12

weken moet je maar een paar dagen doen hoor, zal eens beginnen met een dag of 2/3. Je moet namelijk ook opletten dat je huid niet te week gaat worden, dat stagneert de genezing. Nu is het 'open' en is ontsmetting belangrijk(door bv soda of biotex) maar straks moet de huid ook weer wat rust krijgen om te helen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:48

Pff, ik krijg hier dus last van mn voeten/handen van! :')
Al helemaal als ik naar de foto's kijk..

Je bent zeker een held om het te doen dit! :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 17:58

bedankt voor de tips.

ik kijk het nog even aan, heb de huisartspost vorige week al erover gebeld.
met mijn werk houd ik er gewoon gaas overheen.. al die modder/vet ect rotzooi moet ergewoon niet bij komen. en als ik het nu stoot met gaas/tape doet het minder pijn.(paarden zijn lomp soms of ik haha)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:49

Oh, dit is niet zo erg hoor, je nagel zal verder ook nog wel sneuvelen, maar is ook niet erg, groeit uiteindelijk wel weer een nieuwe.
Enigste wat vervelend is dat je de bescherming van je nagel nu kwijt bent.
Losse stukjes zijn irritant, afknippen, anders blijf je er aan haken, jij hebt hem nu al zo bijgewerkt dat je niet meer blijft haken.

Heb 3 jaar zonder linker grote teen nagel rondgelopen (ahum.. is 2 x binnen week onder paard gekomen,
toen restant er maar afgesloopt met combinatie tang, want dat losse flapperen was heel vervelend.
Zat ie er net weer aan, weer onder een paard, zat ie er weer net weer aan.. met springen semi vaste hindernis paal geraakt.. weer eraf..
Links heb ik nu weer, maar mis nu al tijden stuk van rechts..
(oke, ik ben niet bepaald hoogbegaafd met waar ik mijn voeten laat, moge duidelijk zijn, nu had een collega stuk hek erop laten stuiteren, vervolgens ik een kast deur.)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:29

Ik ben bang dat ik je niet kan helpen.. mijn dochtertje van 2 loopt dus nu met een raar gaatje onder haar pink rond.. ja, juist.. in geknipt. :o

Ik krijg trouwens plaatsvervangende pijn.. auwtsj..

Hoe gaat het nu? Heb je nog een foto?

Ik stootte laatst mijn teen/nagel tegen het randje in de douche (betegelde drempel) en zo met zo'n patjs geluidje mijn hele nagel van mijn dikke teen er af. :r Dat deed even flink zeer, maar zou dus onder de douche, dus pijn verlichtend en 's avonds maar op laten drogen..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:26

Ah oliebol.. Toevallig gisteren een deel van m'n nagel eraf, maar zat nog voor de helft vast dus heb hem terug geduwd, pleisters eroverheen gedaan en niet meer naar gekeken. Als ik ergens aan blijf haken zit het binnen no time weer los maar zolang ik voorzichtig doe met pleisters er overheen blijft het gewoon eraan. Moet ik het toch eraf knippen? Het deel onder de nagelriem ofzoiets zit er gewoon nog.. En het losse deel zit nu helemaal vast geplakt..

Respect voor jou trouwens dat je het zo eraf hebt kunnen knippen....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:40

Elan_GV schreef:
Ik ben bang dat ik je niet kan helpen.. mijn dochtertje van 2 loopt dus nu met een raar gaatje onder haar pink rond.. ja, juist.. in geknipt. :o

Ik krijg trouwens plaatsvervangende pijn.. auwtsj..

Hoe gaat het nu? Heb je nog een foto?

Ik stootte laatst mijn teen/nagel tegen het randje in de douche (betegelde drempel) en zo met zo'n patjs geluidje mijn hele nagel van mijn dikke teen er af. :r Dat deed even flink zeer, maar zou dus onder de douche, dus pijn verlichtend en 's avonds maar op laten drogen..

dat doet ook zeer!! lijkt me, en dan moet je nog schoenen dragen ook..

ik heb er nog meer afgeknipt en het doet gelukkig minder zeer, maar zón nagelbed is wel gevoelig. maar nu beweegt de nagel niet meer elke keer.. dat ging en bleef pijn doen zelfs snachts. oja foto gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KFWPIQP4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4GGNYI3F.jpghij steekt nu wel ver uit van het nagelbed..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TTXJGL6W.jpg:d bokt:P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:44

Eskimo schreef:
Ah oliebol.. Toevallig gisteren een deel van m'n nagel eraf, maar zat nog voor de helft vast dus heb hem terug geduwd, pleisters eroverheen gedaan en niet meer naar gekeken. Als ik ergens aan blijf haken zit het binnen no time weer los maar zolang ik voorzichtig doe met pleisters er overheen blijft het gewoon eraan. Moet ik het toch eraf knippen? Het deel onder de nagelriem ofzoiets zit er gewoon nog.. En het losse deel zit nu helemaal vast geplakt..

Respect voor jou trouwens dat je het zo eraf hebt kunnen knippen....

ik denk dat je het dan beter kan laten zitten als het vast zit. ik kon geen pleisters erop doen ivm zere vingertop.. (klemgezeten dus zal wel gekneusd zijn.. ) trek daar maar eens een pleister af.. :(

Bij mij was een zijkant los en die onderkant van onder de nagelriem.
en de andere kant kreeg ik dus voor ik ging knippen ook los. de hele nagel was los van het nagelbed.. met lucht er steeds onder.. iedere keer als ik mijn duim boog voelde ik de lucht eruit komen /nagel bewegen ofzo heel irritant.

knippen kon dus omdat ik hem iets omhoog kreeg elke keer.. (doet wel pijn waar hij nog vast zit en huid onder de nagel is gevoelig.)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:46

Oeiii pijnlijk.. Laatst stukje van m'n vinger topje eraf gesneden maar zelfs dat deed nog minder pijn dat met de nagel.. Heb trouwens toch een stukje eraf geknipt omdat het in de weg zat. Nu maar pleister erop gedaan en hopelijk geneest het snel..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:48

Eskimo schreef:
Oeiii pijnlijk.. Laatst stukje van m'n vinger topje eraf gesneden maar zelfs dat deed nog minder pijn dat met de nagel.. Heb trouwens toch een stukje eraf geknipt omdat het in de weg zat. Nu maar pleister erop gedaan en hopelijk geneest het snel..

dat hoop ik ook dat het bij mij snel geneest.

toch wel beter he eenmaal dat losse gedeelte eraf :)

ik zei ook meteen ik breek liever iets dan mijn nagel.. maar zelfs je vingertopje eraf snijden doet dus minder zeer.

best veel mensen die hun nagel beschadigen zeg..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:51

Ja al probeer ik de gedachte van wat ik onder m'n nagel zag maar weg te denken.. Beetje hetzelfde als op jouw foto := Zat zelfs nog een stukje wax van kaas onder (was met kaasschaaf op het werk gebeurd) :+ Maargoed

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:18

Wat helemaal balen is.. hij ziet er nu niet uit.. Groeit eigenlijk héél lelijk terug.. Allemaal bulten en lucht er onder..