Tips om 's avonds rustig te worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:59

Oh ja, maar al te goed ! Heb daar zelf ook lang last van gehad ..

Maar kijk eens om je heen ... zijn alle mensen waar jij van houdt perfect ?
Of zou je willen dat ze het zijn ?
Nee toch ?
Dus waarom al die eisen aan jezelf stellen ?

Meidje, dat houd je niet vol !
Je bent constant een toneelstukje aan het spelen en je speelt alle rollen zelf :?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:00

xxemmely schreef:
Raponsje schreef:
TS je bent al perfect.

Er is maar 1 jij en het heeft geen zin om jezelf te vergelijken met andere.
Jij bent jij en dat is perfect.

Bedankt!! Kon ik dat nu maar eens echt mijn hoofd in krijgen, en het zelf ook menen

Vertel het jezelf dan elke dag. Plak het op een briefje boven je bed.

Jij bent perfect en prima zoals je bent.
Je kunt niet iedereen plezieren en dat hoeft ook niet.
Je leeft jouw leven en onderweg leer je jezelf kennen en vind je mensen met wie je het goed kunt vinden en mensen met wie je het minder goed kunt vinden.

Er is geen 1 reden om aan jezelf te twijfelen of om te denken dat jij iets niet zou kunnen of verdienen.
Geef jezelf alle eer waar je recht op hebt en bevin met genieten

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 23:05

Oke, ik heb mijn hersenloze programma voor vanavond gevonden! Ridiculousness op mtv

Shirley schreef:
Oh ja, maar al te goed ! Heb daar zelf ook lang last van gehad ..

Maar kijk eens om je heen ... zijn alle mensen waar jij van houdt perfect ?
Of zou je willen dat ze het zijn ?
Nee toch ?
Dus waarom al die eisen aan jezelf stellen ?

Meidje, dat houd je niet vol !
Je bent constant een toneelstukje aan het spelen en je speelt alle rollen zelf :?

Nee, ze zijn zeker niet perfect en ik zou de meeste ook echt niet anders willen inderdaad!
Maar ik heb helemaal niks van zelfvertrouwens dus vind alles van mezelf slecht of lelijk of stom.. En dit gevoel wilde ik 3 jaar geleden wegkrijgen door zo perfect mogelijk te zijn voor iedereen. Helaas is dat, natuurlijk, nooit gelukt maar het zit er in. Ik heb het gevoel alsof ik niet anders kan denken en dit allemaal ook nooit meer weggaat.

Shirley

Re: Tips om 's avonds rustig te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:27

Nee, natuurlijk is dat niet gelukt en nu voel je je daardoor NOG slechter, lelijker en stommer , maar dat ben je niet !

Zijn er echt mensen in je naaste omgeving die je dat idee geven ?
Of het ooit tegen je gezegd hebben ??

Probeer eens voor jezelf op een rijtje te zetten waar je goed in bent of wat je leuk vindt aan jezelf, al is het maar alleen je haar ofzo ... gewoon iets positiefs ...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:05

Ga eens wat Yoga oefeningen doen s'avond oa krijger 1,2&3 zouden erg goed voor je zijn.
Daarna proberen wat ademhalingsoefeningen te doen dit kan zelfs liggend in bed.

En onthoud ieder mens is een individu en dat maakt het zo mooi.
Ieder mens heeft dingen die mooi zijn en ook die minder mooi zijn ;)

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 10:27

Shirley schreef:
Nee, natuurlijk is dat niet gelukt en nu voel je je daardoor NOG slechter, lelijker en stommer , maar dat ben je niet !

Zijn er echt mensen in je naaste omgeving die je dat idee geven ?
Of het ooit tegen je gezegd hebben ??

Probeer eens voor jezelf op een rijtje te zetten waar je goed in bent of wat je leuk vindt aan jezelf, al is het maar alleen je haar ofzo ... gewoon iets positiefs ...

