Goh, ik ben dus niet de enige met dit probleem. Ik merk zelf dat ik veel eerder last krijg van mijn oorlellen als mijn algehele weerstand wat lager is. Zodra ik verkouden wordt, moet ik zeker geen oorbellen in doen. Dan gaan ze geheid ontsteken. Ook hier helpt zorgvuldig ontsmetten met sterilon e.d. niet... Dus misschien in de gaten houden dat je algehele weerstand goed blijft? Dat werkt bij mij wel, en als dat dus niet zo is, doe ik gewoon geen oorbellen in. Ik tob al jaren met mijn oorbellen en ook als ze ontstoken zijn doe ik 's nachts geen oorbellen in. dan kan ik niet slapen omdat mijn oren kloppen. Ze zijn tot nu toe nog steeds niet dichtgegroeid, maar dat verschilt per persoon denk ik.
Jarmo
Geplaatst: 09-10-12 12:55
Als ik niet zilveren oorbellen in heb dan beginnen ze ook te onsteken!
Het kan ook aan je weerstand liggen dat gaatjes/piercings die je al lange tijd hebt, ineens gaan ontsteken
Wat kan helpen is twee keer per dag een zeezoutbadje: wat zeezout oplossen in kokend water, even laten afkoelen todat het handwarm is en daar 10 min beide oren in weken Daarna afdrogen met een schone tissue o.i.d. een verder niet meer aan prutsen. Gedurende de dag ook niet te veel draaien of prutsen, hiermee vererger je het probleem alleen. Geef je lijf de tijd om het zelf op te lossen
Let ook op een schoon kussensloop, dit is ook belangrijk Succes!
rockwitch
Geplaatst: 09-10-12 18:01
vuurneon schreef:
rockwitch schreef:
Kan ik ook niet tegen. Heb al alle materialen die ik kon verzinnen geprobeert, maar maakt allemaal niks uit.
Titanium ook?
Jep, alles wat maar een metaalsoort is merk ik gelijk. Uitslag in mijn gezicht en ontstoken tandvlees. Zwaar irritant.
Ik heb net m'n gaatje en oorbel weer flink schoongemaakt. Morgen zal ik eens gaan kijken voor een ander ontsmettings spul en andere oorbellen. Even kijken of ze iets nikkelvrij hebben of plastic ofzo.
Als ik een ontstoken gaatje heb, gebruik ik oogzalf (op aanraden van de apotheek). Ik denk dat deze Terramicyline noemt ofzo (wordt ook voor paarden gebruikt, is een klein wit doosje met een blauwe rand). Meestal ben ik er dan op een dag of 2 vanaf.