Argh ik wil aankomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:02

phormicola schreef:
Klopt, een overschot aan koolhydraten gaat direct naar de vetopslag :j Maar wil je echt in vet aan komen en wat is je vet% nou? :+

oef dat zou ik zo even niet weten haha, heb ff opgeschreven wat ik eet op een dag

edit: ik ben 1,70 weeg 49 kilo
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 08-10-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:03

dito schreef:
Een client van mij had poeder voor door het drinken, ben even de naam kwijt mare daar kwam ze enorm van aan (voor haar doen in korte tijd 5 kilo)....misschien even telefonisch overleggen met assistente huisarts....

zal vermoedelijk ensure poeder zijn geweest, lichtgeel poeder met een wit schepje?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:03

kirri schreef:
mmm ensure heeft ze het niet over gehad, ze heeft het voornamelijk over mijn algemene voeding gehad. Wat rijk is aan eiwitten etc

De enige manier om echt aan te komen is door je eet patroon te gaan veranderen.

Ik kan mijn clienten wel op calorie-bom shakes gaan zetten maar daarna vallen ze weer terug in het oude patroon en vallen ze weer af.

De enige manier om echt langzaam op gewicht te komen is door méér te gaan eten dus inderdaad meer brood, meer aardappels, meer pasta.
Grotere porties daar van in combinatie met genoeg groente en vlees(vervangers).

Geen marsen, zakken chips oid naar binnen gaan werken om aan te komen, ZEKER niet als je van nature slank blijft.
Dan blijf je slank maar krijg je een soort frituurpan effect om je hart heen.. lijkt me niet dat je daar op zit te wachten.

Wat eet je nu op een dag? Hoeveel eet je?
Wat drink je en hoeveel drink je op een dag?
Hoeveel calorieen verbrand je op een dag?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:04

Sundral schreef:
XEliine ik heb even in je profiel gespiekt maar vind jou echt niet eng dun of mager... Vind juis dat jij een prachtig lichaam hebt... Heb je een foto TS?

Ja ik hoor nochtans vaak : 'eet jij wel genoeg?' 'heb jij anorexia?' en zo'n dingen zijn niet leuk om te horen natuurlijk :)

Grapjasjes12

kirri schreef:
phormicola schreef:
Klopt, een overschot aan koolhydraten gaat direct naar de vetopslag :j Maar wil je echt in vet aan komen en wat is je vet% nou? :+

oef dat zou ik zo even niet weten haha, heb ff opgeschreven wat ik eet op een dag

edit: ik ben 1,70 weeg 49 kilo

Laat bij de dietiste of een sportschool even je vet% meten, dan weet je gelijk een stuk meer.

secricible

In dit soort gevallen zou ik (als dietist) ook niet snel grijpen naar drinkvoeding, want dat bedoeld evelyn79. Idem voor energierijke poeders e.d. Daar zijn 100 varianten van met tig verschillende merken, dus kan ook iets anders zijn dan ensure. Fantomalt, fortify e.d. Geven hetzelfde effect.
Uitgebreid bloedonderzoek, en vervolgens de voeding goed onder de loep, vetpercentage bekijken, leeftijd e.d. Kan ook een rol spelen.
Dv zou ik eventueel in een allerlaatste poging willen proberen, alleen om te zien of het effect heeft. Ik betwijfel dat namelijk tenzeerste. Helaas is het niet altijd simpel om te zeggen " meer eten dan verbranden". Een bepaald gewicht kan ook bij je lijf passen en dan is het moeilijk om er iets aan te veranderen.

Roomboter en margarine bevatten evenveel kcal dus dat zal geen verschil maken...
Laatst bijgewerkt door secricible op 08-10-12 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Argh ik wil aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:05

Werkt je lichaam verder wel goed? Heb je al laten meten hoe snel je spijsvertering werkt?

saskiakefie

xEliine schreef:
Sundral schreef:
XEliine ik heb even in je profiel gespiekt maar vind jou echt niet eng dun of mager... Vind juis dat jij een prachtig lichaam hebt... Heb je een foto TS?

