Aften

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:37

Dat ze erger worden kan kloppen als je dus niks binnenkrijgt. Je geeft zelf al aan dat je je ontzettend slap voelt. Droge macaroni gaat daar niet bij helpen; je hebt echt dingen als groente, fruit, vlees of degelijke vleesvervangers nodig.

En inderdaad, anders in de blender.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:38

Banaan kun je ook makkelijk eten; prakken en zo naar binnen werken.

Ik eet zelfs gewoon brood; al ligt mijn hele mond open en zit ik te huilen aan tafel; eten moet gebeuren :')
En anders de yoghurt met muesli goed zacht laten worden.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:40

ik heb wel eens van een vriending gehoort dat ze er een lik tandpasta s nachts opdeed...

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:41

maak een fruit shake, zoveel mogelijk fruit door elkaar. Rietje erbij, zal wel even prikken, maar even doorzetten..

tienus63

Re: Aften

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:43

Spoelen met blauwe bessensap van Flipje Tiel, staat bij de puddingsauzen in de supermarkt.
Paradontax erop smeren.

En ach, het is wel weer over voordat je een jongetje bent.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:45

Ik heb ook vaak last van aften gehad en heb toen van alles geprobeert en niets hielp.
Totdat ik er achter kwam dat ik al tijden geen aften meer had omdat mijn electrisch tandenborstel kapot was en ik weer "gewoon" moest poetsen. En tja mijn poetsen is grof gezegt de bek schrobben en ik kreeg weer last van aften... -:(-
Ik had toen eindelijk wel de oorzaak gevonden. :D

Met de electrische tandenborstel druk ik namelijk niet en laat ik de borstel zijn werk doen maar zodra ik zelf ga poetsen druk ik veel te hard waardoor je tandvlees en tong snel geirriteerd raken en een kleine beschadiging die door jezelf nog niet wordt waargenomen wordt een aft (soort onsteking).

Ik heb direct weer een electrische tandenborstel gekocht toen ik de link had gelegd, en ik ben nu alweer jaaaaaaaaren vrij van aften. *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

In mijn ogen helpen die zogenaamde extra vitamines nu echt niet hoor, bij mij bleven de aften ook wel tot 2 weken pijn doen. Dus gewoon afwachten tot ze genezen zijn en opletten dat je niet te hard poetst is mijn advies.
Laatst bijgewerkt door zwanepol op 25-10-12 13:47, in het totaal 2 keer bewerkt

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:46

tienus63 schreef:
En ach, het is wel weer over voordat je een jongetje bent.

_/-\o_

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:46

ik heb zelf een dikke week rondgelopen mete en grote aft net onder mijn onderlip. alles deed dus pijn in mijn mond.
bovendien zat de aft tegen mijn tanden aan.

ik heb een theezakje gepakt en die tegen de aft gedaan. dat een minuut of 5 in je mond houden en dan uitspugen. ( het doet erg pijn om het er tegen aan te doen, maar daarna is het klaar en kon ik weer gewoon eten)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:49

Ik krijg het ook als ik chocola eet. Ben daar dus allergisch voor. Het kan dus ook met eten te maken hebben als je ergens allergisch voor bent.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:50

Thee is idd verzachtend, soms heb ik wel eens last van een ontstoken oog en dan doe ik er een zakdoek op gedrenkt in thee, dat helpt eigenlijk altijd wel. :j

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:54

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:59

Ik heb dit ook heeeel vaak gehad. Inderdaad gezond en veel fruit eten. Ik heb 1x spul van de dokter gehad harstikke vies en hielp voor geen meter! Wat wel heel goed helpt tea tree olie. Niet lekker maar het hielp mij echt super.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:03

Mijn broer heeft er ook last van, bij hem helpt Zendium tandpasta heel erg! Kreeg hij ook aanbevolen door de tandarts, en hij heeft er minder last van nu!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 14:09

Heb net beetje macaroni gegeten, ging goed en had opeens stuk minder pijn gek genoeg, meteen aangestipt met spul van de dokter en een kiwi gegeten. Moeders is nu banaan en peer halen. Bedankt voor alle tips :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:13

Ik doe er altijd tandpasta op voor ik ga slapen, erg pijnlijk maar helaas. Ik heb van mijn pap een aantal jaren geleden een spulletje gekregen van het tandartsencongres waar hij heen was geweest.
Smeer je erop, vormt een laagje op de afte en je kan weer redelijk normaal eten *\o/* Ik zou even moeten kijken of ik het nog in mijn tas/kast kan vinden.
Ik weet ook niet of het ondertussen al verkocht wordt bij een drogist maar ik vond het erg prettig dat ik redelijk normaal kan eten :)

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:36

Wat ook goed zou kunnen werken is Salie.
Kouwen op de bladeren (is niet heel lekker) maar werkt zeer goed tegen ontstekingen etc. ook voor mensen dus die vaak last hebben van hun tandvlees. mocht je de bladeren in je mond niet lekker vinden dan kan je altijd nog een paar bladeren koken in een pannetje water. het water opvangen in een donkere glazen fles, en hier een aantal keer per dag mee spoelen.

succes en sterkte ermee!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:46

Ik gebruik al een tijd preventieve antibiotica, waardoor er van mijn afweer weinig over is. Sindsdien heb ik ook vaak last van aften. Wat een rotdingen zeg!
Ik blijf er om de een of andere reden ook altijd maar aanzitten met mijn tong, ook al weet ik dat het nog steeds zeer doet als ik dat doe }:0 .
Ik drink altijd veel kruidenthee met honing en stip het regelmatig aan met pyralvex. Helaas bestaat er hiervoor nog geen wondermiddel voor zover ik weet.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 15:13

Nou gelukkig helpt het spulletje van de dokter wel een beetje :D Ik kan weer redelijk eten en drinken. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:21

Hoe heet het spul van de dokter? :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 15:23

Er staat op het potje: Lidocaine mondgel

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:29

Ah, verdovingsmiddel :) denk erom dat je niet teveel smeert op andere plekken; mijn tong was erg gevoelloos :')

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 15:43

Haha ja ik heb ook echt alleen op de aften gesmeerd, oei wel even pijnlijk maar daarna helpt het wel! Haha niet echt handig nee als je hele tong gevoelloos is :') Er staat ook bij de bijsluiter dat je het als spoeling kan gebruiken of aan tippen maar lijkt me sterk dat je dat helemaal gaat spoelen? Is je hele mond verdoofd? :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:45

Ligt eraan hoe sterk het is :') hoeveel procent lidocaine zit erin?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 15:46

Ehm procent zie ik 1,2,3 niet maar er staat 20 mg per ml.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:47

Ik denk als je ermee gaat spoelen dat je mond inderdaad wel flink gevoelloos is en dat je maar geen hete dranken moet pakken :=