Niet kunnen slapen door druk brein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: Niet kunnen slapen door druk brein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 01:24

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 01:25

lees even mee heb hier al jaren last van helaas

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 01:26

Ik ook, vandaar dat ik op je topic klikte :)

Edit: Hahaha sorry, dacht dat je de TS was :+

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 03:06

Wandeltje heeft nog niet geholpen.

Beentjes moeten het hoofd nog ff laten weten dat ie ook moe moet worden.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 04:57

Hallo misschien is het een tip voor je om je avond echt af te bouwen en naar het slapen toe te werken als het ware..... Als ik savonds druk geweest ben, waar dan ook mee dan kan ik ook slecht slapen, als ik bv auto gereden heb zie ik alleen maar snelweglijnen als ik mn ogen dicht doe.
Probeer ca anderhalf uur voor dat je naar bed wilt gaan geen tv te kijken, niet te veel te eten en zorg dat je lekker warm kan zitten (dekentje of ga lekke in bad als je de mogelijkheid hebt). Flikkerende tv beelden geeft veel onrust, eten zorgt dat je spijsvertering weer an t werk moet (en dus geen rust in je lijf).
Een bekende van me kan ook niet goed slapen, zij doet altijd de tv aan op teletekst zodat het beeld niet flikkert en ze lekker kan luisteren naar wat andere mensen zeggen zodat ze in haar hoofd afgeleid is en dan kan ze wel slapen.

Misschien heb je er wat aan, succes iig!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 05:18

Ik heb ook wel eens dagen dat mijn hoofd overuren maakt als ik moet gaan slapen. Ik heb het idee dat mijn hoofd in lijn moet brengen om te kunnen slapen. Wat voor mij helpt is een Sudoku puzzel. Ik moet gestructureerd denken om die puzzel op te lossen, op een gegeven moment vallen mijn ogen dan vanzelf dicht.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:26

rensiepensie schreef:
Laat je eens testen. Ik heb ADHD en dit heb ik elke avond.

ja maar TS heeft niet ineens "zomaar" last van adhd, dat heb je of dat heb je niet....
ik weet niet beter of ik heb 24/7 een druk brein, alleen bij medicatie zou dat dan afnemen

TS heb je veel zorgen momenteel, pieker je veel?, heb je iets op het programma staan binnenkort wat spannend is?

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:28

vroeger had ik dit ook en ik bleef gewoon doorlezen tot ik in slaap viel met het boek op mn hoofd :)
op een gegeven moment word ik dan vanzelf heel erg moe, ook met spelletjes op mobiel bijv.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:32

Ik heb ook een hoofd dat van mening is dat 's avonds voor het slapen gaan, hét moment is om te gaan nadenken over allerlei onbenullige zaken en om wereldproblemen te gaan oplossen :D. Yoga en mindfulness heeft mij heel erg geholpen om dan de rust te vinden. Ook dan merk ik dat ik nog snel afdwaal, maar doordat ik me er bewust van ben heb ik geleerd om mezelf dan weer 'terug te roepen'. Misschien is dat eens iets om te gaan proberen! Zowel op internet als bij verschillende yogascholen kan je informatie hierover vinden.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:45

Bekend probleem :D
Zet altijd de tv aan op een nederlandse zender zodat ik kan luisteren wat er gezegt word en ik me daar op kan concentreren en niet op alles waarvan mijn hoofd vind dat het zich druk om moet maken.
Helaas vind mijn vriend dat ie boven het geluid vande tv uit moet snurken :') en vind hij het ook wel handig om de godganse nacht te liggen draaien zodat ik niet lekker kan liggen.

En 3x per nacht moeten plassen is ook niet heel fijn dan, want zodra je wakker word kan je je mooi weer druk maken om de meest onbenullige dingen. :+

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:50

Ik heb het laatste tijd ook heel erg gehad. Nu heb ik van vsm Dormiplant pilletjes.
En wat een genot! Half uur voor je gaat slapen 2 Pilletjes en mijn hoofd is veel rustiger en slaap heerlijk in en ook de hele nacht door.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:32

Ojajoh schreef:
rensiepensie schreef:
Laat je eens testen. Ik heb ADHD en dit heb ik elke avond.

ja maar TS heeft niet ineens "zomaar" last van adhd, dat heb je of dat heb je niet....
ik weet niet beter of ik heb 24/7 een druk brein, alleen bij medicatie zou dat dan afnemen

TS heb je veel zorgen momenteel, pieker je veel?, heb je iets op het programma staan binnenkort wat spannend is?

