Vroeg opstaan een RAMP! Bij wie nog meer? Wat doe je eraan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:17

ik heb ook zo'n hekel aan vroeg opstaan, ben 's ochtends ook niet te genieten, mensen moeten niet teveel tegen me zeggen of aan me vragen _-:( en ik eet ook niet eigenlijk :P

Wat wel iets helpt is structuur, elke dag dezelfde tijd opstaan. toen ik vaste werktijden had ging het wel beter en hoefde ik minder lang tot niet te snoozen voor ik eruit kon komen. Nu wisselen mn werktijden heel erg, en kan ik weer nauwelijks uit mn nest komen.

Het wordt trouwens wel iets minder over de jaren heen, toen ik nog bij mn ouders woonde bleef ik gerust tot 11 uur slapen, nu wordt ik uit mezelf half 9 / 9 uur wel lekker uitgeslapen en fris wakker. Maar 7 uur gaat me nog steeds erg slecht af...

Hoe laat ik naar bed gaat maakt overigens niet veel verschil, opstaan gaat net zo slecht als ik tot 2 uur ben opgebleven als wanneer ik al om 10 uur probeer te gaan slapen

Succes met het wondermiddel vinden... ik volg het wel even :P

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:17

Ik zou een moord doen om er elke dag om 8.00 pas uit te hoeven!!
Ik moet regelmatig om 7.15 beginnen en ga er dan om half 7 uit.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:18

myxlea schreef:
Ik heb helaas weinig tips voor je Sereen. Ik kan namelijk heel goed mijn bed uit komen, maar waarschijnlijk komt dat mede door het poedersuiker wat mijn wekker maakt én omdat ik gewoon moet. Als ik niet op tijd mijn bed uit kom heb ik geen tijd mijn paarden buiten te zetten en te voeren, en ja.. dat willen we natuurlijk niet hebben. :+

Een tip die misschien wel helpt is je wekker/mobiel aan de andere kant van de kamer te leggen? Zo moet je er wel uit :j En misschien is de wake-up light inderdaad iets?

Ik heb de luxe dat mijn paarden gedaan worden O:) Dus daarvoor hoeft ik er niet uit..

En als mijn wekker aan de andere kant staat wordt mijn vriend niet vrolijk die om 3 uur pas in bed ligt, want dan laat ik hem dus gewoon net zo lang gaan tot die zelf uit gaat _O-

Ik snooze overigens al een half uur.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:19

Hier is vroeg opstaan ook een drama. Mijn biologische klok wekt me om 09.00 's ochtends.
Heb vandaag een Wake-up light gekregen om te testen. Ben benieuwd of dit voor mij een uitkomst zal zijn.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:20

Ik zet ook eerder mijn wekker (2x). Dan val ik weer in slaap maar ik slaap een stuk lichter en dan is het minder moeilijk om wakker te worden. En dan nog eens 5 min. voor effectieve opstaan, dan blijf ik wakker maar wel nog ff soezen in m'n warme bed.

Ik ben een avondmens pur sang. 's Avonds begin ik te leven. Niet altijd even handig helaas :D . Zie nu al op tegen de tijd dat ik een schare kinderen heb die om 7.00 aan m'n bed staan te joelen. Elke! Morgen!

:')
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 08-10-12 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:20

Polly schreef:
klinkt vast heel dom maar ik zet mijn wekker een half uur eerder, dat half uur snooze ik, heb ik tijd om te wennen aan het idee dat ik eruit moet :o

Hoe herkenbaar :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:21

BraveSpots schreef:
Ik ben een avondmens pur sang helaas. 's Avonds begin ik te leven. Niet altijd even handig helaas :D . Zie nu al op tegen de tijd dat ik een schare kinderen heb die om 7.00 aan m'n bed staan te joelen :') .

Die zal ik wel zo opvoeden dat ze mij niet wakker maken.
Wij gingen ook altijd om 07.00 naar beneden om telekids te kijken, maar owee als ik m'n ouders wakker maakte......

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:23

Aestrith schreef:
ik heb ook zo'n hekel aan vroeg opstaan, ben 's ochtends ook niet te genieten, mensen moeten niet teveel tegen me zeggen of aan me vragen _-:( en ik eet ook niet eigenlijk :P

Wat wel iets helpt is structuur, elke dag dezelfde tijd opstaan. toen ik vaste werktijden had ging het wel beter en hoefde ik minder lang tot niet te snoozen voor ik eruit kon komen. Nu wisselen mn werktijden heel erg, en kan ik weer nauwelijks uit mn nest komen.

Het wordt trouwens wel iets minder over de jaren heen, toen ik nog bij mn ouders woonde bleef ik gerust tot 11 uur slapen, nu wordt ik uit mezelf half 9 / 9 uur wel lekker uitgeslapen en fris wakker. Maar 7 uur gaat me nog steeds erg slecht af...

