Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

phormicola schreef:Ik ben een enorme controlfreak en vind het echt een afschuwelijk idee dat ik geen controle heb over m'n eigen dood. Ik denk er dan ook dagelijks aan. Je kan op ieder moment zomaar doodgaan, het is eigenlijk een wonder als je de dag levend doorkomt, als je kijkt naar alle mogelijke manieren waarop je kunt sterven
In mijn directe omgeving ken ik veel meer jonge mensen die zijn gestorven dan oude mensen, nog zoiets afschuwelijks. Ik heb echt geen mooi idee bij de dood
.
. Mijzelf boeit het ook helemaal niet zo, maar ik denk dat het voornamelijk handig is voor mijn nabestaanden.
Rust in zijn puurste vorm.
En daarmee ook geluk. phormicola schreef:Ik zou dat juist erg fijn vinden, dan weet ik waar ik aan toe ben en hoe ik precies m' n tijd in moet delen
Dit is omdat we het de laatste tijd op de uni vrij vaak over mensen hebben die hun lichaam aan de wetenschap hebben gedoneerd (daar kijken wij dan in, die zijn zogezegd 'geprepareerd' zodat ze vaak gebruikt kunnen worden). Dus ik zit er nu ook aan te denken om dit te doen. Maar het nadeel daarvan is is dat je binnen 24 uur in het mortarium van de universiteit moet liggen anders hebben ze er niets meer aan, dus je familie heeft dan niet de mogelijkheid om afscheid te nemen. Verder hebben ze ook liever dat jonge mensen hun organen doneren, en als je dat doet kan je niet meer naar de wetenschap
pffft. Wat een moeilijkheden allemaal.
daar kan ik me echt niet in vinden, er is werkelijk niemand die er slechter van wordt. nynke55 schreef:phormicola schreef:Ik zou dat juist erg fijn vinden, dan weet ik waar ik aan toe ben en hoe ik precies m' n tijd in moet delen
Denk je?
2 situaties: jij verongelukt over 5 jaar bij een verkeersongeval, hoe zou dat voelen en wat ga je doen?
Of:
in 2065 ga je dood aan een hersenbloeding. Voelt dat niet heel anders?
Magrathea schreef:Op zich zijn er wel voordelen voor te noemen hoor. Het lijkt me heeeel naar om te sterven de dag nadat ik mijn diploma heb gehaalddan ga ik nu gewoon fulltime werken en alle dingen doen die ik leuk vind! Ipv me dood studeren om er vervolgens niets mee te (kunnen) doen.

Vala schreef:Ik ben doodsbang voor de dood, voor hoe het voelt, voor wat er na de dood wel of juist niet is. Ik krijg het echt Spaans benauwd als ik er aan denk en dat is echt heel vervelend!