Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordowner18 schreef:dames met autisme, wat zijn de redenen dat jullie getest werden? wat maakte dat jullie deze label omgehangen hebben gekregen?
IK vind eigenlijk dat mensen die net iets anders denken, maar geen gevaar zijn voor zichzelf of andere, die normaal kunnen fuctioneren en zelf nergens last van hebben, geen label om horen te krijgen, puur om pesterijen te voorkomen
wendyenbram schreef:nou eskegirl wat een raar teken. Ik zeg nl de hele tijd al dat je niet elk kind moet labelen, en dat er teveel gelabelt wordt! als je even moeite neemt had je dat kunnen lezen!
ipv domweg te buigen voor 1 reactie op iemand die ook maar 1 post van me gelezen heeft blijkbaar.
Ik reageerde alleen maar op de 2 meiden die niets durven te zeggen omdat ze anders denken gepest te gaan worden!
en voor de record mijn dochter is een jaar lang getest voor ze een diagnose kreeg. Mijn zoontje gedraagt zich ook totaal anders dan de rest van de wereld. en deze willen ze ook getest hebben, maar hij is net 6 heeft een pdd nosser boven zich dus kom op zeg hij heeft me nog al een voorbeeld gehad.laat hem maar eerst even uitbloeien en mocht hij echt moeite gaan krijgen beslis IK wel of ik hem getest wil hebben of niet!
maar ja mensen worden nog al gevoelig als het over labelen gaat, omdat er zoveel gelabelt wordt. en diegene die gelabelt zijn worden niet geloofd, door de vele labels.
Laat ik het zo zeggen ieder kent zijn eigen kind het best!
maar dat domme juichen op 1 opmerking op 1 bericht van mij vind ik kortzichtig neem dan de moeite om even door te lezen!!
wendyenbram schreef:nou eskegirl wat een raar teken. Ik zeg nl de hele tijd al dat je niet elk kind moet labelen, en dat er teveel gelabelt wordt! als je even moeite neemt had je dat kunnen lezen!
ipv domweg te buigen voor 1 reactie op iemand die ook maar 1 post van me gelezen heeft blijkbaar.
Ik reageerde alleen maar op de 2 meiden die niets durven te zeggen omdat ze anders denken gepest te gaan worden!
en voor de record mijn dochter is een jaar lang getest voor ze een diagnose kreeg. Mijn zoontje gedraagt zich ook totaal anders dan de rest van de wereld. en deze willen ze ook getest hebben, maar hij is net 6 heeft een pdd nosser boven zich dus kom op zeg hij heeft me nog al een voorbeeld gehad.laat hem maar eerst even uitbloeien en mocht hij echt moeite gaan krijgen beslis IK wel of ik hem getest wil hebben of niet!
maar ja mensen worden nog al gevoelig als het over labelen gaat, omdat er zoveel gelabelt wordt. en diegene die gelabelt zijn worden niet geloofd, door de vele labels.
Laat ik het zo zeggen ieder kent zijn eigen kind het best!
maar dat domme juichen op 1 opmerking op 1 bericht van mij vind ik kortzichtig neem dan de moeite om even door te lezen!!
0152141488 schreef:Ik kon nit met kleine inderen omgaan, ik duwde ze steeds weg.
Ibbel schreef:0152141488 schreef:Ik kon nit met kleine inderen omgaan, ik duwde ze steeds weg.
Goh, heb ik dan ook een labeltje?
Ik kan nl. ook niet met kleine kinderen omgaan. Sterker nog ik wíl niet met kleine kinderen omgaan.
Enige conclusie die ik daar uit heb getrokken is dat ik maar niet aan kinderen ben begonnen...
Ibbel schreef:0152141488 schreef:Ik kon nit met kleine inderen omgaan, ik duwde ze steeds weg.
Goh, heb ik dan ook een labeltje?
Ik kan nl. ook niet met kleine kinderen omgaan. Sterker nog ik wíl niet met kleine kinderen omgaan.
Enige conclusie die ik daar uit heb getrokken is dat ik maar niet aan kinderen ben begonnen...
annnepannne schreef:Ik vind dat labelen overdreven.
Als mensen weten dat ze ergens 'last' van hebben wordt het alleen maar erger.
Tegen mijn vader hebben ze nooit gezegd dat hij dyslexie heeft, want dat bestond vroeger niet, dus hij kan dat niet als excuus gebruiken en doet extra zijn best.
Mensen met dyslexie enz. worden op school ook voorgetrokken in de puntentelling en mogen leesteksten voorgelezen krijgen, dus dan wordt het een soort lees en luister toets in 1.
Ik vind dat gewoon niet eerlijk.
Als je dyslexie hebt ben je niet goed in taal, ja jammer dan.
Heb je discalculie (ofzo) dan ben je niet goed in rekenen, ja ook pech.
En heb je een minder goed geheugen, jammer voor je.
Ik vind dat als je een bepaald niveau niet aan kan omdat je last heb van een van die dingen het je niet makkelijker gemaakt mag worden.
Want zo kan ik het ook makkelijk halen denk ik dan.
Je bent zoals je bent en dat moet je accepteren vind ik.
xHaithi schreef:Wat mist er dan in mijn uitleg? Je mag me aanvullen hoor. Heb er ooit een site over gevonden waarin het 'probleem' uitgelegd stond en hoe HSP werd ervaren. Ik kon dat samenvatten als mensen die gewoon enorm gevoelig zijn.
Edit: Ook erg gevoelig op prikkels trouwens, niet enkel karakterieel. Mijn vorige post was misschien wat onsamenhangend XD