Overdag heb ik helemaal geen last van drukte, alleen als ik wil slapen. Ik ga me dus niet laten testen op ADHD, heb al belachelijk veel etiketjes. :') En ja, ik pieker 's avonds veel. Alleen dan wel om dingen waar ik niks mee te maken heb. Bijv dan ga ik me druk maken om het leed in de wereld en zo. Kinderen en dieren die mishandeld worden, kinderen die gepest worden op school, enz. Kun je niks aan doen op dat moment maar zit er dan wel om te malen. -O-
Bedankt voor de reactie's, ik ga ze allemaal doornemen.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:38

hier precies het zelfde en al jaren... wat je er tegen kan doen? ik heb de oplossing nog niet gevonden. wel eet ik altijd nog even goed voor ik op bed ga zodat ik door al dat gedraai en de uren wakker zijn geen honger krijg, want dan moet ik er weer uit.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:43

Mp3 in doen en juist muziek luisteren en dan daar op focussen en net zo lang tot je bijna weg bent en dan snel mp3 eruit doen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:45

Heb hetzelfde... Ik slaap dus altijd met mn tv aan (gewoon timer erop gezet) zodat ik daar naar kan gaan luisteren, werkt voor mij nog altijd het beste om een beetje fatsoenlijk in slaap te komen :) Enige is als er iets leuks op tv is dat ik dat nog wel eens af wil kijken en alsnog laat slaap, maar dat is een enkele keer... Als ik me op een gegeven moment omdraai lijkt het wel of mn hele lijf snapt ''nu gaan we slapen'' en dan val ik ook als een blok in slaap :D

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:45

Het helpt ontzettend goed om iets saais te gaan lezen! Pak het meest slaapverwekkende en langdradige boek wat je kan vinden en sla dat open. Het lezen kalmeert je hersenen en omdat je het saai vindt kom je vaak nog extra tot rust. Succes!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:57

hannahaapje schreef:
Overdag heb ik helemaal geen last van drukte, alleen als ik wil slapen. Ik ga me dus niet laten testen op ADHD, heb al belachelijk veel etiketjes. :') En ja, ik pieker 's avonds veel. Alleen dan wel om dingen waar ik niks mee te maken heb. Bijv dan ga ik me druk maken om het leed in de wereld en zo. Kinderen en dieren die mishandeld worden, kinderen die gepest worden op school, enz. Kun je niks aan doen op dat moment maar zit er dan wel om te malen. -O-

kijk je misschien teveel ellende op tv?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:33

Ojajoh schreef:
hannahaapje schreef:

kijk je misschien teveel ellende op tv?

Ik probeer het zo min mogelijk te doen...

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:44

Melatonine hielp echt bij mij. Je wordt er in je hoofd lekker rustig van.
Haal het gewoon bij de Jumbo.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:49

ik heb het niet altijd maar wel eens.. en dan vooral de negatieve dingen die door mijn hoofd gaan van wat er die dag of week gebeurd is zoals: had ik niet beter dit kunnen zeggen ipv dat.. omg wat zullen die mensen wel niet van mij denken.. ik zie zo op tegen het een of ander..
bij mij helpt het om aan leuke dingen te denken, bijvoorbeeld mijn paard!
en anders zet ik de tv aan, dan word ik ook vaak snel moe!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:00

Bekent probleem. Als kind sliep ik al moeilijk in, nu gaat het vaak goed, maar soms heb ik weer een periode dat het me slecht lukt. Daarom heb ik ook een hele lijst tips:
Na 19 uur geen cola, koffie of thee meer drinken (kruidenthee mag wel, het gaat om de theïne in thee en cafeïne in koffie en cola)
Een uur voor het slapen geen tv, computer, telefoon meer, daar word je namelijk onrustig van (de elektrische straling schijnt niet goed te zijn voor het tot rust komen).
Ga iets rustigs doen zoals lezen of maak een puzzel.
Sta iedere dag op tijd op, anders kom je 's avonds weer niet in slaap. Na 20 uur niets meer eten en alleen nog suikervrij drinken.
Verder kan je ontspanningsoefeningen doen, zoals luisteren naar je eigen ademhaling, al zijn er mensen die daar juist weer panisch van worden. T klinkt heel zweverig maar t helpt wel: Bij iedere inademing laat je alle positieve dingen naar binnen komen, voel het warm worden in je buik en laat die plek bij iedere ademhaling groter worden. Bij iedere laat je al het negatiefs uit je tenen vloeien. Zo word al het negatiefs vervangen door positieve warmte.
Als je veel woelt: Kies een fijne positie, span bewust een voor een spiergroepen aan en laat ze daarna los. Het is makkelijker om bewust je lichaam te ontspannen als je het eerst aanspant! Begin bijvoorbeeld met je handen wiebel je vingers en laat die dan los, dan ga je verder met je armen til ze iets op en laat ze vallen, door naar je schouders trek ze op en laat ze dan los etc.
Het helpt ook om bewust aan leuke dingen te denken en je voor te nemen waar je over wilt dromen. Denk aan een fijn moment of stel jezelf voor galopperend op een prachtpaard over het strand met ondergaande zon...
Ik heb ook een tijd gehad dat ik een cd met natuurgeluiden of een rustige muziekcd waar ik me fijn bij voelde aanzette om tot rust te komen en dat hielp bij mij ook wel wat, maar dat is persoonlijk.
Ik weet niet of je medicatie of voedingsupplementen slikt? Kijk even goed naar de ingrediëntenlijst en bijwerkingen! Ik heb ook een tijdje een voedingsproblemen geslikt waar Ginseng in bleek te zitten, dat hoefde ik ook niet na 20 uur in te nemen als ik voor 23 uur wou slapen haha.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:05

Ik kan ook heerlijk liggen piekeren als het stil in in de slaapkamer.
Ik zet dan idd ook de tv aan, met iets heel saais erop.
Timer erop, en dan slaap ik binnen een half uur.
Als ik dit niet doe, slaap ik de hele nacht niet.