Mijn stiefvader gaf me dat idee al zo'n 7/8 jaar geleden. Het zit er dus echt al lang in, ik kan me niet meer herrineren dat ik ooit eens trots over mezelf heb gedacht.
Ook op de middelbare werd ik gepest vanwege mijn rossige haar. Ik heb toen mijn haar geverft maar mijn haar pakt de verf niet dus het helpt niks..

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 10:29

Mizoan schreef:
Ga eens wat Yoga oefeningen doen s'avond oa krijger 1,2&3 zouden erg goed voor je zijn.

Zijn de oefeningen van de wii ook goed? :') En kan dit met een slechte rug en knieen?
Hoe werkt zo'n ademhalings oefening? Ik bedoel, hoe doe ik doe.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:44

Flinke vent is dat, zeg, om een kind van tien zo te behandelen _-:(

Waar staat je moeder in dit verhaal ?
Die zal toch wel trots op je zijn ?
En je vriendin , de eigenaar van je verzorgpaardje ?
Er zijn gewoon mensen om je heen heel blij met je, maar dat moet je wel willen zien !

Enne ... over je haar: ik heb even in je profiel gespiekt, maar ik denk dat dat zogenaamde pesten alleen maar voortkwam uit jaloezie !
Meid, je hebt prachtig haar !
'k Denk dat de meeste kappers het meest verdienen aan permanenten en haren rood verven ( en dan nog de mensen die dat gewoon lekker thuis doen ) :j

En hier kun je wat oefeningen vinden http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lev ... tatie.html

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 11:49

Shirley schreef:
Flinke vent is dat, zeg, om een kind van tien zo te behandelen _-:(

Waar staat je moeder in dit verhaal ?
Die zal toch wel trots op je zijn ?
En je vriendin , de eigenaar van je verzorgpaardje ?
Er zijn gewoon mensen om je heen heel blij met je, maar dat moet je wel willen zien !

Enne ... over je haar: ik heb even in je profiel gespiekt, maar ik denk dat dat zogenaamde pesten alleen maar voortkwam uit jaloezie !
Meid, je hebt prachtig haar !
'k Denk dat de meeste kappers het meest verdienen aan permanenten en haren rood verven ( en dan nog de mensen die dat gewoon lekker thuis doen ) :j

En hier kun je wat oefeningen vinden http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lev ... tatie.html

Mijn moeder stond altijd tussen mijn stiefvader en mij in. Ze heeft nooit voor iemand gekozen maar uit eindelijk heb ik er zelf voor gekozen om bij mijn vader te gaan wonen.
Ik wilde ook niet dat wanneer mijn broertje en ik straks uit huis zijn dat zij alleen achter zou blijven.
En de eigenaresse van mijn verzorgpaardje zie ik eigenlijk bijna nooit, maar spreek haar regelmatig door de telefoon en ik weet ook wel dat ze blij is dat ik voor de paardje zorgt, heeft ze ook welleens gezegt. En mijn vriendin zegt eigenlijk altijd dat ze van me houd en me perfect vind zoals ik ben, ik weet echt wel dat ze dit meent, maar alles gaat een keer stuk. Vriendschappen, liefdes etc etc daarom durf ik nergens meer zeker van te zijn. Ook complimenten geloof ik geen barst van, ik denk dan altijd juist dat mensen dat zeggen omdat het juist heel lelijk is ofzo. :( Zo blijf ik wel lekker bezig met die gedacht

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:07

xxemmely schreef:
Mizoan schreef:

Zijn de oefeningen van de wii ook goed? :') En kan dit met een slechte rug en knieen?
Hoe werkt zo'n ademhalings oefening? Ik bedoel, hoe doe ik doe.