Hoe laat ik naar bed gaat maakt overigens niet veel verschil, opstaan gaat net zo slecht als ik tot 2 uur ben opgebleven als wanneer ik al om 10 uur probeer te gaan slapen

Succes met het wondermiddel vinden... ik volg het wel even :P

Je denkt toch niet dat ik dan op mijn vrije dag ook om 8 uur opsta he? :') hahaha.. NO WAY!
Ik hoop op een wondermiddel! haha.

Ohhh ja, kinderen.. één reden waarom ik nog geen kids heb, en dat is geen grapje. Wat erg he..

Ik ben ook een avondmens BraveSpots.. Vooral omdat ik 5 jaar in de horeca heb gewerkt met veelal avond en nachtdiensten..

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:25

Ik studeer nu verpleegkunde en werk dus in de zorg. Elke ochtend als ik stage heb gaat de wekker om5.15uur en dan snoozen maar. Echt verschrikkelijk, ik ga er om 5.45uur echt uit en moet dan rennen. Maar er moet niks tegen zitten want ik ben mega chagarijnig. Moet nog maar zien of ik dat mijn hele leven vol ga houden. :p

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:28

GaitMonster schreef:
Ik studeer nu verpleegkunde en werk dus in de zorg. Elke ochtend als ik stage heb gaat de wekker om5.15uur en dan snoozen maar. Echt verschrikkelijk, ik ga er om 5.45uur echt uit en moet dan rennen. Maar er moet niks tegen zitten want ik ben mega chagarijnig. Moet nog maar zien of ik dat mijn hele leven vol ga houden. :p

Ik durf bijna niet meer te zeuren.... 5:15 :oo Ik zou op dat moment wensen dat de dag door ging zonder mij denk ik. :Y)

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:30

Ik heb een tijd geleden ook een topic geopend met dezelfde vraag. Veel tips gekregen, maar geen gouden tip helaas!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:30

Hier nog een waarbij de ochtenden dramaaaa zijn!

Ik slaap makkelijk 10 uur per dag en nog is wakker worden erg moeilijk! een vast ritme werd bij mij juist niets.... Eerder stond mijn wekker iedere morgen om 07.30 uur en de eerste dag ging dat goed, de 2e dag ging het net en dag 3 had ik mijn wekker niet eens gehoord! Een wekker ver weg zetten is bij mij geen optie, heel het huis is dan wakker behalve ik! Onze kamer is niet donker dus een wakeuplight heeft geen zin en ik kan makkelijk 2 uur snoozen!

Jullie nog tips?

rayoow

Re: Vroeg opstaan een RAMP! Bij wie nog meer? Wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:34

Ik lees even meee, probeer r altijd om 7 uur uit te zijn zodat ik usig met de hond kan lopen rustig wakker kan worden ect.
Echtter lukt me dit niet!
Iik ga om kwart over 8 weg om te werken (half 9 beginnen) en ben rond kwart over 10 alweer thuis(stalwer 2 paarden)
Dan loop ik met de hond en wil ik even bakje koffie doen maar donder ik zo weer in slaap...

Word er gek van !

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:34

Dubbel bericht....
Laatst bijgewerkt door rayoow op 08-10-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:35

Ik hoop heel erg dat ik trainbare kinderen heb en anders mag vriendje bed uit. Die is meer ochtendmens . Ik zie met name op tegen nog vroeger opstaan om de bende aan te kleden/tanden te poetsen/ontbijt voor te schotelen etc. Mag er niet teveel over nadenken *brr* :+ .

@TS: Ja, als ik mijn 'natuurlijke' ritme volgt dan ga ik pas om 04.00 gaan slapen en tegen de middag op. Niet zo praktisch dus :n .

Misschien eigen bedrijf straten als oplossing. Eentje waar je zelf je werkuren kan indelen. Veel moeite voor een opstaan-probleem, maar wel efffectief toch :D .

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:36

Ik moest eigenlijk wel lachen, ik las de titel "vroeg opstaan" en vervolgens lees ik kwart voor 8 :Y)

Als snoozen niet werkt, gewoon zodra de wekker gaat, huppatee, in een kwieke sprong uit bed en meteen een koude plens water in je gezicht! En daarna lekker verder mokken achter je kop koffie of thee :D

En misschien slaap je te lang, zit je net weer in het blokje diepe slaap of zoiets.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:38

Miracle_ schreef:
GaitMonster schreef:

Ik durf bijna niet meer te zeuren.... 5:15 :oo Ik zou op dat moment wensen dat de dag door ging zonder mij denk ik. :Y)

Ik denk ook regelmatig, pff kan ik echt niet blijven liggen vandaag. En ik probeer altijd optijd te gaan slapen rond 22.00uur. Maar ik wil ook leuke dingen blijven doen,
dus het komt er niet altijd van om vroeg te gaan slapen.