Ja ik hoor nochtans vaak : 'eet jij wel genoeg?' 'heb jij anorexia?' en zo'n dingen zijn niet leuk om te horen natuurlijk :)

Nou ik denk dat die mensen jaloers zijn... ;)

Grapjasjes12

Roomboter kan de hormoonhuishouding wel helpen en dat kan zeker verschil maken :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:05

Raponsje schreef:
kirri schreef:
mmm ensure heeft ze het niet over gehad, ze heeft het voornamelijk over mijn algemene voeding gehad. Wat rijk is aan eiwitten etc

Ik kan mijn clienten wel op calorie-bom shakes gaan zetten maar daarna vallen ze weer terug in het oude patroon en vallen ze weer af.

De enige manier om echt langzaam op gewicht te komen is door méér te gaan eten dus inderdaad meer brood, meer aardappels, meer pasta.

Geen marsen, zakken chips oid naar binnen gaan werken om aan te komen, ZEKER niet als je van nature slank blijft.
Dan blijf je slank maar krijg je een soort frituurpan effect om je hart heen.. lijkt me niet dat je daar op zit te wachten.

Ik drink echt veel op een dag, dokter dacht eerst dat ik diabetici was maar dat is het niet gelukkig. Ik drink makkelijk 4/5 liter water op
verbranding is naar mijn inziens niet veel ik zit voor mijn werk heel de dag. Wat geestelijk wel intensief kan zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:07

vuurneon schreef:
Werkt je lichaam verder wel goed? Heb je al laten meten hoe snel je spijsvertering werkt?

Ja volgens mijn HA is alles goed. Niks vreemds. Bloed heeft niks uitgewezen, ontlasting ook niet. Ik verbrand wel snel Ik kan iets aankomen maar dat is er binnen 3/4 uur weer af, maar mijn schildklier werkt ook niet abnormaal snel

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:08

Nadeel is boter krijg ik bijna niet weg, ik word daar misselijk van

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:08

Maar hebben ze in het ziekenhuis je spijsvertering getest? :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:08

phormicola schreef:
Roomboter kan de hormoonhuishouding wel helpen en dat kan zeker verschil maken :j

Spectaculaire conclusie, maar niet gebaseerd op onderzoek. Er zijn tegenwoordig die de voorkeur nemen voor roomboter, omdat het natuurlijker zou zijn. Groot gelijk, als je je daar happy bij voelt. Maar totaal niet bewezen. Zou eerder zeggen dat het je hormonen verandert i.v.m. Alle hormonen die toch al in melkproducten zitten.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:09

vuurneon schreef:
Maar hebben ze in het ziekenhuis je spijsvertering getest? :)

nee niet in het ziekenhuis, zal eens navragen wat voor optie dat is!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:15

ik dacht dat ik de enige was :+

ik ben ook vrij 'mager' en krijg maar al te vaak vervelende opmerkingen of ik wel eet en bladiebla...
Nu moet ik zeggen dat sinds ik netjes smiddags ook wat boterhammen eet ik wel iets aangekomen ben. Ik snoep wel enorm veel, ik schrik van de reactie van de dietiste hier, met een frituurpan om je hart bah. Daar heb ik nooit goed over nagedacht.

Dun zijn zit wel in onze familie, mijn moeder is ook zo, mijn oma was ook zo. Mijn vader en broer zijn ook slank. Maar ik ben 175 en woog op een gegeven moment nog maar 53 kilo. Ook ik vond dat te veel.

Ik had het super druk met werken ( in de paarden) dus stak het daar op. Maar nu ik wat beter eet, qua boterhammen, en aardappelen savonds, merk ik dat het langzaamaan beter gaat (lees een half jaar moeten duren).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:18

Raponsje schreef:
kirri schreef:

Raponsje, even een vraagje, puur uit interesse zonder kritiek:
Waarom adviseer je mensen om meer koolhydraten te eten en richt je je minder op eiwitten?

