Stem kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Re: Stem kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:45

Anta-flu is een zuigsnoepje waardoor je je slijmproductie in gang houd, dat is sowieso goed, maar kan ook met andere tabletjes. Maar anta-flu (en strepsils etc) zijn tabletjes die ook vast slijm oplossen bij verkoudheid, wat niet altijd aan de orde is bij het kwijt zijn van de stem.

Honing helpt zeker wel. Mensen vinden het vaak niet lekker om een pure lepel honing te nemen, maar dan heeft honing wel de beste antibacteriele werking. In combinatie met thee smeert het vooral de keel waardoor de hoestreflex onderdrukt wordt.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:54

veel drinken,maar vooral thee en water.geen prik of melk ed omdat je door het slijm wat je aanmaakt veel moet hoesten.
en absolute stemrust.
geen honing gebruiken,door de sterkte van honing kan je hoestprikkels krijgen en hoesten is funest voor je stembanden.

Zelf ben ik altijd meteen ongerust als ik maar een klein beetje schurend gevoel heb in mijn keel.Dan ben ik al weer bang dat ik mijn stem ga kwijtraken en dat wil ik niet omdat ik zing in een koor en dat de lust van mijn leven is.Vanaf dat ik dat gevoel al heb ben ik al meteen stil en praat ik niet als het niet hoeft.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:56

Haha, wat heerlijk toch dat iedereen weer precies iets anders zegt over honing :p

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:04

Wetenschappers zijn ook niet keihard voor hoor:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22419319/
Dit onderzoek toont het verschil aan tussen het gebruik van honing of hoestdrank of niks. Honing en hoestdrank zorgt beiden voor vermindering van hoesten. Maar het verschil tussen de twee is klein.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22869830/
Dit onderzoek gaat over het hoesten in de slaap. En ook hier wordt aangetoond dat honing een remmend effect heeft op het hoesten, maar ook hier is het niet veel beter dan een ander middel.

Mijn conclusie uit de onderzoeken en eigen ervaringen is dat honing inderdaad het hoesten verminderd. Maar het is gewoon geen wondermiddel. Rust is dat wel ;)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:23

Vjestagirl schreef:
Plien91 schreef:
Doe je morgen hetzelfde soort werk als afgelopen weekend? Honing zal dan niks oplossen, het verzacht slechts je keel en doet verder niks voor je stembanden die lager in de luchtpijp zitten. Als stembanden geïrriteerd zijn (en dat lijkt me de meest logische verklaring n.a.v. je beginpost) dan is rust toch echt de beste geneesheer :).

Nee hoor, morgen doe ik computerwerk op een kantoor :). Het enige wat neit gaat is de telefoon aannemen.

Ik ben nu wel echt mijn stem volledig kwijt, er komt 0,0 aan geluid meer uit. Beetje raar, maar goed, overleven we wel weer. Sommige mensen gaan wel raar doen, het meisje achter de kassa bij de AH ging spontaan overal op wijzen en knikken ipv dat ze gewoon tegen me praat :P.

Ik heb daar ook wel eens last van op zondagochtend :D

Maar idd, rust houden met je stem... (was voor mij heul moeilijk, aangezien ik iedereen de oren van het hoofd banketstaaf :P )
En succes! Denk dat je collega's er wel wat over zeggen :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:30

Ik lees even mee, mijne is ook kwijt, heel vervelend want ik houd van praten!
Hierbij ben ik ook nog is snipverkouden, extra vervelend!

Ik heb ook keelverzachtende snoepjes en thee met honing, hoop dat het werkt!