al 7x overgegeven, wat kan er zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:51

Buikgriep heerst op het moment. Ik heb het bijna 2 weken geleden gehad en ik ben nog niet helemaal in orde.
De avond dat ik begon met overgeven heb ik zeker 15x gespuugd die avond/nacht en op den duur kwam het er via 2 kanten tegelijk uit. Zit je daar op de wc met je kotsbakkie voor je :+ %) Zelfs toen al het gal eruit was bleef ik overgeven, terwijl er dus gewoonweg niks meer was wat eruit kon. Dag erna helemaal niks binnen kunnen houden. De dag daarna begonnen met een witte boterham met smeerkaas en een kopje kippenbouillon die wel binnen bleven. En tot nu toe kan ik nog maar vrij weinig eten, want ik zit steeds heel snel vol of ik ben de rest van de avond misselijk.

malih

Re: al 7x overgegeven, wat kan er zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:52

ten eerste heel erg veel sterkte.

Ten 2e wil ik je als tip geven druiven suiker te nemen, dit neemt zich op in je bloed en hoef je dus niet door te slikken maar lost zich op in je mond, t helpt tegen de vieze smaak en helpt je om je minder slap te voelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:56

Geen zalm gegeten toevallig? :')

Buikgriepje, tja, even niks eten en drinken want overgeven word je ook zo beroerd van. Let op dat je je tanden even goed poetst want al dat zuur is een aanslag op je gebit en dan heb je er straks nog een probleem bij. Morgen thee proberen, frisse lucht doet soms ook wonderen. Beterschap!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 06:04

Ik weet niet hoe maar ben mezelf naar t werk aan t slepen. Gister om 2 uur voor t laatst overgegeven. Als t maar niet onderweg of op t werk gebeurd. Ben echt super moe nu dat wel

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:34

Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:37

[***] had galstenen en een ontstoken galblaas... Met dezelfde symptomen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:40

Hoorde laatst van iemand die een hersenschudding had opgelopen dat ze, om toch wat binnen te krijgen, Dextro druivensuiker nam. Een beetje prakken en dan stukje bij stukje opzuigen.Zorgt er in ieder geval voor dat je weer een beetje energie krijgt.Dat was aan haar dochter die een paar jaar daarvoor een hersenschudding had, aangeraden door het ziekenhuis.
Lees hierboven dezelfde tip :D

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:46

Ik heb het donderdag op vrijdag nacht gehad. Zo'n 15 keer overgegeven -O- . Nu heb ik alleen nog diarree, en af en toe kramp.
Ik maak me er in ieder geval niet druk om, komt wel weer goed.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:46

Cowgirl schreef:
Vieze smaak tip: ff je tanden poetsen.

beterschap. :(:)

Wel pas minimaal een uur naar overgeven, je tanden worden er namelijk door aangetast. Beter is om je mond te spoelen met water

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:47

Ik zag hem al voorbij komen. 'Noro virus' dit was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik je titel zag. En al helemaal toen ik jet eerste bericht las.

Ik heb het ook eens gehad, werkte in een bejaarden huis. Hier begonnen de mensen zo ziek te worden. En ik rap tempo was het hele huis ziek. Ik had nergens last van, een paar collega's wel.
Toen kwamen ze er al snel achter dat het het virus was.

Snachts moest ik ineens spugen terwijl ik dat al jaren niet meer gedaan had. Het was er ineens en ben er flink ziek van geweest.

Het hoeft het natuurlijk niet te zijn maar het kan. Zorgen dat je vocht op pijl blijft

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:51

Het klinkt als een buikgriepje. Heb je ook koorts? Ik zeg: Neem een warme douche, daarna lekker in bed onder een warme deken kruipen, misschien kruikje erbij, lekker licht fruit hapje en water! Lekker uitzieken. Mocht het over een paar dagen nog niet veranderd zijn, moet je even naar de dokter gaan.

Beterschap! :(:)

Zonnebloem

Re: al 7x overgegeven, wat kan er zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:49

Ging het een beetje op je werk?

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:07

moonsparkle schreef:
Alles wat ik drink gaat er weer uit

daar moet je ook mee opassen ;) ik had het enkele jaren geleden ook, eerst buikgriepje. Maar kon ook drinken niet inhouden en toen bleek dat ik een uitdroging had!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 05:34

Gekookt rijstwater blijft er meestal wel in....even rijst koken en dat kookvocht opdrinken. Tip tegen uitdroging :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 09:09

gister ben ik na een uur werk naar huis gegaan. Heb niet meer overgegeven maar mn gewrichten en spieren deden ontzettend veel pijn. Nu ben ik vandaag weer op t werk maar als ik een trap op of afloop word ik helemaal duizelig en zweten...hoop dat ik de dag door ga komen.