Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
rensiepensie schreef:Laat je eens testen. Ik heb ADHD en dit heb ik elke avond.

. Yoga en mindfulness heeft mij heel erg geholpen om dan de rust te vinden. Ook dan merk ik dat ik nog snel afdwaal, maar doordat ik me er bewust van ben heb ik geleerd om mezelf dan weer 'terug te roepen'. Misschien is dat eens iets om te gaan proberen! Zowel op internet als bij verschillende yogascholen kan je informatie hierover vinden. 

en vind hij het ook wel handig om de godganse nacht te liggen draaien zodat ik niet lekker kan liggen.
Ojajoh schreef:rensiepensie schreef:Laat je eens testen. Ik heb ADHD en dit heb ik elke avond.
ja maar TS heeft niet ineens "zomaar" last van adhd, dat heb je of dat heb je niet....
ik weet niet beter of ik heb 24/7 een druk brein, alleen bij medicatie zou dat dan afnemen
TS heb je veel zorgen momenteel, pieker je veel?, heb je iets op het programma staan binnenkort wat spannend is?
En ja, ik pieker 's avonds veel. Alleen dan wel om dingen waar ik niks mee te maken heb. Bijv dan ga ik me druk maken om het leed in de wereld en zo. Kinderen en dieren die mishandeld worden, kinderen die gepest worden op school, enz. Kun je niks aan doen op dat moment maar zit er dan wel om te malen.
Enige is als er iets leuks op tv is dat ik dat nog wel eens af wil kijken en alsnog laat slaap, maar dat is een enkele keer... Als ik me op een gegeven moment omdraai lijkt het wel of mn hele lijf snapt ''nu gaan we slapen'' en dan val ik ook als een blok in slaap
hannahaapje schreef:Overdag heb ik helemaal geen last van drukte, alleen als ik wil slapen. Ik ga me dus niet laten testen op ADHD, heb al belachelijk veel etiketjes.En ja, ik pieker 's avonds veel. Alleen dan wel om dingen waar ik niks mee te maken heb. Bijv dan ga ik me druk maken om het leed in de wereld en zo. Kinderen en dieren die mishandeld worden, kinderen die gepest worden op school, enz. Kun je niks aan doen op dat moment maar zit er dan wel om te malen.
![]()
Bedankt voor de reactie's, ik ga ze allemaal doornemen.
Ojajoh schreef:hannahaapje schreef:Overdag heb ik helemaal geen last van drukte, alleen als ik wil slapen. Ik ga me dus niet laten testen op ADHD, heb al belachelijk veel etiketjes.En ja, ik pieker 's avonds veel. Alleen dan wel om dingen waar ik niks mee te maken heb. Bijv dan ga ik me druk maken om het leed in de wereld en zo. Kinderen en dieren die mishandeld worden, kinderen die gepest worden op school, enz. Kun je niks aan doen op dat moment maar zit er dan wel om te malen.
![]()
Bedankt voor de reactie's, ik ga ze allemaal doornemen.
kijk je misschien teveel ellende op tv?