Hoe lang mag een kind niet eten??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Hoe lang mag een kind niet eten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:58

Papa had hem fruitella gegeven, Kyan heeft het in zijn mond gestopt, en daarna terug gegeven aan papa. Dat zegt een boel..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:59

Vitamine pillen neemt hij ook niet, hij heeft van die zoete beren vitamientjes.
Wat fijn dat jullie zo meedenken! *\o/*

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:00

Die Roosvicee kan ik proberen, maar ik had hem net aanleng gegeven, dat drinkt hij dus ook niet.
Is dus echt cola of water.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:02

Mijn kinderen vroegen na zo iets vaak als eerste weer om chips. Ook cola inderdaad, maar daarnaast chips. Het lijkt heel gek, maar ze kanpten daarna ook vaak weer op. Waarschijnlijk behoefte aan zouten. Maar omdat hij geel ziet weet ik niet of het verstandig is....je zou inderdaad denken aan iets met de lever en dan zijn vetten fout.
Maar heel vaak kan het kind zelf prima aangeven waar hij zin in heeft, als chips geen goed plan voor hem zou zijn zal hij er waarschijnlijk ook geen trek in hebben.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:02

Hmmmm! Cola werkt goed tegen misselijkheid.... Wil hij geen dingen wegspoelen met cola?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:03

Chips heb ik hem ook al gegeven, eet hij ook niet.
Hij kan niks wegspoelen met cola omdat je in eerste instantie al niks anders in zijn mondje krijgt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:04

Dan zou ik voorlopig kiezen voor water,cola kan de lever te veel belasten gezien hij een gele kleur vertoond.Dat het kind een boost van cola krijgt geloof ik dat heb ikzelf ook.
Gewoon water geven is lekker neutraal en wekt de honger naar vast eten vanzelf op,cola remt dit namelijk af omdat het een verzadigd gevoel geeft.
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 03-10-12 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Smoothie maken van vers fruit met melk; leuk rietje erin en slurpen maar :j

Hoe oud is hij?

berdien85

Jakkes, wat sneu voor je zoontje! Beterschap!
Kun je geen smoothie maken?

femmy91

IK heb niet alles gelezen maar je hebt ook toetjes waar alle voedingsstoffen dat een mens nodig heeft inzit.. Dat gebruiken we op mijn werk wel is als de bewoners niet willen eten.. Het ziet er uit als een chocolade toetje en smaakt er ook naar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:05

Drinken is toch het belangrijkste en als je daarmee zoveel mogelijk varieerd krijgt hij toch nog wat binnen.
Maar bedenk bij jezelf eens hoe je je voelt als je ziek bent? Op een gegeven moment krijg je wel honger maar als je dan wat voor je hebt staan staat het je tegen of moet je na een hapje alsnog weer overgeven.
Dus wat dat betreft lijkt het me gewoon normaal.
En je kunt best een tijd zonder eten hoor, voor 3 dagen zou ik me niet meteen zo'n zorgen maken, als hij wel goed drinkt en aanspreekbaar is.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:07

Ik las laatst ergens dat je ook aquaris kan geven, het werkt dezelfde als ORS maar het is lekkerder dan ORS>

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:09

kan me van verleden jaar kerst nog herinneren....mn dochtertje net 3 jaar; de eerste 4 dagen helemaal niets gegeten daarna 4 dagen een halve boterham. Echt alles kwam eruit wat er naar binnen ging. Hele kleine slokje gegeven.....pffff.....was wel ongerust....ze was wel afgevallen, maar kon t gelukkig missen ;-)
BETERSCHAP.....zielig hoor!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:10

poeef ik heb het topic doorgelezen en ik denk even na.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:13

Het is geen drie dagen, het is inmiddels zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, woensdag ( voor de helft) dat hij niks heeft gegeten cq binnen gehouden.

Zou met liefde smooth maken, maar dat drinkt hij niet. Ik geef hem zoveel mogelijk water, ben voorlopig al lang blij dat hij weer drinkt. Maar echt opknappen zal gaan gebeuren als hij ook weer wat voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik vind bijna 5 dagen wel lang.

Hij is overigens 4 jaar.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:13

Ik zou me ook geen zorgen maken, de mens kan een hele tijd zonder eten. Vooral als z'n darmen/maag van slag zijn is het niet erg als die even 'leeg' zijn.

