Middel tegen de zenuwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:46

Rebeccaa schreef:
Interessante dingen staan hier tussen en ik ga er binnenkort ook maar eens voor kijken. Ik ben gewoon bijna constant nerveus of zenuwachtig.. alles wat te maken heeft voor school, wanneer ik ga sporten, wanneer ik de hond uit ga laten.. :') ben gewoon altijd nerveus als ik het huis uit moet en al helemaal als mensen (vooral leraren) tegen me praten of iets. niet fijn.

Ik weet niet of dan het probleem opgelost is met pilletjes. Misschien is professionele hulp beter? Ik vroeg erna omdat ik echt super zenuwachtig ben als ik op wedstrijd ga. Dan is het net of mn lichaam en hoofd niet meer samen willen werken :+

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:50

elke dag een banaan eten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:23

Bach druppels, valeriaan. Werkt best wel bij mij, hoewel ik me soms afvraag hoeveel het effect placebo is.
Gebruik het alleen wel eens voor wedstrijden trouwens :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:30

Ik heb last van de zenuwen als ik (lichamelijke) prestaties moet leveren. Vooral toen ik rijexamen had, maar ook tijdens wedstrijden. Toetsen of elke andere prestatie die je moet leveren met die grijze massa tussen je oren heb ik op een of andere manier geen moeite. -O-

Tijdens die lichamelijke prestaties ben ik te 'druk' in mijn hoofd, omdat ik zenuwachtig ben, waardoor ik me niet kan concentreren op de goede dingen en dus fouten maak en voor me gevoel dus faal en dus nog zenuwachtiger wordt :+ . Bijvoorbeeld met wedstrijden hoor ik mijn voorlezer niet (hoe hard die ook praat), dus ik ga doen wat ik denk wat ik moet doen omdat ik het niet goed versta of doe helemaal niks. Ondanks dat ik de proef ken. Of met examen met 1 van mijn honden raak ik de draad kwijt en doet me hond niet wat ik van hem vraag, omdat ik te zenuwachtig ben en teveel druk op mezelf leg.

Voor mijn rijexamen had ik een homeopathisch middel gekregen van de drogist (hoogst waarschijnlijk een placebo, heete Sensibel o.i.d. := ) om die prestratiedrang en die zenuwen te drukken. Het hielp enigzins, maar ik zoek toch iets permanenters, want soms is het toch wel erg lastig. Het is ook één van de redenen waarom ik niet geniet van wedstrijden en daar toch mee gestopt ben, maar over een half jaar komen er weer 3 exames aan met mijn hond en ik wil niet weer blokkeren. :')

Heeft iemand een idee voor een therapie ofzo? Want medicijnen zijn niet echt mijn ding (vergeet ik weer in te nemen, troep die erin zit, bijwerkingen, bladiehblah).

antje_vip

Re: Middel tegen de zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:03

AngelSpirit: bij angst zou cognitieve gedragstherapie kunnen helpen.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:05

Deijs schreef:
Valeriaan:) kun je gewoon bij de apotheek halen.

Ga ik inderdaad ook gebruiken voor mij rij-examen.
Ik heb vandaag even getest of ik er geen vreemde dingen van ga doen (instructeur vertelde dat iemand tijdens het examen heel lacherig werd :') ) maar ik voel niks. Wel is het ontzettend smerig haha.

Hanna98

Re: Middel tegen de zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:10

Het schijnt dat bananen eten helpt, niet 1tje maar meerdere. Mijn broertje is autistisch en die eet meerdere bananen per dag, hij is wel eens 'overprikkeld' en zo ontspant hij weer.