Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gemmeke schreef:Het kan ook zijn dat haar ouders vonden dat ze eerst begeleid wonen moest en dat kun je aanvragen ook met een lichte beperking.
Ik denk dat TS aan haar ouders "moet" laten zien dat ze op haar eigen benen kan staan op alle fronten!
lifaya schreef:Autisme is niet niks, ik heb zelf ook ADD, wat met een hoop dingen toch echt dichtbij autisme staat. Maar ik ben wel zelfstandig, ik ben alleen 3 maanden naar Amerika gegaan, alleen naar Tunesie vorig jaar voor 3 weken en ga zo maar door. Ik ben impulsief, maar wel realistisch. Ik ben overigens over 1 maand 23
F_Orumster schreef:lifaya schreef:Autisme is niet niks, ik heb zelf ook ADD, wat met een hoop dingen toch echt dichtbij autisme staat. Maar ik ben wel zelfstandig, ik ben alleen 3 maanden naar Amerika gegaan, alleen naar Tunesie vorig jaar voor 3 weken en ga zo maar door. Ik ben impulsief, maar wel realistisch. Ik ben overigens over 1 maand 23
Er zit nog heel wat tussen ADD en autisme, al zijn er raakvlakken, kun je dit niet in een adem noemen.
F_Orumster schreef:lifaya schreef:Autisme is niet niks, ik heb zelf ook ADD, wat met een hoop dingen toch echt dichtbij autisme staat. Maar ik ben wel zelfstandig, ik ben alleen 3 maanden naar Amerika gegaan, alleen naar Tunesie vorig jaar voor 3 weken en ga zo maar door. Ik ben impulsief, maar wel realistisch. Ik ben overigens over 1 maand 23
Er zit nog heel wat tussen ADD en autisme, al zijn er raakvlakken, kun je dit niet in een adem noemen.
Vandaar dat ik het dus wel in 1 adem noem. En voor er word gezegd dat ik geen ervaring heb met autisme, ik heb een meervoudig gehandicapt broertje met autisme
Wie weet heb ik het ook wel, maar zie het nut er niet van om nog een stempel te krijgen Delphi schreef:Wendyenbram, maar TS is al wel 24 jaar hé. Ik denk niet dat je dan zonder indicatie nog begeleid kunt wonen. En ik geloof ook niet dat je bij een hele lichte beperking op je 24e nog een indicatie krijgt. Dan moet er echt wel iets meer aan de hand zijn, lijkt me.
Hoe oud was je zusje toen ze uit huis ging en begeleid op kamers ging?
doezel2 schreef:En kwa pil klopt ik wil graag kinderen maar.. Mijn ma wil nooit oma worden vandaar dat ze het niet weet. Ze gaat er alles aan doen om het uit mijn hoofd te praten.
Je bent nog jong, je woont nog niet zelfsstandig, je hebt waarschijnlijk (?) ook geen baan?
Zegt ze dit ook tegen je broertje? F_Orumster schreef:lifaya schreef:Autisme is niet niks, ik heb zelf ook ADD, wat met een hoop dingen toch echt dichtbij autisme staat. Maar ik ben wel zelfstandig, ik ben alleen 3 maanden naar Amerika gegaan, alleen naar Tunesie vorig jaar voor 3 weken en ga zo maar door. Ik ben impulsief, maar wel realistisch. Ik ben overigens over 1 maand 23
ik heb ook ADD maar geen héle erge vorm Gemmeke schreef:Het kan ook zijn dat haar ouders vonden dat ze eerst begeleid wonen moest en dat kun je aanvragen ook met een lichte beperking.
Ik denk dat TS aan haar ouders "moet" laten zien dat ze op haar eigen benen kan staan op alle fronten!
marleen_usar schreef:Ik wil geen oma worden, ik kan dat gewoon zeggen.Ik weet dat als mijn dochters een kind krijgen, ik het moet opvoeden.Ik heb daar echt geen zin in.
maar als je dochter zelfstandig is, huisje boompje beestje heeft, een vent die er ook zal zijn als er een kind is, dan is de situatie erg anders 
lifaya schreef:doezel2 schreef:En kwa pil klopt ik wil graag kinderen maar.. Mijn ma wil nooit oma worden vandaar dat ze het niet weet. Ze gaat er alles aan doen om het uit mijn hoofd te praten.
Dit snap ik niet... Ik denk niet dat je ma geen oma wil worden, ik denk dat je ma wil dat jij voorlopig niet aan kinderen begint. Wat ik ook best kan begrijpenJe bent nog jong, je woont nog niet zelfsstandig, je hebt waarschijnlijk (?) ook geen baan?
Een moeder kan niet zeggen "ik wil geen oma zijn" want dat is helemaal niet aan haar om dat te beslissenZegt ze dit ook tegen je broertje?
Gemmeke schreef:marleen_usar schreef:Begeleid wonen krijg je echt alleen als het nodig is.
Dat is niet waar? Als er een beperking aanwezig is, kun je als ouders zijnde, ervoor kiezen om je kind begeleid te laten gaan wonen.
Uiteraard wordt dit bepaald door meerdere mensen, maar wordt vaak goedgekeurd.