Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
russel schreef:Dat komt door de aptheken, al jarenlang bekend dat zij zich behoorlijk verrijken aan de medicijnen, in een jonger tijdperk ben ik zelf apothekersassistent geweest, heb hierdoor wat meer inside informatie...
genja schreef:russel schreef:Dat komt door de aptheken, al jarenlang bekend dat zij zich behoorlijk verrijken aan de medicijnen, in een jonger tijdperk ben ik zelf apothekersassistent geweest, heb hierdoor wat meer inside informatie...
En nu zeg je het precies goed in een jonger tijdperk!!! toen verdiende de apothekers nog bergen met geld omdat ze bonussen kregen, zelf het inkoopbelid bepaalde maar nu is het echt niet meer zo dat de apothekers bergen met geld verdienen geloof mij! Het is niet voor neits dat heel veel apotheken overgenomen zijnd oor ketens gewoon omdat het voor een vrijgevestigde apotheker haast niet meer te doen is rond te komen.
Ja de apothekers die al jaren de zaak hebben daar hoef je geen medelij mee te hebben die zijn al binnen en komen die laatste jaren ook wel door. Maar de apothekers die net begonnen zijn moeten de broekriem steeds strakker aanhalen.
De verzekeraar bepaald zoveel voor de apotheker welk merk hij mag leveren en dus kan eht zomaar voor komen dat je van een werkzame stog 4 verschillende merken hebt liggen omdat verzekeraar A dat wil en verzekeraar b dat hierdoor kan er dus ook niet meer goedkoop ingekocht worden. En na 3 maanden kunnen alle preferenties weer veranderen dus moet er weer nieuw ingekocht worden. En de apotheek niet eens zoveel dacht iets boven de 7 euro dit jaar hier moet alles van betaald worden personeel, gebouwen ga zo maar door.
En de generieke geneesmiddelen worden ook gekeurd de hulpstoffen kunnen inderdaad iets afwijken maar de hoeveelheid werkzame stof is per pil echt gelijk anders wordt het niet toegelaten. Natuurlijk kan je hier altijd anders op reageren maar probeer het eerst uit voordat je zegt dat het niet helpt.
De meeste apotheken zijn heel klantgericht en echt bereidt mee te denken. en ik weet dat veel assistente en apothekers het met dit hele beleid niet eens zijn maar je hebt het maar uit te voeren. Daarom werk ik dus nu in een ziekenhuispapotheek daar heb je met dit alles niets te maken.
Sorry voor me lange betoog maar wil de apotheken een beetje verdedigen het is meestal neit zo zwart wit als het gebracht wordt!!
Groetjes genja
vuurneon schreef:Nou nou truf, over 1 kam scheren doe jij nu ook. Niet alle klanten kafferen jullie uit hoor
Je hebt vervelende apothekers assistenten en vervelende cliënten. Het zijn soms net mensen allemaal
. Ik werk al jaren achter de schermen in een apotheek, en ik heb de intrede van een heel aantal generieke medicijnen van dichtbij kunnen meemaken.
)
. Weet altijd precies waarom ik welk merk heb. Niet dat ik veel gebruik, maar toch.Petra_O schreef:hangt er een beetje vanaf welke neusspray het is. Is het Flixonase? Sommige verzekeraars hebben het origineel als preferent, die hebben een contract met de producent van Flixonase.
.