Altijd verkouden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rosannee_

Re: Altijd verkouden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:04

mijn vader heeft dit ook hij is nu denk ik al 25 jaar verkouden ofzo,
hij heeft ooit een voorhoofdsholte ontsteking gehad en een operatie gehad, sinds dien is hij altijd verkouden en heeft geen medicijnen.
gewoon heel vaak je neus snuiten denk ik..

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:11

Rosannee_ schreef:
mijn vader heeft dit ook hij is nu denk ik al 25 jaar verkouden ofzo,
hij heeft ooit een voorhoofdsholte ontsteking gehad en een operatie gehad, sinds dien is hij altijd verkouden en heeft geen medicijnen.
gewoon heel vaak je neus snuiten denk ik..

Dan blijf je bezig. _O- De WC in, de WC uit, de WC in.. ("Wat ben jij aan het doen?" - .."Ik moet m'n neus snuiten. :+")
Wel goed voor de lijn trouwens. :')

SAKKIA

Re: Altijd verkouden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:55

Het schijnt ook dat neus snuiten niet zo heel erg goed is. Heel veel mensen snuiten heel hard hun neus wat weer (te veel) trilling van het neusslijmvlies veroorzaakt. Hierdoor irriteer je bij elke keer snuiten opnieuw het neusslijmvlies en blijf je dus verkouden. Zachtjes snuiten (of helemaal niet zoals ik doe) schijnt beter te zijn.
Echt dat snot dat wordt wel door je lichaam op geruimd, maar als je verkeerd blijft snuiten blij je een geirriteerd neusslijmvlies houden, daardoor ga je niezen, nog maar snot produceren en dus weer snuiten.
Nee het gaat bij mij echt een stuk beter als ik niet snuit.

Ik snuit 2x per dag en dat is vlak voor de neusspray en dat alleen maar omdat het moet.