Haaruitval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

Re: Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 14:01

Ik denk dat jij een andere variant van de microgynon bent gaan slikken?

Deze heet dan ook niet meer microgynon, maar bevat wel dezelfde hoeveel van de hormonen?

Ik ben toen ik 15 was begonnen met deze pil en op een gegeven moment, kreeg ik een andere pil dit zou dezelfde pil zijn maar dan van een andere fabrikant. Omdat de microgynon niet meer het alleenrecht zou hebben om deze pil te maken.
Ik heb toen erg veel ellende gehad met mijn cycles, maar toen ik weer overging op de officiele microgynon verdween dit. Er zijn meer mensen die klachten krijgen van het wisselen van die pillen, omdat bepaalde stoffen toch een andere samenstelling hebben. Vergelijk het maar met coca cola en pepsi cola.

Op dit moment heb ik weer veel klachten en mijn haaruitval zou dus mede daardoor kunnen komen. Ik hoop met een zwaarde variant dit op orde te krijgen!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:02

Hm, dan ga ik toch eens bij de HA langs, ja ik heb een andere verpakking gekregen, zelfs de pillen zien er anders uit.
Bedankt voor die informatie!

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:05

ik heb het zelf ook heel erg, elke periode komt het terug :?
heb het ook gehad door stress dus ik weet niet of jij misschien ook stress heb dat zou namelijk een reden kunnen zijn.

en mij werd verder ook verteld dat het door de herfst komt, maar ik vind het echt vervelend..
vitamine B kan ook helpen.. :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 14:13

Jaa, want welke naam staat bij jouw op de verpakking als ik vragen mag?
Ze zeggen altijd jaa maar mevrouw het is dezelfde pil, maar uiteindelijk zijn het de twee hoofdhormonen die dezelfde hoeveelheid bevatten, maar je kunt altijd anders reageren op de bijstoffen.

Xrenee: waardeloos is het, ik heb het ook al vaker gehad maar nu lijkt het wel erger dan normaal. Wat doe jij er zelf tegen?
Stres heb ik inderdaad vaker gehoord, maar denk niet dat dat mijn oorzaak is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:09

Ik heb het enkele maanden terug gehad.
Vooral met wassen trok ik er met uitspoelen bossen uit...met borstelen ook.
Gelukkig heb ik veel,lang en dik haar,maar zelfs dat is flink minder geworden.

Het is nu een heel stuk verminderd.
heb andere shampoo en conditioner gekocht.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:33

Ik meld me ook, ik heb altijd al last gehad van veel haaruitval, maar de laatste tijd lijkt het wel erger.
Het is nu ook zo dat er van voor, waar mijn scheiding begint, een kale plek begint te ontstaan.

Ik maak me er best druk over, anderen zien het nog niet maar als het zo doorgaat gaat het écht opvallen.
Ik eet niet heel erg gezond en zit ook niet super in mijn vel op het moment, dus het kan zijn dat het daar mee te maken heeft.

Ik ga zowieso proberen meer brood te eten en meer noten. Nog andere tips die ik kan gebruiken om de haaruitval tegen te gaan en mijn haar sterker te maken? Bepaalde shampooo? Bepaalde behandeling? Nog meer voedingsproducten die goed zijn voor je haar?

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 06:52

Darkchrystel: fijn dat het bij jouw nu al een stuk beter gaat.

Ntlie_ Vervelend zeg! Ik trek ook nog altijd de bossen eruit en me haar is echt extreem uitgedunt....helaas! Veel groenten/fruit eten voor de vitamines ook erg belangrijk!

Vitamine B schijnt een goede ondersteuning te zijn, maar ook vitamine D dat advies geven ze in ieder geval in duitsland! Dus wat extra vitamine slikken kan nooit kwaad...

Verder zijn er wel haargroei medicijnen, maar het is een beetje aftasten..

Als he tblijft kun je altijd even een bezoekje doen aan de huisarts.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:55

Ik heb er ook heel veel last van. Ik heb ook nog eens weinig en dun haar. Ik heb jaren extensions gehad, maar dat ging me op een gegeven moment irriteren. Ik schaam me er ook voor, elke keer m'n kleding op de rug vol met haren. Ik draag graag donkere kleding en heb blond haar, dus dat ziet er niet echt smakelijk en verzorgd uit ;-) Sinds kort slik ik wel vitamine E. Vitamine B heb ik al eens geprobeerd, maar hielp niet. Op het potje vitamine E staat ook dat het helpt voor je haren. Slik het nog te kort om er iets over te kunnen zeggen.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 07:06

Waren je haren door extensions ook niet dunner geworden of is dat een fabel?

Ik slik ook E, maar merkt het nog niet.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:12

Ik heb het na me bevalling gekregen anderhalf jaar terug. En het is nog niet weg. Me haar is zo dun geworden. Heb ook wel een tijd biergist tabletten geslikt. Maar ik hou het nooit zo vol..vergeet het vaak. Toch ga ik eens de tips hier proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:34

Misschien is het wel door extensions, want die heb ik vorig jaar ook gehad.
Al zijn die er inmiddels alweer een jaar uit...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:44

SuperSuup schreef:
Ik ben alweer enigszins gerustgesteld, heb even goed gekeken en er beginnen overal weer kleine haartjes te groeien :) Aminexil heb ik ook even gebruikt, maar ben daarmee gestopt omdat het toen erger leek, en toen ik stopte was het ook minder..

