knakjes in mijn nek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

git

Re: knakjes in mijn nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:18

Je zou mijn verhaal neer gezet kunnen hebben. Bij mij start de migraine altijd met een stijve nek, monnikkap spieren als staal kabels, en een ijskoud gezicht. Ik voel de migraine dus opkomen. Dan ontstaan ook de knakjes in de nek zoal jij dat ook hebt. Ik heb ook houding therapie, kraken alles zowat gehad, maar het ontstaan van hoofdpijn ligt niet aan mijn stijve spieren, maar net andersom. De stijve spieren zijn een onderdeel van mijn migraine. Bij mij is de migraine altijd hormonaal. Begin van de menstruatie, het einde daarvan, en de eisprong. Bij normale cyclus dus drie keer per maand, normaal drie dagen per aanval, wat neerkomt op negen dagen per maand.
Gelukkig lijk ik nu aan de overgang te beginnen, en merk daarmee inderdaad een terugval in aantal aanvallen.
Bij mij zijn diverse soorten migraine medicatie geprobeerd, ander begeleiding van een neuroloog. Niets hielp, en ik heb het na jaren zoeken naar een oplossing geaccepteerd. Het enige wat bij mij soms wel wil werken, is een hete kruik in mijn nek leggen, en hete pitten zakjes op mijn rug en schouders. Of met je rug voor de kachel gaan zitten, maar dit werkt echt maar af en toe. Ligt een beetje aan de zwaarte van de migraine aanval.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:29

ik heb ook knakjes in mijn nek.. en schouder.. en rug.. :')
ik hoeft maar een beweging te doen en ik voel/hoor ze.. maar ben dan ook rheumapatient en mijn spieren werken daardoor niet optimaal..
ik doe er weinig aan.. dokter weet van mijn toestand/ziektebeeld.. en ik hoef maar een gil te geven en ik word onderzocht..

pas als je er echt last van begint te krijgen.. (stram en stijfheid) zou ik een dockter inschakelen.. knakjes opzich hoeven geen kwaad te zijn.. kan ook gewoon een spier zijn die vastzit.. je word dan doorgestuurt naar een fisiotherapeut.. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:17

michelle933 schreef:
Raponsje schreef:
Om je houding te verbeteren ga je naar een mensendieck, niet naar een chiropractor.
Een chiropractor is om te kraken, niet om je houding te corrigeren.

Wil niet zeggen dat het niet lekker is om af en toe naar een chiropractor te gaan, ik laat mezelf 2 keer per jaar kraken omdat ik anders ook vast ga zitten en om migraine inderdaad te minderen.
Wél ben ik daarvoor in therapie geweest bij een mensendieck om mijn houding te verbeteren om juist te voorkomen dat ik verstijfd liep / zat zodat mijn bezoekjes aan de kraker zo minimaal mogelijk werden.

uhh ik weet niet hoor..
maar volgens mij klets je echt onzin nu :')
ik ben naar de chiropraktor gegaan omdat ik zon last van mijn RUG/nek had, fysio en dat gezeik heeft tog geen nut gehad allemaal toen.. ook dik 2 jaar gedaan dat. toen kwam dus de conclusie dat ik schreef stond en heel veel spanning in mijn rug/nek en schouders had. en door die 4 jaren bij de chiropraktor te lopen is mijn houding (gespannen) veel minder geworden, en de pijnen in mijn rug zijn ook weg.. dus ik weet niet wat je allemaal voor onzin praat hoor >;)

Jouw ervaring maakt het nog geen waarheid. Wat Raponsje zegt, klopt namelijk wel. Alleen heb jij blijkbaar meer baat bij de chiropractor dan bij een fysiotherapeut of mensendieck therapeut. En dat is ook goed mogelijk. Maar dat wilt niet zeggen dat de andere optie niet werkt. Iets met uitzondering op de regel..?

Maar OT: bij mij kraakt en knakt er ook vanalles (ook in m'n nek). Elke dag werk ik het even los en dan kunnen we weer verder. Moet wel zeggen dat ik tegen het hypermobiele aanzit (al vertoon ik niet alle kenmerken ervan. Ik ben hypermobiel op plaatsen waar ze niet testen :D ). Al heb ik geen idee of er een relatie tussen is.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:37

Raponsje schreef:
Om je houding te verbeteren ga je naar een mensendieck, niet naar een chiropractor.

Wil niet zeggen dat het niet lekker is om af en toe naar een chiropractor te gaan, ik laat mezelf 2 keer per jaar kraken omdat ik anders ook vast ga zitten en om migraine inderdaad te minderen.
Wél ben ik daarvoor in therapie geweest bij een mensendieck om mijn houding te verbeteren om juist te voorkomen dat ik verstijfd liep / zat zodat mijn bezoekjes aan de kraker zo minimaal mogelijk werden.

dat kraken is niet waar.... kraken doet een fysio niet een chiropractor. ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:23

xMarloes schreef:
Raponsje schreef:

dat kraken is niet waar.... kraken doet een fysio niet een chiropractor. ;)

Hier niet. :n
Als je vast zit moet je echt naar een chiropractor om het weer los te maken.
Bij een fysio kun je hier terecht voor last van spieren / blessures of revalidatie.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:00

Zal dat direct ff uit de wereld helpen (ik ben fysio); fysio's MOGEN niet kraken (manipuleren). Dat mogen de manueel therapeuten.