Borstvoeding, mijn borsten zijn van mijn kinderen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:18

Lottie84 schreef:
Er word aangeraden om 3 jaar te voeden, dat is goed voor een kind. In de westerse maatschappij is dit zeldzaam, maar niet minder waar.

Door wie wordt jou dat aangeraden?
Toen ik zwanger was werd daar vrij nuchter naar gekeken; bv is beter voor je kindje, zeker wanneer er allergien in de familie zijn, maar als je geen bv wilt geven, dan doe je dat niet, er is tegenwoordig heel goede flesvoeding.
En bij het geven van bv werd toen aangeraden dat te doen tot 6 maanden, dus wanneer ze echt vaste prakjes gaan krijgen, langer kan natuurlijk ook.
Er heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd dat ik het beste 3 jaar bv kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:18

vuurneon schreef:
Of minder :')

Dat kan bijna niet :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:19

Haha, maar dat kan ook niet gaan hangen! :D

Zus kan onmogelijk theezakjes krijgen :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:19

Joolien schreef:
Ik vraag me af he, hoe reageren je borsten nou op melkvoeding? Bijv ik heb een kleine A. Mocht ik ooit bv gaan geven, worden ze dan theezakjes ofzo? Of is dat bij iedere vrouw anders?

Als je bv geeft zijn je borsten toch zeker een cupmaat groter, bij sommigen wel 3 maten!
Maar wanneer je stopt met voeden gaat dat er allemaal weer af en houd je leeg vel over, theezakjes dus.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:20

anneliesdj schreef:
Toen ik zwanger was werd daar vrij nuchter naar gekeken; bv is beter voor je kindje, zeker wanneer er allergien in de familie zijn, maar als je geen bv wilt geven, dan doe je dat niet, er is tegenwoordig heel goede flesvoeding.
En bij het geven van bv werd toen aangeraden dat te doen tot 6 maanden, dus wanneer ze echt vaste prakjes gaan krijgen, langer kan natuurlijk ook.
Er heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd dat ik het beste 3 jaar bv kan geven.

Door de WHO wordt dat aangeraden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:21

Het is inderdaad de zwangerschap die invloed heeft op de borsten; zelfs als je geen borstvoeding geeft kun je nog de slappe borsten eraan overhouden.

Maar goed ook thee zakjes kunnen nog sexy zijn!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:22

Dat wordt inderdaad door de WHO aangeraden. Minimum is toch wel 6 maanden ja. Maar daarna hebben ze ook zuivel nodig, waarom andere melk gaan geven als je het zelf nog hebt. ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:22

vuurneon schreef:
Het is inderdaad de zwangerschap die invloed heeft op de borsten; zelfs als je geen borstvoeding geeft kun je nog de slappe borsten eraan overhouden.

Maar goed ook thee zakjes kunnen nog sexy zijn!

En er is tegenwoordig zon goede lingerie verkrijgbaar! ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:23

Nathalie schreef:
Dat wordt inderdaad door de WHO aangeraden. Minimum is toch wel 6 maanden ja. Maar daarna hebben ze ook zuivel nodig, waarom andere melk gaan geven als je het zelf nog hebt. ;)

Zo simpel is het vaak niet.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 16:23

anneliesdj schreef:
Lottie84 schreef:
Er word aangeraden om 3 jaar te voeden, dat is goed voor een kind. In de westerse maatschappij is dit zeldzaam, maar niet minder waar.

World Health Organization, tót 3 jaar overigens.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:25

Even mijn ontopic reactie trouwens: nu, 5 jaar na het beeindigen van mijn borstvoedingsperiode, zijn ze toch al wel weer een tijdje gewoon weer 'van mijn man' hoor :) Dat ging ook wel vrij snel, moet ik zeggen, zo gauw als het lekken afgelopen was. Ik weet niet meer precies hoe lang dat geduurd heeft.
En qua maat: ik kwam van een grote D/kleine E, ging voor een poosje naar een grote E en zit nu weer op grote D/kleine E, zoals eerst. Ik heb gelukkig niet dat er iets is gaan hangen ofzo, daar ben ik goed mee weggekomen :)

anneliesdj schreef:
Nathalie schreef:

Zo simpel is het vaak niet.