Dat is shedding. Zie je vaker bij gebruik van Minox. Niks om je zorgen over te maken.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:22

Integendeel, wil vaak net zeggen dat de behandeling aanslaat.
Wat ik vandaag allemaal niet aan haren verloren heb :oo Maar dat was vorig jaar ook zo rond deze periode, dat weet ik nog.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:06

Klopt helemaal. Ik heb na het plaatsen van mijn beugel echt ontzettend veel haaruitval gehad, ben toen ongeveer 2/3 kwijt geraakt. Minox, Trix capsules + nog wat supplementen, lasercomb en castorolie gebruikt. Nu is het rustig. Zit wel na te denken Revita te gaan gebruiken. Je schijnt er alleen erg droog haar van te krijgen.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 21:35

Ik weet me ook nog steeds geen raad, de bossen vliegen eruit en heb echt nog maar heel dun haar over!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:39

Op haarweb.nl zitten heel veel mensen met kennis op dit gebied.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:42

Cil_ schreef:
Je zou minoxidil kunnen gaan gebruiken, de gebruiksaanwijzing goed doorlezen en volhouden dan krijg je resultaat. In Nederland is het duur, je zou het in de U.K. kunnen bestellen is veel voordeliger. Voor vrouwen raden ze 2% oplossing aan maar je kunt ook de 5% proberen. Sterkte met je haaruitval!

Met dat middel kun je ook.haar op.ongewenste plekken krijgen toch?

En ik ben ook.zo'n kale.pechvogel.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:50

Wat noem je ongewenste plekken?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:04

Wenkbrauwen, slaap, wang... waar het bij het toedienen kan komen. Heb dat vrij vaak gelezen.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:11

Kyarahh schreef:
Ik heb er ook veel last van, zelfs kale plekken door haaruitval gewoon. Ik lees even mee :)

ik heb 2 plekken ter grootte van 2 euromunt van dit gehad https://www.google.nl/search?q=alopecia ... 66&bih=661

denk dat het van stress kwam. Het is nu helemaal over, na een tijd kwamen er vanzelf weer haartjes. ik had geen zin met cortison steroiden te smeren

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:16

Ik ben.er.2jaar geleden.voor naar de dermatoloog.en.gynacoloog/endocrinoloog geweest. Ze kon.me hormonen voorschrijven.met fikse bijwerkingen, dat dirfde ik niet. Ik kon ook teruggaan naar de diane 35 en dat gaat nu een.stukje beter.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:18

Je moet gewoon je handen goed wassen na aanbrengen. Bij mijn inhammen zie ik wel wat donshaartjes, maar dat vind ik persoonlijk niet erg.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:26

En van.welk moddel dan, want je noemt.nogal.wat?Is die revita shampoo wat?

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:35

Ik volg ook even mee!

Het viel altijd wel mee hoe erg mijn haar uit viel maar het is nu wel heel erg, m'n moeder wordt er helemaal gek van met hoeveel ze nu moet stofzuigen. Gelukkig maakt het bij mijn niet zoveel uit omdat ik nogal dik haar heb, maar toch blijft het zonde. Nou is wel de kapper vanavond geweest en die zei dat het heel normaal is in de herfst. Maar ook dat als je heel lang haar hebt dan vaak haren los trekt als je te hard door al je klitten heen wil borstelen, ze heeft een heel stuk van m'n haar afgeknipt dus hoop dat het nu wat minder wordt! Zal m'n moeder ook wel blij zijn haha.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:42

Ik weet helaas alles van haaruitval. Bossen vielen er per dag uit, alles zat altijd onder mijn blonde plukken. Ben er heel vaak voor in het ziekenhuis geweest maar veel kunnen ze er niet aan doen.. Ze wilde me een of ander niet-geregistreerd middel geven waarbij ik moest tekenen dat ik wist dat ze de bij-effecten nog niets wisten. Dit heb ik uiteraard niet gedaan! Toen kreeg ik de Diane -35 omdat haaruitval heel goed door hormonen kon komen... hielp ook niet. Ben toen heel gezond gaan eten (veel goede vetten, vitamine b), ben speciale shampoo gaan gebruiken, koud mn haar wassen en zo gezond mogelijk leven. En ja, dat hielp! Achteraf at ik al die tijd gewoon veel te weinig maar dat wilde ik niet toegeven.... Ik begrijp heel goed hoe je je moet voelen, man ik moest bij elke pluk haar bijna huilen. Ik sliep met een muts op omdat ik het niet aankon smorgens een bed vol haren te hebben. Mn haar is zeker niet meer zo mooi als het ooit was maar ik klaag niet meer, ben dolblij dat het op mn hoofd blijft.