10 miligram valium, flinke dosis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:27

Heel veel sterkte alvast!!
Wat herkenbaar je angst!! Denk dat er niemand banger voor was dan ik.....
Ben 2 jaar terug geweest. M'n collega was al vaker geweest en drukte me nog op het hart dat het allemaal reuze mee zou vallen, máár de pijn erna was bijzonder onprettig.....
Dát heb ik dus ervaren...... Bij mij heeft het pilletje van te voren niets geholpen..... Inderdaad toen ik thuis was en de spanning eraf was, heb ik geslapen als een os :P (had er een de nacht ervoor ingenomen en de ander 's morgens)
Wat wel giga veel uitgemaakt heeft, is dat ik een súper vriendelijke arts en assistentes had!! Heb ook duidelijk van te voren aangegeven dat ik als de dood was en daar hebben ze heel goed rekening mee gehouden!
Je hebt gelukkig al pijnstilling van te voren en dat is ook echt een aanrader!!
Zodra je thuis bent, weer paracetamol innemen!
En héél goed en veel koelen!!
Het spijt me te moeten zeggen, maar als ze in je bot bezig gaan, is de kans heel groot dat je daar nog behoorlijk lang last van kan hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 10 miligram valium, flinke dosis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:44

Haha, dat zou een heel interessant verslag worden :') Ben alleen wel bang dat ze dan denken dat ik aan de drugs zit en vroegtijdig van het terrein gestuurd zal worden _O-

@Kentaro, ze hebben al aangegeven dat het herstellen wel 6 maanden tot een jaar kan duren, dus dat gaat inderdaad even duren. Eens kijken of ik van tevoren al wat ijsklontjes in de vriezer kan mikken voor het koelen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:52

%)
Daar ga je echt wel profijt van hebben!!
Heb zelf van die zakken met dat blauwe spul in de vriezer leggen (wel er een handdoek/washandje tussen doen en niet direct op de huid!)

Je zou nu kunnen beginnen met Arnica D6 druppels innemen!! Die kunnen het iets verminderen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:59

Ik heb toen ook van die flexibele coolpacks gehad, die waren wel heel fijn! Juist omdat ze meevormen met je wang/kaak. Anders misschien zakken met diepvrieserwten?

Omdat ik bang was dat ik pijnstillers niet goed kon slikken heb ik zetpillen van 1000 mg oaracetamol meegekregen. Gelukkig heb ik ze niet nodig gehad, ik heb wel zuigtabletten gepakt, maar die waren echt vies en werd er misselijker van dan van de ingreep zelf :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 16:38

Zo, inmiddels heb ik de operatie achter de rug en behalve de verdovingsprikken (ik heb er 7 geteld :x ) viel het eigenlijk wel mee. Het was binnen anderhalf uur gepiept. De valium hielp ook goed. 's Ochtends was m'n coordinatiegevoel zo goed als verdwenen. Ik zag mezelf in de spiegel gewoon zwalken. Een drempeltje werd opeens formaatje ravijn :')

Maarrrr nu de aftermath. De eerste twee dagen was m'n gezicht echt formaat hamster. Helemaal opgezet. Het ergste is wel de hoofdpijn. Ik slik twee paracetamol + 2 ibuprofen per keer en daar kan ik het een halve dag mee volhouden, maar daarna heb ik de neiging m'n hoofd tegen de muur te slaan %)
Kaak is ook stijf en bont en blauw, maar dat is logisch. Ik zie er dus uit alsof ik tussen een bankschroef gelegen heb :+
Eten gaat weinig tot niet. Ik leef momenteel op appelmoes, soep en yoghurt. Mams kwam vandaag met een blender aanzetten, ideaal! :D Zometeen even een banaan er doorheen mixen en kijken of dat lukt. Een banaan in kleine stukjes ging van de week nog niet in ieder geval.
En ik verveel me verder te pletter. Ik had eigenlijk tot en met zaterdag vrij, maar ben vandaag weer aan het werk, wat ik mooi vanuit huis of m'n bed kan doen :+

Over twee weken mogen de hechtingen eruit. Ik ben benieuwd of ik dan weer een verdoving moet :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:58

Pfff klinkt heftig idd! Wat lekker is met banaan is vailleyoghurt en sinaasappelsap. Ik doe er ook vaak nog een peer doorheen. Dan krijg je toch van alles wat binnen en het vult nog prima ook :)

Wat mijn vriend had gedaan, toen ik met mijn kaken zat, was de rode kool met aardappels door de blender.. Ik kon hem nog net tegenhouden, anders had hij de worst er ook doorheen gemikt :') geen aanrader haha. Smaakte hetzelfde, maar het zag er zooo vies uit _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:01

Oh, dat iets er vies uitziet kan ik wel hebben hoor :D
Ik vind de blender momenteel wel de uitvinding van de eeuw :') Eens kijken wat je er allemaal mee kunt prakken :D

De hechtingdraadjes zijn wel irritant. Ik voel ze continu zitten en heb de neiging er met m'n ondertanden aan te pulken, maar dat doet auw :=

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:21

Hechtingen verwijderen is geen verdoving voor nodig hoor. Ik heb gelukkig maar 1 implantaat, maar ik vond het hooguit een beetje ene raar, kriebelig gevoel toen de hechtinkjes eruit werden gehaald.

