Koukleumen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:17

_Micha_ schreef:
Colbert heb ik de vervelende neiging dat ik die op MOET rollen omdat ik ze er anders niet uit vind zien.
En die zijn nog best koud :=

ik heb echt een dik colbertje van de only, ik rol ze ook altijd op maar dat moet wel ben erg lang en slank (1.78) en ik heb al maat M terwijl ik qua smalheid xs / s moet hebben en dan nóg zijn de mouwen nét lang genoeg :')

Rideltje1992

Re: Koukleumen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:43

hee soortgenoten :Y)

hier ook al de winterjas aan en warme schoenen en sjaal :) en dan nog brr

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:46

Ja, ja, ja! Ik meld me :)
Haha ik dacht toch echt even dat ik de enige was die het altijd koud heb! Maar nee, nu heb ik mijn soortgenoten gevonden.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:47

Ja hier ook... Mijn bed staat tegen de verwarming aan (op standje hoog). En 's avonds na het eten gaat er hier nog een extra kachel aan (zo'n halogeen kachel).
Gelukkig woon ik op kamers en betaal ik geen energie rekening! :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:48

Ik zweer bij mijn elecktrische deken die er binnenkort weer ingaat! :j

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:55

oh ja dankje @marlinderooz! Dankjewel die heb ik ook nog liggen, heerlijk :-D

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:56

ooh dat lijkt me heerlijk! heb het nu al koud onder me dekbed :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:16

Ik ook.. Ik draag mijn winterjas alweer en zelfs daarin bevries ik nog steeds. :\

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:21

Hier nog een. Ik werk bij de supermarkt dus elke dag bevroren handen en voeten :( Ik loop nu al in mijn dikste wintertrui en ik ga er morgen een lang shirt onder doen. Ik zoek altijd een plekje in huis waar de zon naar binnen schijnt en dan frummel ik me daar op de grond :')

Lui_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:25

Ik meld me ook! Vond het ook vreselijk vorig jaar toen het wel -15 werd..ik kwam bijna nietmeer bij de kachel vandaan, vreselijk! Ik ga als het wat kouder word ook echt als een michelin poppetje de deur uit. Blij dat ik niet de enige ben die het eigenlijk nu ook al koud vind!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:25

Oh lotgenoten jippie!!
Ik heb het ook eigenlijk altijd koud! mijn vriend daarentegen heeft het altijd warm, handig te combineren (not)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:12

Hier nog een koukleum. :D Maar ik heb inmiddels wel wat dingen ontdekt die een beetje werken:

- 's Ochtends actief zijn en je lichaam dus ook actief opwarmen. Ik begin met een fikse wandeling met de hond. Wel goed aangekleed (al blijven de eerste 5 minuten koud), maar flink doorstappen en als het ware van binnenuit warm worden.
- Tussendoor waar mogelijk ook actief zijn; rondje huishouden, een stuk wandelen in je pauze etc. Je kacheltje moet blijven branden (en dus ook goed eten!). :j
- Voeten warm houden: In huis dikke sokken met pantoffels, buiten ook dikke sokken en gevoerde, waterdichte schoenen.
- Thermokleding! Ik gebruik nu al de shirts die mijn vriend draagt tijdens het schaatsen. :+ Ze zijn niet dik (dus geen michelinmannetjeseffect) maar wel erg warm.
- En natuurlijk de elektrische deken. :)) Een uurtje voor het slapen aanzetten, vlak voor het slapen nog even lekker warm douchen en dan in een warm bedje stappen. <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:09

hier staat de electrische deken ook allang al weer aan :j
daarom ook, echte koukleumen moeten eigenlijk van die electrische (op batterijen) handschoenen hebben

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:15

Hier nog een koukleum!
Ik heb mijn winterjas weer een paar weken aan & ook de handschoenen zijn weer tevoorschijn gekomen.
Er leuk uitzien en het warm hebben? Dat vind ik dan weer niet zo'n opgave! Bontlaarsjes, thermo legging, rokje, tshirt met lange mouwen & een lang gebreid vest + eventuele sjaal helpen je de goede kant op :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 07:29

Nou Lau dan doe je dat nog goed. Maar ik kom er echt niet mee weg om alleen een Thermo legging te dragen. Dat is veel te koud. En ik loop nu al in een hempje, tshirt, blouse en gebreid vest. Dus dat is ook geen optie voor de winter haha. En ook blijf ik nogal op mijn Uggs hangen omdat die warm zijn, maar ook niet de mooiste.

Een ding wat ik raar vind is dat ik het in bed echt ontzettend warm heb, ik snap er niks van :')

Elektrische handschoenen klinkt echt als de uitvindinging.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:48

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:37

Ook ik meld me.