Ik ben al jaren chronisch rugpatient en beoefen sinds kort yoga.
Belangrijk is dat je misschien wat hulpmiddelen gaat gebruiken als je je lichaam tegenkomt ik weet niet of dat met WII ook kan want ik ken dat niet.
Als je bijvoorbeeld een liggende oefening doet en je voelt je rug, leg je een kussen of een dekentje onder je rug, zoek naar wat je nodig hebt tot je lichaam comfertabel voelt in de oefening en je dus rust in je lichaam kan gaan aanvoelen / ervaren. Kijk anders eens naar een yoga school, mijn yoga school kost nog geen 7,50 euro per les. Dan kan je misschien onder begeleiding iig de basis een beetje eigen maken

Edit: Ademhalingsoefening bijvoorbeeld vind ik een fijne voor rust en loslaten
Ga in de lotushouding zitten, handen op je buik ter hoogte van je navel, concentreer je dat je adem haalt daar waar je handen liggen, je laat niets toe alleen maar richten op je adem.
Als er iets in je hoofd komt zeg je in jezelf ga weg ik heb jou niet nodig. Misschien helpt een zacht relaxend muziekje je hierbij maar de focus ligt op je ademhaling

Je mag me altijd pben :(:)

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:37

Mizoan schreef:
Ik ben al jaren chronisch rugpatient en beoefen sinds kort yoga.
Belangrijk is dat je misschien wat hulpmiddelen gaat gebruiken als je je lichaam tegenkomt ik weet niet of dat met WII ook kan want ik ken dat niet.
Als je bijvoorbeeld een liggende oefening doet en je voelt je rug, leg je een kussen of een dekentje onder je rug, zoek naar wat je nodig hebt tot je lichaam comfertabel voelt in de oefening en je dus rust in je lichaam kan gaan aanvoelen / ervaren. Kijk anders eens naar een yoga school, mijn yoga school kost nog geen 7,50 euro per les. Dan kan je misschien onder begeleiding iig de basis een beetje eigen maken

Edit: Ademhalingsoefening bijvoorbeeld vind ik een fijne voor rust en loslaten
Ga in de lotushouding zitten, handen op je buik ter hoogte van je navel, concentreer je dat je adem haalt daar waar je handen liggen, je laat niets toe alleen maar richten op je adem.
Als er iets in je hoofd komt zeg je in jezelf ga weg ik heb jou niet nodig. Misschien helpt een zacht relaxend muziekje je hierbij maar de focus ligt op je ademhaling

Je mag me altijd pben :(:)

Bedankt voor de tips! Ik ga zeker kijken wat ik ervan kan gaan doen!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:28

xxemmely schreef:
Miracle_ schreef:
Klinkt heel suf, maar lees een goed, vrolijk boek voor je gaat slapen.. Even met je hoofd ergens anders.

En verder lijkt het me misschien niet geheel onverstandig om eens met iemand te gaan praten.. Sterkte.

Ik ben echt een fan van boeken! :j Alleen vind ik heel moeilijk een "echt" goed boek.
En heb al 2 psychologen gehad en ze hebben mij niet kunnen helpen.

Eenmaal andermaal verliefd van Jill Mansell vind ik erg leuk! Veel humor. Een soort Roman/Komedie.. Misschien is dat wat voor je, ik heb er iig om gelachen!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:47

TS hoe kom je er bij dat rossig haar niet mooi is?
Zeker nu met de herfst als ik meisjes met rood haar zie denk ik ooh wat is dat toch prachtig!

Lieve TS, ga vanaf nu je eigen geluk maken.
Niemand anders gaat het voor jou doen en trek je niets aan van wat andere misschien denken of vinden, het is toch zeker jouw leven? Jij speelt de hoofdrol in jouw leven.

Je bent perfect zoals je bent en verdiend niets minder dan gelukkig te zijn.
Maar je moet er zelf ook een beetje moeite in steken, ga dingen van de positieve kant bekijken, durf een beetje meer risico te nemen en leer jezelf om je niet zo druk te maken om andere mensen.
Je zult merken dat het leven dan een stuk leuker word.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:06

In bed een boek lezen, je ogen worden vanzelf moe dus val je zo in slaap.

Van wat voor boeken houd je? Spannende? Camilla Lackbarg is echt erg goed.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 05:52

Ik zal de twee genoemde boeken gaan zoeken! Ik hou inderdaad van spannende maar ook van romkom boeken. Dus misschien zijn ze allebei wat :)

@ Raponsje
Heel erg bedankt voor de lieve woorden!
Ik denk dat ik die maar eens op ga schrijven en naast me bed ga hangen! :D