Ben ik de enige met een slechte weerstand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Re: Ben ik de enige met een slechte weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 15:37

Hier dus ook, ik denk dat ik volgend jaar maar op tijd begin met vitamines te slikken. Ga ze morgen even halen zowieso :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:46

Als je morgen vitamines gaat halen, zorg er dan voor dat je de Time Released vitamines koopt. Deze worden gedurende de dag door je lichaam opgenomen ipv direct weer uitgeplast. En dan het liefst een multi vitamine. Ik slaag altijd goed bij De Tuinen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:52

Ik mel me ook! Ik heb mijn najaarsgriep een maand geleden al gehad :') en meestal krijg ik er als het echt kouder wordt weer 1.
Ik heb ook altijd wel ergens spierpijn, voel me moe, vaak blaasontsteking, veel diarree. Ik geef gelukkig nooit over.
Samenvatting, ik heb altijd wel wat, en dat ia hartstikke vermoeiend -O-

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:53

_Ananas_ schreef:
Eerder was ik nooit ziek, afgelopen jaar veel ziek zwak en misselijk, elke week een nieuwe koortslip, was er helemaal klaar mee!!

Loop nu bij Den Hoek, een holistische praktijk voor dieren (vooral paarden :D ) die ook een dokter voor mensen heeft. Aanpakken van mijn lijf door middel van een dieet (geen suikers, gist, azijn ivm Candida (schimmel) in de darmen (al jaren last van :+ ) en geen E- nummers, alles zo puur mogelijk). Een afvalstoffen kuur in de vorm van Detox comp van Phytonics (werkte bij m'n paard ook fijn :') ) en wat gerichtere druppels, acupunctuur en osteo.

Nou is dat voor een ieder natuurlijk anders, maar bijvoorbeeld de afvalstoffenkuur is gewoon zo te halen.

Al met al heb ik geen koortslip meer gehad, geen keelontstekingen, niet meer ziek geweest op één keer na toen ik rivierwater binnengekregen had :Y) Ben er heel blij mee dus!!

Ik heb ook eens zoiets gehad, maar ik hield het nog geen maand vol :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:23

Ik ben ook een kneus wat gezondheid betreft. Ik zag de bui ook alweer hangen nu de zon weg is, maar ik doe het nog! *klopt af*

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:03

Hier ook een zwakke weerstand, ik heb heel veel baat bij Spirulina :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:42

hetbommeke schreef:
Als je morgen vitamines gaat halen, zorg er dan voor dat je de Time Released vitamines koopt. Deze worden gedurende de dag door je lichaam opgenomen ipv direct weer uitgeplast. En dan het liefst een multi vitamine. Ik slaag altijd goed bij De Tuinen.

Time Released is helaas onzin. Die vitaminepil gaat gewoon samen met heel je maaginhoud door je darmstelsel en de vitamines worden uit die brij gehaald wanneer dat nodig is. Daar blijft dan niet iets van die pil in je maag achter om op een later tijdstip door je darmen opgenomen te worden :P

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 06:35

Helaas hier geen De Tuinen in de buurt,dus die optie valt af.
Ik ben nog steeds ziek,dus geen drogisterij bezoek vandaag. Vriendje heeft wel al vitamine pilletjes weten te scoren bij de kleine supermarkt hier. Eerst maar uitzieken dus.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 06:42

Ik ben ook alweer een een week of drie aan het kwakkelen, hoofdpijn, verstopte neus, holtes verstopt en pijnlijk waar dus waarschijnlijk die hoofdlijn vandaan komt.. Hoeste., niezen, traan ogen, droge en pijnlijke keel..
Verder snel moe en raak niet uitgerust en heb het continu koud.. Van mij mag de lente alweer beginnen..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:00

obelix schreef:
Helaas hier geen De Tuinen in de buurt,dus die optie valt af.
Ik ben nog steeds ziek,dus geen drogisterij bezoek vandaag. Vriendje heeft wel al vitamine pilletjes weten te scoren bij de kleine supermarkt hier. Eerst maar uitzieken dus.

Bij De Tuinen kun je ook online bestellen en vanaf 20 euro betaal je geen verzendkosten. Hoef je en de deur niet uit en je kan iets kopen van een winkel die je niet in de buurt hebt :P

Hoop wel dat je je snel beter gaat voelen!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:30

En dan het volgende dilemma, wanneer ga je weer te werk? Mijn baas belt elke dag braaf, en hij zegt iedere dag: ja nu klink je al beter he? Kun je morgen komen. En ik voel me zo ontzettend schuldig om nee te zeggen. Dat ik eigenlijk geneigd ben om vanavond te gaan werken. Maar ik hoest me nog de longen uit mijn lijf en ik kan nog geen 100 meter lopen. En ik werk in de horeca, zucht...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:32

Ik ben dinsdag een dagje ziek thuis gebleven van school, ik moest echt even 'uitzieken' maar nu is het niet veel beter.. Als ik het nu vol hou tot het weekend kan ik dan rust houden..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:33

Caira schreef:
En dan het volgende dilemma, wanneer ga je weer te werk? Mijn baas belt elke dag braaf, en hij zegt iedere dag: ja nu klink je al beter he? Kun je morgen komen. En ik voel me zo ontzettend schuldig om nee te zeggen. Dat ik eigenlijk geneigd ben om vanavond te gaan werken. Maar ik hoest me nog de longen uit mijn lijf en ik kan nog geen 100 meter lopen. En ik werk in de horeca, zucht...