Zelf adviseer ik clienten m.n. Meer eiwitten te eten namelijk...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:22

secricible schreef:
phormicola schreef:

Spectaculaire conclusie, maar niet gebaseerd op onderzoek. Er zijn tegenwoordig die de voorkeur nemen voor roomboter, omdat het natuurlijker zou zijn. Groot gelijk, als je je daar happy bij voelt. Maar totaal niet bewezen. Zou eerder zeggen dat het je hormonen verandert i.v.m. Alle hormonen die toch al in melkproducten zitten.

Onze hormoonhuishouding heeft een directe connectie met vet. Of dat nu vetmassa is of vet uit voeding, de connectie is er. Vandaar dat sporters met een abormaal laag vet% of mensen die echt 0,0 vet via hun voedingspatroon binnenkrijgen, problemen krijgen met hun cyclus.
De verschillende soorten vet hebben verschillende soorten effecten op de hormoonhuishouding. Dat is gewoon basis fysiologie hoor, geen spectaculaire conclusie van mijn kant.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:26

Raponsje schreef:

Raponsje, even een vraagje, puur uit interesse zonder kritiek:
Waarom adviseer je mensen om meer koolhydraten te eten en richt je je minder op eiwitten?

Zelf adviseer ik clienten m.n. Meer eiwitten te eten namelijk...[/quote]

Omdat TS zegt dat ze al bij de dietist is geweest en deze zei dat TS al voldoende eiwitten binnen kreeg.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:27

Ik heb hetzelfde probleem, 1.76 groot en een gewicht wat tussen 55 en 60 schommelt. Ben nu inmiddels 31 en heb de hoop opgegeven, het komt nu alleen maar rond mn buik erop :p Het is denk ik gewoon mijn lichaamsbouw, van vaders kant zijn ze ook allemaal zo.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:31

Je eetpatroon ziet er best goed uit vind ik.
mischien toch savonds iets proberen te nemen? iets van noten ofzo? Meestal went dat na een tijdje wel als je snel misselijk bent is toch een kwestie van doorzetten denk ik.
zuivel zie ik niet veel in je lijst?

Multivitamine kun je ook altijd erbij nemen!

Je weegt echt weinig voor jou leeftijd/lengte maar mischien zit het ook in de familie?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:51

Bier.
De beste dikmaker.
:Y)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:36

xEliine schreef:
Sundral schreef:

Dat is inderdaad niet leuk.. Ik heb anorexia gehad en ik was behoorlijker dunner dan hoe jij op de foto overkomt. Ik vind je prachtig!

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:59

1.70 en 49 kilo is echt te ligt ja ,volgens mij mogen ze je met dit gewicht ook opnemen in een anorexia kliniek .
Ga even langs de huisarts en die weet het misschien wel .
Ik ben even lang als jou en gelukkig nog een kilootje zwaarder maar toen ik een half jaar gelden op de 40/45 zat ben ik naar de huusart gegaan en het enige wat die toen kon doen was mij ijzerpillen mee geven .
Ben verder ook ondezocht maar daar kwam niets uit alleen te laag bloedsuiker.
Dat(ijzerpillen) werkte ook tegen de kou en moeheid maar helaas werd ik niet goed van die pillen en ben er dus mee gestopt .

Hoop dat je wat verder er mee komt en dat je gaat aankomen .

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 06:01

Citaat:
Sundral schreef:

Dat is inderdaad niet leuk.. Ik heb anorexia gehad en ik was behoorlijker dunner dan hoe jij op de foto overkomt. Ik vind je prachtig!

Nou als je goed kijkt zie je aan haar vorm van gezicht en onderarm/handen dat ze best 'botterig' is..
verder denk ik dat foto's ook anders kunnen overkomen. ( benen dikker als je op een paard zit etc...)