Een blender is in zulke tijden inderdaad ideaal. Je kunt er van alles in mikken en ook erg lekkere smoothies maken, die gezond en voedzaam zijn. Of je maakt een gepureerde soep van allerlei groentjes, aardappel voor de binding en natuurlijk bouillon.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:42

Wat fijn dat het redelijk meegevallen is!!
Grote kans dat je straks blij bent dat de hechtingen eruit gaan! Die gaan op een gegeven moment alleen maar een soort van 'trekken' :P
Ik vond de fruitdrink ontbijtjes ook wel prettig.
Sterkte met het herstel!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:44

Slik je maar 1 x daags pijnstillers?

Je kunt gewoon 4 x daags 2 paracetsmol met daarnaast 3 x 1 ibuprofen nemen.
En dit aanhouden voor een constante pijnstillend.
Heb je geen bruiszakjes ibuprofen meegekregen?

Succes met eten! Over 2 weken sta je er gelukkig weer een stuk beter bij!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:50

Je kan van alles in de blender stoppen. Ik stopte zelfs chocolade er in hahaha. Maar vloeibaar: soep, yoghurt, vla, pap. Ik ben elke maand een week de pineut als mijn beugel weer wordt aangedraaid. Heb minimaal 5 soorten soep in de kast staan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:51

Veel plezier met je blender, ik heb vandaag voor het eerst in 2 weken iets anders dan 'blender cuisine' gegeten :+ Al dat geblenderde voedsel kwam me echt de neus uit. Bij mij ging de worst er trouwens gewoon doorheen hoor :')

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:13

Mijn zoon heeft net 8 weken "gemalen poppestront" achter de rug :+ .
Ik mikte voor hem vaak zo'n Olvarit groente hap potje door de soep, daar werd het iig dikker van en kreeg hij toch genoeg vitamine binnen.
Maar goed, hij kon z'n mond maar een halve cm open doen en mocht absoluut niets kauwen. Sinds 2 weken mag hij weer bijna "normaal" eten, maar wel zo zacht mogelijk.
(Bij hem is zijn onderkaak gebroken en naar voren gezet.)
Sterkte en beterschap!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 07:20

@Hannanas: Eigenlijk moet het 3 x per dag 2 paracetamol (ibuprofen kreeg ik niet voorgeschreven maar had ik thuis zelf al), maar omdat de hoofdpijn en kaakpijn gisterochtend meeviel, wilde ik even kijken of het zonder pijnstillers ook te doen was. Later op de dag kreeg ik toch last. Nu vanochtend wel braaf al ingenomen :j Twee paracetamol is trouwens echt niet genoeg want de pijn dreunt er zo doorheen. Die ibuprofen helpt precies het ergste randje er vanaf te halen.

Kentaro: ik zal straks zeker blij zijn dat de hechtingen eruit mogen. Het begint nu al een beetje te trekken. Heel irritant! Maar ik hou het er maar op dat het een goed teken is. Ben wel als de dood voor ontstekingen dus neem nog steeds braaf drie keer per dag antibiotica + spoelen met ontsmettingsmiddel.

Haha Nikka, ik heb ook een hele rits smaken soep in de kast. Vooral die "extra" soepen zijn lekker en vullen ook goed.

Jeetje Sterre, dat is ook niet mis :\ Ik kan m'n mond gelukkig wel redelijk opendoen. Olvarit had ik nog niet over nagedacht trouwens. Ook een goed idee!