Als je zo moet hoesten, hoop ik toch dat je baas je weer naar huis stuurt als je naar je werk zou gaan vanavond :P Ik snap dat 't rot is, zeker als je baas zegt van: je klinkt beter. Maar in de horeca werken terwijl je ziek bent, dan heb je zo ook al je gasten ziek.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:52

Caira:maak een afspraak met je baas anders dat ie je even een week rust geeft...even niet bellen zodat jij lekker kan uitzieken..en daarna kan ie bellen om te vragen of je fit genoeg bent om weer te werken.

Ik ben wel blij met dit topic haha,ik ben ook zo'n kneusje..afgelopen weken loop ik ook steeds te kwakkelen..vanochtend weer wakker met een wattenkop vol snot..nu maar hopen dat het er ook echt eens even goed uitkomt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:55

Hier ook, ik ben alweer anderhalf week ziek. Hoewel ik wel gewoon naar school en aan het werk ga.

Ik sport 4-5 x in de week, slaap voldoende, eet meer dan genoeg groente en fruit, slik nu extra vitaminepillen bij ect.ect. Maar wordt altijd ziek zodra het weer om slaat.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 08:49

Caira, het enige advies is uitzieken ! ;) Dat roept mijn dokter ook steeds,dus dat doe ik dan maar braaf. Maar leuk is anders.
Heb m inmiddels wel zo ver dat ik een grieppik mag komen halen,om eens te kijken of het beter gaat daarmee vd winter.
Baal wel als een stekker,heb me dus op mn nwe werk moeten ziekmeldden vanmorgen.. Bah ! Wat baal ik daar toch van := :x

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:52

Ik werd juist steeds na het halen van de griepprik ziek.... :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:52

Elisa2 schreef:
Caira:maak een afspraak met je baas anders dat ie je even een week rust geeft...even niet bellen zodat jij lekker kan uitzieken..en daarna kan ie bellen om te vragen of je fit genoeg bent om weer te werken.

Ik ben wel blij met dit topic haha,ik ben ook zo'n kneusje..afgelopen weken loop ik ook steeds te kwakkelen..vanochtend weer wakker met een wattenkop vol snot..nu maar hopen dat het er ook echt eens even goed uitkomt..

Hij heeft je gehoord! Ik hoef dinsdagavond pas weer, en dat ga ik redden! Heb nu net de gang en zadelkamer stofgezogen. Nu een half uurtje op de bank en dan de keuken. :+

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:57

Ik mag mij ook wel melden hier, ik ben tussendoor gewoon erg vaak een dagje heel slecht te pas, maar nu net vorige week mijn 'septembergriepje' achter de rug. Ik krijg ieder jaar in oktober de griepprik, dus tegen september, als de vorige bijna is uitgewerkt, krijg ik de griep. :')
Ik kan ook gewoon heel slecht tegen ziek zijn, kotsen kan ik bijna niet en dat is vaak nog veel vervelender dan niet kotsen, en met het kleinste beetje koorts ben ik direct een zombie. Ik ben sinds kort hard aan het sporten, fruit eet ik al heel erg veel, dus ik hoop dat het werkt.
Laatst bijgewerkt door RusselNuwell op 20-09-12 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:59

Hier nog 1. Zodra 't 1x een dagje kouder is, ben ik alweer hartstikke verkouden, ik ben 't inmiddels zo'n beetje chronisch en die fijne hoofdpijn die er dan bij op komt; heerlijk.... :n

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 10:02

Caira, fijn dat je een paar dagen hebt om lekker bij te komen. :j

Russel, ik ken het. Klinkt precies zoals mij.

Kentaro, dat zou kunnen idd, dat heb ik ook wel eens gehoord. Ik heb m al eens eerder gehad toen ik wat jonger was,toen ben ik er alleen verkouden van geworden,maar kon er wel de hele winter tegen. Hopelijk werkt dat nu weer zo ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:42

Vitaminepillen slikken is weg gegooid geld.Is bewezen door een arts die het onderzocht heeft.
In ons land is er geen enkel mens dat een vitamine gebrek heeft.Ons lichaam maakt zelf de nodige vitamine's aan,en alle vitaminepillen die we slikken,worden gelijk door het lichaam afgevoerd.
Je weerstand zakt als je een verkoudheid hebt opgelopen of bij vrouwen tijdens de menstruatie,en door stress,enz.

Maar ieder maakt natuurlijk zelf uit wat hij/zij slikt.
Ik ben nooit ziek,ik eet weinig maar sport wel.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:46

Grappig, een dag nadat ik reageer in dit topic word ik ziek :') blijf de hele dag in bed, goed slapen en dam hopen dat ik morgen weer fit genoeg ben om naar school te gaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:50

gohya schreef:
Vitaminepillen slikken is weg gegooid geld.Is bewezen door een arts die het onderzocht heeft.
In ons land is er geen enkel mens dat een vitamine gebrek heeft.Ons lichaam maakt zelf de nodige vitamine's aan,en alle vitaminepillen die we slikken,worden gelijk door het lichaam afgevoerd.
Je weerstand zakt als je een verkoudheid hebt opgelopen of bij vrouwen tijdens de menstruatie,en door stress,enz.

Maar ieder maakt natuurlijk zelf uit wat hij/zij slikt.
Ik ben nooit ziek,ik eet weinig maar sport wel.

Ben ik niet met je eens. Ik eet me drie slagen in de rondte, altijd gezond, sport veel en ik heb toch vaak tekorten. Ik heb een spastische darm, waardoor ik vaak diarree heb en dus krijgt m'n lichaam niet de tijd om genoeg voedingsstoffen op te nemen.
Er zijn zat redenen waarom iemand met gemak een tekort op kan lopen :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 10:50

Beterschap Dressagelady !

Gohya, makkelijk praten als je zelf nooit ziek bent. :+