De tijd is rijp voor...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

D_Desteny

Re: De tijd is rijp voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:48

Ja ik heb ook van alles geprobeerd creme van 1.50 tot creme van 20 euro voor een klein potje en inderdaad sinds purol wil ik niks anders meer

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:42

Ik gebruik de I love Raspberry & blackberry handcreme van de Douglas, die vind ik erg fijn niet plakkerig en hij ruikt zo lekker :+:
En in mn beautybox zat ook een handcreme deze maand dus ga die ook eens uitproberen :)

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:50

Paardenmelk creme werkt ook super, en kan je ook op je gezicht smeren. Ik bestel het bij www.Heelhuys.nl .

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:32

Probeer eens schaapsherderscreme. Is verkrijgbaar bij de natuurwinkels.
Ik heb hier zelf gelukkig geen last van, maar dat schijnt heel goed te helpen.
En aangezien het ook niet al te duur is, denk ik zeker dat het de moeite waard is om te proberen!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:42

Voor mij de beste handcreme die er is: Karite handcreme van L'Occitane <3 !! Het kost wel iets (hij staat voor 20€/ 150 ml op de site), maar dan heb je ook wat :+ .
Het smeert prettig, trekt snel in, je handen worden er heerlijk zacht van en het heeft ook nog een een heel lekker bescheiden geurtje. Ik koop het hier altijd in de outlet-store, dan betaal ik 21 € voor 2 tubes :) .
Afbeelding

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:54

Probeer eens sos handcreme vankruidvat eigen merk erg fijn,, of van zwitsal zachte creme voor een droge huid.. Enhet ruikt nog lekker ook :+

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:59

Sinds vorig jaar heb ik er ook goed last van ik was mn handen op het werk wel 30 keer ofzo.. ik doe nu om de dag mn handen een kwartier in een vaseline laag smeren. Boterham zakjes eromheen en zitten op de bank. Bagger om af te spoelen maar helpt wel top.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:09

loadihra schreef:
Probeer eens sos handcreme vankruidvat eigen merk erg fijn,, of van zwitsal zachte creme voor een droge huid.. Enhet ruikt nog lekker ook :+

Ik heb deze op vakantie in Nederland geprobeerd en daarna 9 tubes meegenomen.. :')

Ik heb zoveel merken geprobeerd maar het droog te langzaam waardoor er van alles aan mijn handen plakt of het ruikt naar of doet gewoon zijn werk niet. Die is echt perfect!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:22

Probeer nog veel minder te wassen en dan met een dove zeepblok als er toch zeep aan te pas moet komen, handgel ipv wassen kan ook en verder werkt uiercreme vaak erg goed, elke avond laag erop en dan dunne, katoenen handschoenen aan in bed.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:24

takkie_muis schreef:
De dagen worden net weer kouder en nu merk ik het al :') Droge handen , nog even en ze barsten en de hel ook :7. Wie smeren er nu al weer van alles op om het soepeltjes te houden? , ik heb spul van de action dat is voor de nagels maar werkt wel. Soms wat sudocreme en mijn handschoenen moet ik uit het stof halen , wie ow wie hebben de zelfde problemen?!

(ik was overtollig mijn handen , een tik denk rond de 15 a 20 x per dag was eerst meer maar al stukken minder geworden)

- zoeken naar een zeep die minder uitdroogd, denk aan zeepvrije-zeep van zwitsal
- sudocrem is juist voor het uitdrogen van bijv. babybilletjes, dus een afrader.
- bepanthen creme is goed voor als je barstjes hebt
- ik had handcreme van de lush, die was super! _/-\o_

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:29

wolvet creme van de noordkroon inderdaad, echt texels, super vet en ruikt heerlijk heb je ook zonder toevoegingen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:31

Leuke tips over zeepvrije wasgels komen er voorbij.
Alleen zo jammer dat ik geen keus heb in welke zeep ik tijdens het werk gebruiken kan. Ben afhankeliik ban wat er in de desbetreffende bedrijven voorhanden is en dat is in 99,9% van de gevallen ook nog eens desinfecterend.
Of anders mag er na het wassen alsnog alcohol overheen, nog uitdrogender dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:44

mijn handen vallen meestal wel mee.
bij mij gaan mijn nagelriemen zo snel stuk,worden hard en droog en ruw...tot bloedens toe.

tips daarvoor?

handcreme gebruik ik van nivea sos(ofzo?)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:33

Ik heb ook van die droge handen, ze lijken wel van schuurpapier. :=
Het enige dat echt helpt is zo min mogelijk wassen en als het dan echt moet gebruik ik Zwitsal zeepvrije wasgel (gewoon uit een fles overgegoten in een zeeppomp :+).
Handcrème... Tsja, ik heb zowat alle merken hier. :')
Glycerona, Vasenol, Nivea, Mediq huismerk, Wuta kamille... Ik wissel het gewoon af, net wat ik het snelst te pakken krijg. 's Avonds smeer ik een dikke laag vaseline en dan slaap ik met handschoentjes aan. :+

Mijn nagelriemen scheuren ook snel, die smeer ik geregeld in met baby-olie (om geknoei te voorkomen: gebruik een wattenstaafje :) ).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:13

Ja hoor, ik ben ook wel weer aan het smeren. Mijn handen en mijn gezicht na een dag lang veel buitenlucht, regen en wind (met mijn honden in het bos, op de fiets naar mijn werk en op stal). Maar 1x per dag aan het eind van de dag is genoeg voor mij om ze soepel te houden. Ik gebruik Nivea of Vaseline.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:24

Voor nagelriemen moet je echt kijken bij de nagelproducten of wandel eens een goede nagelsalon binnen. Deze hebben tijdens hun opleiding ook veel geleerd over de nagel zelf, kunnen je adviseren en hebben hier goede middelen voor te koop.