Kwart voor 8 zie ik inmiddels als aardig uitslapen, haha. Maar mijn natuurlijke wekker gaat meestal rond 8.30-9.00uur.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:39

Ik moet elke dag om 7 uur op, echt een ramp. Om half 8 schop ik mezelf eruit, en dan vliegen om voor 8 uur de deur uit te zijn en naar school te racen. :')

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:41

Ik ben in het algemeen vroeg wakker,(rond 8 uur ook in het weekend, zeer irritant) maar ik moet toch meestal rond half 8 op. Snoozen is ZO heerlijk, ik doe het echt een uur lang om de 10 minuten, die 10 minuten zijn dan iedere keer zo heerlijk en lijken ook lang te duren :D gelukkig ben ik echt een ochtend mens en 10 minuten nadat ik ben opgestaan ben ik klaar wakker! Als ik net wakker ben ben ik zo ontzettend actief...savond's ben ik super lui en laat dan ook vaak de afwas etc staan voor de volgende ochtend, dan vind ik het helemaal niet erg! Ik begin mijn dag vaak met een wandeling met de hond, heerlijk!Ik vind opstaan voor de wekker ook niet leuk natuurlijk, maar heb er nooit veel moeite mee. Ik moet wel zeggen dat ik echt een ritme heb, ik lig altijd rond 10 uur in bed of eerder, kijk dan altijd tv, 11 uur slaap ik zeker als ik moet op staan. Morgen mag ik uitslapen, grote kans dat ik om 8 uur al klaar wakker sta te stuiteren. Het maakt bij mij overigens niet eens uit hoelang ik slaap, als ik 4 uur terug kom van stappen word ik nog 8 uur wakker, zeer vreemd.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:41

Grit schreef:
Ik moest eigenlijk wel lachen, ik las de titel "vroeg opstaan" en vervolgens lees ik kwart voor 8 :Y)

Als snoozen niet werkt, gewoon zodra de wekker gaat, huppatee, in een kwieke sprong uit bed en meteen een koude plens water in je gezicht! En daarna lekker verder mokken achter je kop koffie of thee :D

En misschien slaap je te lang, zit je net weer in het blokje diepe slaap of zoiets.

Heb ik al eens geprobeerd, op zich is dat koude water best lekker, maar helaas, het mocht niet baten..

Haha ja, ik weet het, 8 uur is ook niet vroeg, maar geloof me, ik vind het echt vreselijk! O:)

Ben soms zelfs bang dat ik in de auto weer in slaap val.. :=

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:43

Grit schreef:

Bij mij is dus het probleem dat ik de eerste keer als mn wekker gaat ik hem niet eens hoor, en hem nog half slapend op snoozen druk :')

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:46

Ik kan zelfs niet direct boempats opstaan, daar krijg ik dus echt hoofdpijn. Baal altijd als er iemand vroeg aan de deur belt voor pakketje ofzo, want dan heb gegarandeerd last van m'n hoofd.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:51

Meld zich!
Echt verschrikkelijk, vroeg opstaan. De dag zou pas vanaf 9 uur mogen beginnen vind ik :P
Voor school moet ik vaak om 6 uur opstaan, dat is gewoon onmenselijk. Dan moet ik ook al om 10u slapen wil ik genoeg slaap krijgen en dat is dus echt onmogelijk...
Ik probeer om een ritme op te bouwen zodat ik elke dag op tijd ga slapen en ook op tijd opsta (9 u ongeveer), maar dat helpt nog niets als ik er al om 6 u uit moet...
Tegen dat ik op school ben rond 8.30 ben ik wel al een beetje wakker gelukkig :P

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:53

Rachel_Chap schreef:
Bij mij is dus het probleem dat ik de eerste keer als mn wekker gaat ik hem niet eens hoor, en hem nog half slapend op snoozen druk :')
Top5 meest irritante geluiden, deze uploaden en at random laten afspelen :j
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... erland.xml

Ik heb het geluk ook niet eerder dan 8 uur op te hoeven staan en die ene keer in de drie weken dat ik wel eerder op moet staan dan ben ik ook niet happy 8-)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:55

Ik word ook misselijk als ik in één keer op sta. Soms ook wat draaierig, dus dat moet ik niet doen.

Ik begin dus om 9 uur, maar ik moet een eindje rijden helaas.. Jeetje, 6 uur.. Dat is idd onmenselijk!
Zal ik er dan maar niet bij zeggen dat ik meestal maar 2 dagen vroeg op moet :o

Vroeger naar bed is voor mij ook bijna niet te doen. Ik werk tot 6, ben dan om kwart voor 7 op stal, doe dan de paarden en dan ben ik meestal rond 8 uur/half 9 thuis. Dan ga ik eten, douchen, brood ed. maken voor op het werk, bokken :D het huis een beetje aan kant gooien, vriendje aandacht geven, en dan is het al snel 23 uur.