Wat te doen tegen dood haar ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Re: Wat te doen tegen dood haar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:41

Idd :j

10 euro voor een fles van goede kwaliteit betaald zichzelf wel terug, omdat je er zo lang mee doet :j
Dr. Organic heeft ook een nieuwe kokos lijn (8 euro de fles). Heel fijn! Eventueel combineren met een druppeltje argan olie na het wassen?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:42

Die prijs valt heel erg mee Corrina!

Ik heb shampoo van de kapper (Keune organic - heel de lijn is gebaseerd op arganolie) en dat is voor een fles van 300 ml (geloof ik) zo'n 21 euro. Ik doe er dan ook wel 4 maanden al mee, maar dan nog... Dat is behoorlijk prijzig!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:44

Ikzelf gebruik ook shampoo van de kapper, doe er er zo'n 4/6 maand met een flesje. Dus wat dat betreft een stuk goedkoper. Ook moet je uitkijken met hoeveel shampoo gebruikt, een 'kwakje' ter grote van en 10 cent is meer dan genoeg voor haar tot je schouders, het hoeft echt niet te schuimen. Daarna doe ik er zelf een olie in die ik bij de kapper vandaan haal. Maakt mijn haar heerlijk zacht, anders is het ook maar een dorre boel. Wat je eet, of je medicijnen gebruikt, hoeveel stress je hebt.. dat kan allemaal je haar verpesten of verbeteren. Als je je haar stijlt moet je er wel voor zorgen dat je er de juiste producten bij gebruikt. NIet zomaar op onbehandeld haar, want dan maak je het echt stuk. Ga verder gewoon even naar de kapper en vraag daar om advies.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:46

Mijn haar was ook door een verfbeurt onwijs droog, idd "dood" haar.
Omdat ik een paardje heb was ik mijn haar helaas vrijwel om de dag, wat ook niet echt super is natuurlijk.
Maar... Ik heb een haarmasker pot (extreem droog en beschadigd haar) gekocht en een kleurbehoudende conditioner. De ene wasbeurt deed ik het masker, de andere wasbeurt de conditioner. Met twee weken is mijn haar echt weer terug in zijn oude conditie (gevoed en glanzend!).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:47

ik heb oo kappers champoo en maskers olie en nog wat zooi :+
zal zo even het merk opzoeken

en b en het eens met benfan
klein drupje GOEDE ! champoo is genoeg

Anoniem

Re: Wat te doen tegen dood haar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:56

Klopt, je hebt er minder van nodig omdat kappersproducten veel geconcentreerder zijn.
Corrina, €10? heb een tijdje met kerastase gewerkt maar volgens mij zat de prijs rond de €18, dacht ik.
Maar in heel veel drogist producten zit vaak siliconen, parabenen etc en heeft daarom dus op langere termijn slechte invloed op je haar en hoofdhuid.
Moet zeggen dat in L'oreal van de kapper ook siliconen in zitten, werk zelf met fudge en doop juist omdat die vrij zijn van de slechte ingredienten en dierproefvrij zijn.
Weet dat kerastase ook heel fijn is en wel meerdere merken maar zo heeft ieder ook zijn eigen voorkeur natuurlijk.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:51

Blegh heb ook alles al geprobeerd, maar niks werkt. Misschien zijn sommige haarsoorten wel gewoon niet weggelegd om mooi glanzend en gezond te zijn :P