Goedkopere lenzen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:26

JessAndHope schreef:
Euhm... Hans Anders?

Ik krijg gratis meetingen, al wil ik ze om de week bij wijze van spreken. En alle lenzen zijn mogelijk.
Daarnaast doe ik mee met een 'spaarplan'. Kost me €8,00 per maand en na 6mnd kan ik mijn nieuwe set afhalen zonder bijbetaling. Oftewel... per 6mnd ben ik €48,00 euro kwijt, inclusief vloeistof!

Ben wel zelf juist iets duurder gegaan naar lenzen die meer zuurstof doorlaten. Ik heb mijn lenzen nml zó ontzettend lang in op een dag, dat mijn ogen beschadigd raken door gebrek aan zuurstof en drogen ogen met dank aan mijn reuma. Tot nu toe bevallen ze prima en nog betaal ik na 6mnd maar 25 euro bij!

De lenzen van Hans Anders zijn inderdaad prima, zolang je "simpele" lenzen draagt. Ik heb ze jaren gedragen met -8. Inmiddels heb ik een cilinder en multifocale lenzen en die heeft H. Anders niet. Nu heb ik ze van Eyewish, € 215 per half jaar (6 paar maandlenzen, incl. vloeistof en controle). Bevallen ook prima.
Ik draag vanaf mijn 11e jaar lenzen en vroeger was dit op advies van de oogarts via Occulenti.

Marlou91

Re: Goedkopere lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:16

Ik ben op precies dezelfde reden ook overgestapt naar de Hans Anders. Had lenzen van hetzelfde merk als TS maar vond de kwaliteit echt bedroevend laag op het laatst. Gewoon lenzen die zeg maar al dubbelgeklapt in het nieuwe omhulsel zaten (en die je dan dus ook echt neit los krijgt). Hans Anders bevalt echt super goed! Betaal iets van 70 euro per halfjaar, idd ook voor die siliconen lenzen. Heb wel iets duurdere vloeistof, want die van de HA kan ik niet goed tegen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:21

Ik heb ze van de Pearl. Gratis oogmeting (zo vaak ik wil) Lens beschadigd en je krijgt zo een nieuwe set.
Voor een half jaar met vloeistof betaal ik ongeveer 120 euro.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:31

Aanmeet kosten zijn eenmalig, dit is de topografische meting van het oog, dan bepalen ze welke soort lenzen het beste op je oog past. Tenminste dat is bij de meeste zaken zo :)

Metingen en controles zijn bij de meeste zaken gratis tegenwoordig, maar ook dat verschilt onderling.

Let wel op: in deze branche is het absoluut "prijs naar kwaliteit".
Sinds ik de in en outs ken en zelf in de optiek werk ga ik absoluut niet meer naar een Pearl, Hans Anders of Kruidvat voor lenzen hoor :x Ik zeg absoluut niet dat alles even slecht is maar de onderlinge verschillen zijn wel echt duidelijk...

Het is maar net hoeveel je zicht en je ogen je waard zijn.

Welke lenzen en vloeistof heb je als ik vragen mag?
Edit: Zie het nu

Ja torische lenzen hebben ze sowieso niet bij de Kruidvat...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:44

Ik draag al jaren daglenzen die ik online bestel.
Deze kosten me iets meer dan 30€ p maand.
Voor de controle ga ik 1 x per jaar naar de Pearl.
Daar betaal ik 15€ voor,maar daar heb ik oorspronkelijk ook mijn lenzen vandaan.
Scheelt nu niet zoveel meer met de lenzen vd pearl zelf,nog maar een paar euro.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:54

Mijn eerste lenzen zijn aangemeten bij Pearl. Daar werden ze echter bij latere problemen (sterkte lenzen en ontsteking op oog) nogal laks en ben ik overgestapt naar een zelfstandige opticien. Wat de meting kostte weet ik niet meer (weet zelfs niet of die überhaupt iets kostte), maar ik betaal voor een pakket van 6 maandlenzen €50, wat dus op €100 per half jaar komt. Sinds ik overgestapt ben geen problemen meer gehad met mijn ogen. Lenzen zijn van Biofinity en zijn denk ik ook online te vinden.