Ik heb het altijd koud,slaap nu al onder een deken,een plaid,in een shirt en een joggingbroek.
Draag m'n winterjas, een gebreide trui en een truitje met lange mouwen,en kruip 's avonds onder een deken op de bank.

Op 1 of andere manier houd mijn lijf me dus gewoon niet warm.
Dit heb ik altijd al gehad maar lijkt de laatste jaren wel erger geworden.
Heb ook het syndroom van Raynaud gekregen door mijn medicijnen,dode handen en dode voeten... :+

Zucht, hoe moet dat nu met ons in de winter? :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:45

:wave:
S Avonds op de bank met een fleecedeken om me heen....... (en nee, niet daaronder alleen een hempie, maar een fleece huispak }> )
Binnenkort m'n elektrische deken weer aan voor het naar bed gaan.
Op m'n werk altijd een vest liggen, want m'n collega's hebben het veel eerder wel warm en dan gaat de verwarming omlaag... :P

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:16

Ik meld me ook!

Ik ben blij dat er nog mensen bestaan die net zoals ik zijn.

Ik heb het ook altijd koud en eens ik het koud gekregen heb voor de hele dag niet meer warm te krijgen.
Ik loop alweer met bontgevoerd laarsjes aan. Dikke truien en een thermohemdje onder mijn shirt.
Zonder sjaal kan ik niet , zelfs niet in de zomer, maar ik heb nu een heerlijk dikke sjaal aan.
Kan al niet wachten wanneer ik mijn elektrische deken weer kan opleggen.

Op mijn werk heb ik geluk dat ik op kantoor een appart bureel heb en zodoende zelf mijn verwarming kan regelen, ook het ik een elektrisch kacheltje welke ik kan insteken en onder mijn bureau bij mijn voeten kan zetten zodoende ook deze lekker warm blijven.

S'avonds in de zetel lekker onder de fleecedeken met een koffie of chocomelk.

Vaak vinden mensen het vreemd als ik zeg dat ik het weer ijskoud heb, zij hebben het meestal helemaal niet koud, het lijkt wel of ik het elke dag koud heb.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:22

ja ik mag me hier vast ook wel melden :)

op dit moment zit ik met mijn jas aan in huis en de kachel op 20 graden. en geloof het of niet, ik heb het nog koud!
als ik straks op de fiets moet heb ik ook een hele berg kleren aan, ( en het nog steeds koud hebben.)
topje, t-shirt met korte mouwen en 1 met lange mouwen een vest en een jas. een paardrijbroek met daar overheen een spijker broek. 2 paar sokken en handschoenen. ik zit er aan te denken om ook mijn muts maar weer uit de kast te halen!

-O- en dan moet het nog winter worden!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:26

OlympicOrry schreef:
Ik meld me ook!

Ik ben blij dat er nog mensen bestaan die net zoals ik zijn.

Ik heb het ook altijd koud en eens ik het koud gekregen heb voor de hele dag niet meer warm te krijgen.
Ik loop alweer met bontgevoerd laarsjes aan. Dikke truien en een thermohemdje onder mijn shirt.
Zonder sjaal kan ik niet , zelfs niet in de zomer, maar ik heb nu een heerlijk dikke sjaal aan.
Kan al niet wachten wanneer ik mijn elektrische deken weer kan opleggen.

Op mijn werk heb ik geluk dat ik op kantoor een appart bureel heb en zodoende zelf mijn verwarming kan regelen, ook het ik een elektrisch kacheltje welke ik kan insteken en onder mijn bureau bij mijn voeten kan zetten zodoende ook deze lekker warm blijven.

S'avonds in de zetel lekker onder de fleecedeken met een koffie of chocomelk.

Vaak vinden mensen het vreemd als ik zeg dat ik het weer ijskoud heb, zij hebben het meestal helemaal niet koud, het lijkt wel of ik het elke dag koud heb.

Hier ook hoor. Mensen lopen in een t-shirt en ik klaag met 3 jassen aan hoe koud het is. M'n moeder wil me naar de dokter sturen :+

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:44

Ik heb ook collega's die het altijd warm hebben :D dan gaat de deur open of zelfs het raam...heb ik even het geluk dat ik op DE tocht plek zit :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:57

De kruik kan weer mee naar bed <3

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:09

Hier ook een kouwkleum! Ik begin met bibberen en kan er niet meer mee stoppen heel vervelend. Heb nu al mn winterjas aan hoor! Gek genoeg heb ik in oostenrijk geen last van de kou maar dat kpmt misschien door de kleding ( moomboots, bonte skischoenen, dikke skisokken, skibroek, fleece truien, dubbelgevoerde handschoenen en een supergrote dikke winterjas)