moet dit ff kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gemmeke

Re: moet dit ff kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:45

Het kan ook zijn dat haar ouders vonden dat ze eerst begeleid wonen moest en dat kun je aanvragen ook met een lichte beperking.
Ik denk dat TS aan haar ouders "moet" laten zien dat ze op haar eigen benen kan staan op alle fronten!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:49

Gemmeke schreef:
Het kan ook zijn dat haar ouders vonden dat ze eerst begeleid wonen moest en dat kun je aanvragen ook met een lichte beperking.
Ik denk dat TS aan haar ouders "moet" laten zien dat ze op haar eigen benen kan staan op alle fronten!

En dat betekend dan juist niet gelijk tattoo's zetten en kinderen maken.. ;)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:50

Hiermee kan ik je uit je droom helpen.
Mijn zusje had geen beperkind, de enigste was dat dat ze moeilijk opvoedbaar bleek, maar dat kwam eigenlijk door mijn moeder zelf.
Na een half jaar bij ons te hebben overbrugt is ze op begeleid kamers gaan wonen. deze hebben haar klaargestoomt om op zich zelf te gaan wonen.
moeder was nog gewoon in beeld, en ik ook.

Dus ook met een lichte beperking kun je begeleid wonen.

idd ligt het er aan hoe je begeleid woont natuurlijk. met een indicatie of zonder.

ook ik zou eerst met alle partijen eens goed om de tafel gaan, om t e praten over waar hun zich zorgen om maken, en dan kun jij laten zien dat ze zich voor niks zorgen maken.
Maar ga nu niet ineens dingen doen waar je later spijt van krijgt.
laat alles rustig bezinken, op je af komen. praat er over en neem dan pas een beslissing.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:55

lifaya schreef:
Autisme is niet niks, ik heb zelf ook ADD, wat met een hoop dingen toch echt dichtbij autisme staat. Maar ik ben wel zelfstandig, ik ben alleen 3 maanden naar Amerika gegaan, alleen naar Tunesie vorig jaar voor 3 weken en ga zo maar door. Ik ben impulsief, maar wel realistisch. Ik ben overigens over 1 maand 23 :)

Er zit nog heel wat tussen ADD en autisme, al zijn er raakvlakken, kun je dit niet in een adem noemen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:56

F_Orumster schreef:
lifaya schreef:
Autisme is niet niks, ik heb zelf ook ADD, wat met een hoop dingen toch echt dichtbij autisme staat. Maar ik ben wel zelfstandig, ik ben alleen 3 maanden naar Amerika gegaan, alleen naar Tunesie vorig jaar voor 3 weken en ga zo maar door. Ik ben impulsief, maar wel realistisch. Ik ben overigens over 1 maand 23 :)

Er zit nog heel wat tussen ADD en autisme, al zijn er raakvlakken, kun je dit niet in een adem noemen.

Er zit ook al heel wat tussen ADD en ADD....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:57

Wendyenbram, maar TS is al wel 24 jaar hé. Ik denk niet dat je dan zonder indicatie nog begeleid kunt wonen. En ik geloof ook niet dat je bij een hele lichte beperking op je 24e nog een indicatie krijgt. Dan moet er echt wel iets meer aan de hand zijn, lijkt me.

Hoe oud was je zusje toen ze uit huis ging en begeleid op kamers ging?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:57

F_Orumster schreef:
lifaya schreef:

Ik heb érnstige ADD om het maar even te zeggen. Hierdoor komt het erg overeen met autisme. :) Vandaar dat ik het dus wel in 1 adem noem. En voor er word gezegd dat ik geen ervaring heb met autisme, ik heb een meervoudig gehandicapt broertje met autisme :) Wie weet heb ik het ook wel, maar zie het nut er niet van om nog een stempel te krijgen

F_Orumster

Re: moet dit ff kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:59

Ik wilde ook niet suggereren dat je geen ervaring met autisme hebt.
Er is inderdaad nog veel tussen ADD en ADD.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:01

Mijn ouders wouden dat ik zelstandig ging wonen. Ze trokken de handen van mij af. Ze wouden mij niet "heropvoeden" eignlijk hoef ik geen begeleiding nodig, maar had vroege veel ruzie met mijn ma. Ik kon toen kiszen 2 jaar lang wachten op een eigenplek, of begeleid dus heb ik begeleid gekoze. Nu is de band wel sterker geworden met mijn ouders.

Ik heb meer dan 2 jaar relatie.
Hij heeft ook een beperking. Hij heeft een kleine achterstand

En kwa pil klopt ik wil graag kinderen maar.. Mijn ma wil nooit oma worden vandaar dat ze het niet weet. Ze gaat er alles aan doen om het uit mijn hoofd te praten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:04

Delphi schreef:
Wendyenbram, maar TS is al wel 24 jaar hé. Ik denk niet dat je dan zonder indicatie nog begeleid kunt wonen. En ik geloof ook niet dat je bij een hele lichte beperking op je 24e nog een indicatie krijgt. Dan moet er echt wel iets meer aan de hand zijn, lijkt me.

Hoe oud was je zusje toen ze uit huis ging en begeleid op kamers ging?

Ik weet het zins mijn 20/21ste en kreeg wel een indicatie.
Mijn ouders denken dat ik het slim heb. De begeleiding zegt zelf dat het nauwelijks heb.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:05

doezel2 schreef:
En kwa pil klopt ik wil graag kinderen maar.. Mijn ma wil nooit oma worden vandaar dat ze het niet weet. Ze gaat er alles aan doen om het uit mijn hoofd te praten.