Gisteren banaan en aardbeienyoghurt in de blender gedaan. Dat was wel mierzoet zeg :=
Ik merk ook wel dat te lang naar de tv of beeldscherm staren ook niet fijn is. Daar krijg ik ook hoofdpijn van >;)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-10-12 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:21

ik heb 2 implantaten in de onderkaak,de verdoving heb ik eigenlijk niet gevoeld en dat hij bezig was ook niet
had een doos vol poeders mee gekregen en alleen op de dag zelf 1 zakjes uit voorzorg genomen
totaal geen pijn gehad *\o/*
2 dagen weinig gegeten en toen was het al mooi genezen.

ook ik was/ben[ zit nu weer ruim 1 jr er tegenaan te hikken]als de dood voor de tandarts en er is echt rekening mee gehouden :j
ik ben in het Ikazia ZH geweest

nu ben ik nog steeds moed aan het verzamelen om aan de andere kant een implantaat te laten zetten
eigenlijk 2 maar ik vind 1 kies terug genoeg!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 07:24

Hoe ging het in de onderkaak? Ik heb gehoord dat tanden/kiezen trekken daar pijnlijker is als in de bovenkaak, maar dat implantaten in de onderkaak weer minder pijnlijk is als in de bovenkaak. Geen idee of dat klopt. Ik wil het niet nogmaals uitproberen :+

Heb jij er 2 voor een brug of iets dergelijks? Ik heb er zes (drie links, drie rechts) maar had ook nog kunstmatige botopbouw erbij en dat is wel het meest pijnlijke geloof ik.
Hoe lang duurde het voor je weer enigzins kon kauwen? Volgens de tandarts moet ik er toch wel een paar maanden voor uittrekken.
Pas na acht a twaalf maanden kunnen ze kijken voor een aangepaste prothese ivm de aanhechting.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:47

het is alweer een aantal jaar geleden.
ik heb jaren een brug gehad in de onderkaak van 3 kiezen[, na ong 3 mnd was de kaak dichtgegroeid]
toen deze echt op waren zijn er 2 implantaten geplaatst
deze moesten 3 mnd ingroeien
en nu zit daar een brug van 3 kiezen
aan de andere kant ben ik nu ook 2 kiezen kwijt, maar in de bovenkaak zit achterin nog een afgebroken kies[ durf niet voor een kroon }:0 ] ik wil deze als ik last krij laten trekken
daarom in de onderkaak 1 implantaat zodat ik toch 3 kiezen heb

bij mij was het trekken een opluchting, er zaten kronen op,en ik heb 1.5 jaar met ontstekingen gelopen die steeds terug kwamen
bleek dus toch dat de kies onder de kroon helemaal rot was [ en volgens de TA stelde ik me aan omdat er op foto`s niks te zien was >;) ]

boven is verder alles nog van mezelf dus geen vergelijking met trekken onder en boven

ik vond het allemaal heel erg mee gevallen :j
een kunst gebit klickgebit hebben vrienden van mijn ouders en hun [ 70gers] zijn er dolblij mee en nooit pijn of klachten gehad
hebben boven en onder klickgebit

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 07:55

Ik heb het precies andersom. Ik heb onder nog alles van mezelf, maar boven was de tand/kieskwaliteit echt een wereld van verschil. Ik kon nieteens electrisch poetsen of de stukjes tand sprongen er gewoon vanaf! Iets hards eten was helemaal uit den boze en ik had altijd hoofdpijn van de ontstekingen. Het trekken was voor mij ook echt een verlossing. Heb jankend van opluchting in de stoel gezeten toen de ontstekingen eindelijk voorbij waren!
Onder heb ik een mega sterk gebit. Ik snap er nog steeds niets van, maar mijn moeder had precies hetzelfde probleem, dus best kans dat het iets erfelijks is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:58

Ik heb ook alleen problemen aan m'n bovenkaak. Gebroken kiezen, megagaten, ontstekingen, ik krijg alles boven. Aan de onderkant ben ik helemaal schoon :')

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:48

mijn probleem is geweest dat ik ontstekingen onder mijn wortels had en de TA van toen ging door de kiezen heen om die weg te halen en heeft al mijn kiezen uitgehold en deze breken nu af -O-

is ook iets wat in de familie voor komt, mijn vader en zus hebben hetzelfde

en die oude vullingen zijn gaan lekken [ en scheiterd die ik was/ben heb er telang mee door gelopen]
en mijn nieuwe TA durfde eigenlijk mijn grote 3vlaks vullingen niet te vernieuwen [ waren nog redelijk goed] omdat hij bang was dat de kiezen zouden breken, wat nu na jaren ook gebeurd is boven achterin
hij wil er een kroon opzetten ,maar kan geen garantie geven dat de kies ernaast ook breekt, dus ik durf het niet :+
als die kies zeer gaat doen laat ik hem eruit halen en geen nieuwe meer
als ik 3 kiezen op rij overhoud is dat voor mij genoeg
onder mis ik rechts 3 kiezen, is nu brug op 2 implantaten en links mis ik er nu 2
heb nog 2 kleine voorste kiezen over,daar wil ik eigenlijk wel 1 implantaat met kies terug.
maar moet nog steeds moed verzamelen :j