Tandartsangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:33

Zit je toevallig bij mijn tandarts? Komt me allemaal erg bekend voor, minus Achmed :')
Edit: je woont in Delft, kan dus niet :+
Zet de assistent verdovingen? Bij mij doet alleen de tandarts dat. Zou ook niet willen dat iemand anders het doet trouwens. Vind het echt vreselijk :')

Die van mij heeft ook humor. Ik moest implantaten en hij had het over heipalen :+
"Voor elke tand en kies eentje!" Ik schrok me kapot :')

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:29

Magrathea schreef:
@Judith, jeetje zeg, doe mij een stukje van jouw brein :=

Ik ruil alleen alles of niets :o .

Fijn dat het uiteindelijk is meegevallen. Is misschien maar goed ook dat je van te voren niet wist dat er 3 vullingen vervangen moesten worden. Anders had je je waarschijnlijk nog drukker gemaakt.

Magrathea

Re: Tandartsangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 22:25

Haha ja hè :o

Nu heb ik wel weer een ander probleem: ws heb ik door de verdoving mijn mond te ver open gedaan waardoor het spiertje aan de zijkant weer terug bij af is qua pijn. Kan al niet fatsoenlijk meer gapen -O-
Ook nam ik een boterham om een uur of 5 en dat deed mee een partij zeer!! :x Alsof de zenuw open lag! En compleet onverwachts ook, echt vreselijk. Aan de linkerkant, waar maar 1 vulling zat, kan ik nu wel weer goed kauwen maar aan de rechterkant nog niet echt...
Hoop dat het morgen over is want ik heb echt geen zin om weer terug te moeten :\

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:33

zo istie al uitgewerkt ik heb denk het afgelopen half jaar zon 6 zware verdovingen gehad kreeg ook een klein wit plekje op mn wang in het verdoofde gedeelte tot meerdere keren schijnt er bij te horen. Vooral dat tintelen is irri dan gaat het uitwerken en als je dan op de fiets zit en het vriest kan je het niet warmhouden, dat is raar. Koffiedrinken ging wel

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 12:02

Vanmorgen de mondhygiënist... Dat viel wel tegen, zo'n gebitsreiniging is niet niks als je tandvlees overal ontstoken is :=
Maar goed, ben nu voor drie maanden klaar :D goed poetsen en stoken in de tussentijd, dan valt het volgende keer mee zei hij :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:45

Fijn dat je voorlopig klaar bent!!
Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt bent voor de mondhygieniste? Ik hoorde van de week echt astronomische bedragen :wow:

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:53

ik ben al heel veel jaren niet meer geweest.
Ik durf echt niet meer na het trekken van 2 verstandskiezen (de andere kant heb ik niet eens meer laten doen). Ik ben allergisch voor verdoving dus dat is geen optie. ik moet wel echt weer een keer gaan, maar behalve dat ik bang ben, heb ik nu ook schrik voor de reactie van de tandarts na x aantal jaar... Kortom, het word alleen maar moeilijker om te gaan.

Damn en dan ben je 25 en durf je niet :(

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:35

Hallo,hier ook een angsthaas.
Weten jullie toevallig hoe ik een angsttandarts kan opzoeken(google ofzo?)
Ik heb vroeger bij SBT gelopen,moest daarna weer naar gewone ta,maar die stopte na een paar jaar ermee.
Ik kon met zijn opvolger totaal niet opschieten en vond mij zelfs een aansteller en kinderachtig! (nouja!!)
terwijl hij wist dat ik van een angstpatient ben.
Nu is dus een stukje van mn kies afgebroken,dat doet aardig pijn,maar surf niet naar de gewone ta hier(gaan nare verhalen in de rondte).
Die wie kan me vertellen waar ik een angst-ta of kliniek(zh) kan vinden in de buurt van Amsterdam?
Alvast bedankt!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 16:25

Ik zou je de mijnr aanraden maar Delft is een beetje ver voor jou denk ik :)

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:18

Idd Magrathea,is een beetje te ver weg. ;-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 11:32

Pfft hier ontwikkel ik bijna een nieuwe angst voor: de rekening :\

Ben ik even blij dat ik wel een tandartsverzekering af heb gesloten... 250 vergoeding per jaar (12 euro per maand) en korting buiten dat bedrag. Maar goed, nu zijn mijn tandjes wel weer helemaal mooi :)
Gisteren weer zitten stoken, ik doe toch iets verkeerd denk ik, die dingetjes gaan altijd kapot :=

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:40

In plaats van tandenstokers zou ik van die rubberen ragertjes gebruiken, daarmee prik je niet onnodig je tandvlees kapot en kun je bijna overal goed tussen komen. Flos kun je dan nog gebruiken voor de plekken waarbij je met het ragertje niet kunt komen. Ik gebruik ze sinds een tandvleesbehandeling bij de mondhyg en kreeg de laatste controlekeer bij de tandarts een compliment: mijn tandvlees zag er super uit (en dat is de laatste jaren eigenlijk nog nooit het geval geweest) :)