Dit snap ik niet... Ik denk niet dat je ma geen oma wil worden, ik denk dat je ma wil dat jij voorlopig niet aan kinderen begint. Wat ik ook best kan begrijpen :) Je bent nog jong, je woont nog niet zelfsstandig, je hebt waarschijnlijk (?) ook geen baan?

Een moeder kan niet zeggen "ik wil geen oma zijn" want dat is helemaal niet aan haar om dat te beslissen :) Zegt ze dit ook tegen je broertje?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:05

F_Orumster schreef:
lifaya schreef:

Er zit ook al heel wat tussen ADD en ADD....[/quote]
ja :j ik heb ook ADD maar geen héle erge vorm

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:06

Meid ga eerst lekker samen wonen! genieten van elkaar, wennen aan elkaar. Je bent nog jong dus kinderen krijgen kan ook over een paar jaar.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, heb je werk? Kunnen jullie financieel, emotioneel voor jezelf zorgen?

Begrijp ik goed dat je een "vervelend" kind was toen je nog thuis woonde?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:07

Ik wil geen oma worden, ik kan dat gewoon zeggen.Ik weet dat als mijn dochters een kind krijgen, ik het moet opvoeden.Ik heb daar echt geen zin in.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:07

Maar hoe kan het dan dat je op je 24e nog steeds begeleid woont als je het eigenlijk niet nodig hebt? Het lijkt me dat je een indicatie nodig hebt om dat financieel rond te kunnen krijgen?

Waarom moeten je ouders het dan goed vinden als je een weekendje weg wil gaan met je vriend?

En wat ik me heel erg afvraag is of je werkt? Werk je zelf heel de week en betaal je nu alles zelf (kleding, boodschappen, zorgverzekering, meubels)? Ben je dus financieel onafhankelijk?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:08

Gemmeke schreef:

Moet ik ook, terwijl ik het wel kan, begeleiding zegt het ook

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:08

Begeleid wonen krijg je echt alleen als het nodig is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:08

marleen_usar schreef:
Ik wil geen oma worden, ik kan dat gewoon zeggen.Ik weet dat als mijn dochters een kind krijgen, ik het moet opvoeden.Ik heb daar echt geen zin in.

Daar kan ik me in vinden :j maar als je dochter zelfstandig is, huisje boompje beestje heeft, een vent die er ook zal zijn als er een kind is, dan is de situatie erg anders :P
Je kan als moeder zijnde wél zeggen "ik wil NU geen oma worden"

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:09

Ik vind het beter geen oma te worden,maar ja wie ben ik om daar over te beslissen?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:10

marleen_usar schreef:

Dat is niet waar? Als er een beperking aanwezig is, kun je als ouders zijnde, ervoor kiezen om je kind begeleid te laten gaan wonen.

Uiteraard wordt dit bepaald door meerdere mensen, maar wordt vaak goedgekeurd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:10

Over het kinderen krijgen, ik kan niet gaan zeggen dat je een slechte moeder gaat worden, maar toch zou ik wachten tot je een tijd hebt samengewoont.
Want nadat je dat hebt gedaan blijkt pas echt hoe je relatie in elkaar zit.
En het is ook leuk om nog even met z'n tweeën te zijn, heb je eenmaal kinderen dan is dat niet meer zo makkelijk, dat legt ook veel druk op een relatie.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:13

lifaya schreef:
doezel2 schreef:

Dit snap ik niet... Ik denk niet dat je ma geen oma wil worden, ik denk dat je ma wil dat jij voorlopig niet aan kinderen begint. Wat ik ook best kan begrijpen :) Je bent nog jong, je woont nog niet zelfsstandig, je hebt waarschijnlijk (?) ook geen baan?

Een moeder kan niet zeggen "ik wil geen oma zijn" want dat is helemaal niet aan haar om dat te beslissen :) Zegt ze dit ook tegen je broertje?

Ik werk 5 dagen, mijn ma zegt het echt letterlijk. Ik wil geen oma worden. Tegen mijn broertje weet ik niet. Die is veel weg, werken of na vrienden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:14

Gemmeke schreef:
marleen_usar schreef:

Dat is niet waar? Als er een beperking aanwezig is, kun je als ouders zijnde, ervoor kiezen om je kind begeleid te laten gaan wonen.

Uiteraard wordt dit bepaald door meerdere mensen, maar wordt vaak goedgekeurd.

Dit lijkt me sterk. Ik hoop toch echt dat er goed gekeken wordt of een beperking zodanig is dat iemand daadwerkelijk die begeleiding nodig heeft of niet.
Ik geloof niet dat iemand met een lichte beperking die heel goed in staat is helemaal zelfstandig te wonen, na aanvraag gewoon een indicatie krijgt om begeleid te kunnen gaan wonen.
Anders mogen ze daar wel eens op gaan besparen. Want dan worden er onnodig plaatsen in gebruik gehouden en het kost een hoop onnodig geld.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:15

waarom zoveel te gelijk..
neem de tijd en doe rustig aan..
bespreek met je begeleiding wat zij van je plannen vinden.. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:15

Nou ik heb een Mee consulent of hoe dat heet, en je krijgt niet zo maar toestemming hoor om begeleid te wonen, moet wel het 1 en ander aan de hand zijn.