Annelies, het is geen topic waarin gezegd wordt dat je slecht bent als je niet kiest voor BV of als je kiest voor minder lang BV geven. Dus waarom voel je je zo aangevallen? Niemand zegt dat het simpel is.
Bovendien is de vraag in de OP een heel andere...

benangelique

Re: Borstvoeding, mijn borsten zijn van mijn kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:39

Ik heb überhaupt niet zoveel met mijn borsten. Vind het eigenlijk maar vervelend als mijn man er aan zit. Laat ik nu net een échte borstenman getroffen hebben :+
Tijdens de hele bv periode was de sjeu er wel af. Ik lekte enorm, had een fikse tsr en kon niet zonder pads en bh. Daarna normaliseerde het, maar nu ik weer zwanger ben is het een no go area...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:48

Oeeiii mag ik toch niet hopen haha.
Ik vind het zelf heel fijn als mijn vriend eraan zit.
Gelukkig ben ik dan ook nog niet aan de kinderen maar toch :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:52

Joolien schreef:
Ik vraag me af he, hoe reageren je borsten nou op melkvoeding? Bijv ik heb een kleine A. Mocht ik ooit bv gaan geven, worden ze dan theezakjes ofzo? Of is dat bij iedere vrouw anders?

Ik had a, tijdens bv weer een kleine C en nu weer een a |(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:53

anneliesdj schreef:
Joolien schreef:

Als je bv geeft zijn je borsten toch zeker een cupmaat groter, bij sommigen wel 3 maten!
Maar wanneer je stopt met voeden gaat dat er allemaal weer af en houd je leeg vel over, theezakjes dus.

ik heb echt niet alleen vel hoor, gewoon wat ik voorheen ook had

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 18:54

Dus over het algemeen gaan we terug naar het originele maatje!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:56

Ik geef nog steeds BV maar mijn man mag er prima aanzitten hoor. Hier dus geen nogo-zone. Wel moet hij er voorzichtig mee doen. Plakt anders zo... :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:00

Nathalie schreef:
Wij vinden het beide helemaal niet lastig, vinden beide dat borsten voor voeden gemaakt zijn en niet voor andere dingen. Dus mijn man heeft er ook geen moeite mee.

Hihi, dan zou mijn man toch heulll ongelukkig worden! :D
Zelf heb ik m'n dochter tot haar tweede aan de borst gehad, geen problemen gehad, ik lekte nooit zomaar en mijn borsten wisten precies wie wie was. ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:34

O ook ik geen theezakjes. Dat heeft wel een jaar geduurd denk

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 19:51

Hier kan ik er gelukkig ook geen thee van trekken :n

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:54

Lottie84 schreef:
Hier kan ik er gelukkig ook geen thee van trekken :n

Oei, dat zou best pijnlijk zijn!
Mijne zijn blijvend gegroeid na de zwangerschap.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:56

Je borsten groeien gedurende de zwangerschap en tijdens de stuwing zijn ze op topgrootte. Eigenlijk ongeacht of je BV of FV geeft. Dus kans op inzakkers of hangers heb je altijd. Want als je door je zwangerschap van A naar C gaat en daarna weer naar A dan kun je last krijgen van overtollig vel. Maar sommigen (ongeachte de voedingsmethode) houden hun cupmaat en sommige gaan weer terug. Is niet te voorspellen.

Ik geef nog bv en ik heb zelf geen behoefte aan een andere man aan mn borsten behalve mijn kleine mannetje.

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 05:43

Ik ben momenteel 12 weken zwanger van de eerste en mijn vriend heeft op sexueel gebied helemaal geen behoefte meer, ik zelf heb er trouwens ook weinig zin in.. Schijnt gelukkig over een paar weken allemaal beter te worden.
Normaal is hij best gek op mijn borsten, ben benieuwd hoe dat straks word. Had altijd een C, zijn nu al naar een volle C/ kleine D ben benieuwd wat het word.
Wb de duur van de bv, ik ben van plan om een half jaar bv te geven. Daarna wil ik wel weer rustig af gaan bouwen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:02

Er loopt al een topic over borstvoeding en alles wat daar bij komt kijken: [MW] Borstvoedende Bokkers IV

Voor het overzicht is het handiger om alles in 1 topic te houden, daarom hier een slotje.