Uberhaupt zijn oorzaken van fibro niet bekend. Er isnamelijk geen bewijs, dat is hetmoeilijke van fibro, het is nergens echt aan te tonen. Dus ook de oorzaken niet.. Minn moeder heeft het ook wel en haar nicht , us jkan in famillie geweest, daarintegen heb ik al 5 jaar klachten vlak nadat ik 6 keelontstekingen in een half jaar had, maar in dat zelfde jaar ben ik ook door ziekenhuis opgeraapt toen ik van mijn paard viel . Dus kan van alles zijn
Daarbij is het niet alleen spierpijn, ook andere klachten zoals oa darmspasme, uitval van gezichts vermogen, slecht slapen en nog veel meer
Wel is het allemaal domino effect, je slaapt slecht , spieren herstellen niet, gaan pijn doen , door pijn slaap je weer slecht en gaan je spieren nog meer pijn doen en dat gaat oneindig door.
Dokter geeft me verder geen medicijnen, hij kan wel wat geven maar dit zijn medicijnen die me duf maken , en dan kan ik niet meer paardrijden , en dat wou hij niet van me af nemen,
Op het zorgpad leer ik met deze 'ziekte' omgaan , gesprekken met maatschappelijk werkers, en krijg ik fysio therapie , ook leer ik planningen maken en leer ik waar me grenzen liggen.
Helaas heeft zorgpad een lange wachtijd en heb ik pas27 december mijn intake gesprek.
Dokter vind ook dat ik me eigenlijk veelste veel overbelast. Maar als ik de dingen niet doe hebik niks meer ovr ...