Cola is niet erg, vroeger zelfs ontstaan als apothekersdrankje tegen misselijkheid. Zou wel proberen de prik er een beetje uit te schudden. Koolzuur is namelijk niet goed voor onrustige spijsvertering.

Misschien als ouders (hoe begrijpelijk ook) de focus even niet op het eten leggen, dus 'm niets aanbieden, misschien als de druk eraf is dat ie dan sneller zelf naar iets te eten gaat vragen. En vanavond zijn lievelingsmaaltijd koken en de afzuiger uit laten zodat 't huis lekker naar eten ruikt ;) Misschien doet dat z'n hongergevoel aanwakkeren.

Sterkte in elk geval, ik ben geen moeder, dus ik kan me nauwelijks voorstellen hoe het is als je kind niet eet, maar het is vast niet gemakkelijk :(:)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:13

das nog best jong!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:14

MoonChloe schreef:
Ik las laatst ergens dat je ook aquaris kan geven, het werkt dezelfde als ORS maar het is lekkerder dan ORS>

Klopt, hydrateerd ontzettend goed, maar kan hij ook niet verdragen om te drinken.

Ja is zeker jong :) Hij hersteld normaal ook echt snel, een nachtje of een nachtje en een dagje en dan is hij weer ver de oude..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:14

Niet eten is niet zo heel erg, als hij maar blijft drinken, dat is het voornaamste.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:14

En een happy meal van de mac donalds!? Als ie ruzie kan maken met zijn zus kan zij hem dan niet 'jaloers' krijgen waardoor hij ook wil wat zij heeft?

Arm hummeltje :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:15

en pap in een fles??? neemt hij dat ook niet?is beter iets dan niets.
en idd jaloers maken dmv zijn zusje misschien werkt dat??

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:16

_Nelleke_ schreef:
Ik zou me ook geen zorgen maken, de mens kan een hele tijd zonder eten. Vooral als z'n darmen/maag van slag zijn is het niet erg als die even 'leeg' zijn.

Cola is niet erg, vroeger zelfs ontstaan als apothekersdrankje tegen misselijkheid. Zou wel proberen de prik er een beetje uit te schudden. Koolzuur is namelijk niet goed voor onrustige spijsvertering.

Misschien als ouders (hoe begrijpelijk ook) de focus even niet op het eten leggen, dus 'm niets aanbieden, misschien als de druk eraf is dat ie dan sneller zelf naar iets te eten gaat vragen. En vanavond zijn lievelingsmaaltijd koken en de afzuiger uit laten zodat 't huis lekker naar eten ruikt ;) Misschien doet dat z'n hongergevoel aanwakkeren.

Sterkte in elk geval, ik ben geen moeder, dus ik kan me nauwelijks voorstellen hoe het is als je kind niet eet, maar het is vast niet gemakkelijk :(:)

Goede tip van die prik, die hadden we gelukkig in het ziekenhuis ook al gekregen dus de prik is eraf :j
Ik probeer geen druk op hem te leggen oom te eten. Ik maag hem waar hij om vraagt, herinner hem eraan dat het er staat en vraag hem of hij een hapje wilt. Zo niet, dan niet..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:16

NathalietjeB schreef:
en pap in een fles??? neemt hij dat ook niet?is beter iets dan niets.
en idd jaloers maken dmv zijn zusje misschien werkt dat??

:n Als zijn zusje een toetje of koekjes heeft dan zegt Kyan ik wil dat niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:17

PercyLeen schreef:
En een happy meal van de mac donalds!? Als ie ruzie kan maken met zijn zus kan zij hem dan niet 'jaloers' krijgen waardoor hij ook wil wat zij heeft?

Arm hummeltje :(:)

Jaloers maken kan ook een tactiek zijn inderdaad, alleen zou ik er geen vettigheid in willen stoppen. Straks zijn z'n darmen weer helemaal van slag en ben je terug bij af.

Ik denk dat die kleine kids instinctief goed naar hun eigen lijf kunnen luisteren (vandaar de vraag naar cola?) en dat z'n lijfje gewoon nog niet toe is aan voedsel.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:19

Nee HM lijkt me inderdaad een w zware belasting, hij zou er ook geen trek in hebben.