[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:20

Ik weet niet eens wat ketose is _O- maar een aardbei of stukje sinaasappel zou hetzelfde moeten doen? Dan heb je net een klein beetje smaak :)

Ik snap wel dat ze je alleen thee/water/koffie laat drinken, in al het andere zit vaak genoeg troep :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:26

Ja ik mocht ook cola light drinken omdat er 0 cal in zit. Maar idd genoeg andere troep. Maar ik lust t nou eenmaal heel graag :+
Crystal clear is 2 cal per glas geloof ik en vind ik lekkerder dan water.
Koffie lust ik niet en thee drink ik maar heel af en toe en vooral als het heeel koud is.
En ik lust alleen thee met suiker er in :o

Mijn moeder raadde juist wel aan om een paar druppels citroen sap door bv je cola te doen, want dan verbrand je weer sneller oid. Of het drijft sneller vocht af. Weet niet meer precies.

Wij hebben kippenboullion en tuinkruiden boullion. Maar klopt idd wel dat t erg zout is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:28

@LynnDenise: heb ff je pagina geliked :D

Ik heb het lastig, de 2 kilo van de cortisone wilt er maar niet af en ik heb het lastig om op tijd te eten.
Eet nu vaak vrij laat dus ik kom niet bij, maar val ook geen gram af.

Heb ook geen zin in fruit, eet wel elke dag mijn groenten, maar buiten fruityoghurt eet ik geen fruit :n
Blijf dus op -54 kilo bengelen. Balen gewoon... Ja ja ik moet tevreden zijn met wat ik kwijt ben, maar het is frustrerend als je blijft hangen :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:28

Haha oh :+

Ketose is dat je lichaam vet aan het verbranden is, precies wat ik wil dus. Met betrekking tot thee, koffie en water vind ik ook dat ze een punt heeft. Al die toegevoegde rotzooi. Ook na het afvallen geen dagelijkse cola oid meer. Ik mis het ook niet eens.

BTW: wel heel erg knap trouwens 50kg afvallen! Ik ben met de helft al heeel blij.

@Skessa_: hmm nou dan ga ik maar eens internet afstruinen wat de waarheid over citroen is.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:32

Mi_Amore schreef:
@LynnDenise: heb ff je pagina geliked :D

Ik heb het lastig, de 2 kilo van de cortisone wilt er maar niet af en ik heb het lastig om op tijd te eten.
Eet nu vaak vrij laat dus ik kom niet bij, maar val ook geen gram af.

Heb ook geen zin in fruit, eet wel elke dag mijn groenten, maar buiten fruityoghurt eet ik geen fruit :n
Blijf dus op -54 kilo bengelen. Balen gewoon... Ja ja ik moet tevreden zijn met wat ik kwijt ben, maar het is frustrerend als je blijft hangen :')

Heb jij je naam veranderd? :)) moest even kijken hoor!
Lief dat je mijn pagina hebt geliked :D

Af en toe moet je gewoon iets anders he, die trek in fruit komt heus wel weer! Kan je niet wat actiefs gaan doen na je eten? Als je zo laat eet is het misschien een idee om je lichaam nog even aan het werk te zetten voordat je gaat slapen? Maar, dat bedenk ik me nu, dat deed je toch al?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:34

Selka schreef:
Haha oh :+

Ketose is dat je lichaam vet aan het verbranden is, precies wat ik wil dus. Met betrekking tot thee, koffie en water vind ik ook dat ze een punt heeft. Al die toegevoegde rotzooi. Ook na het afvallen geen dagelijkse cola oid meer. Ik mis het ook niet eens.

BTW: wel heel erg knap trouwens 50kg afvallen! Ik ben met de helft al heeel blij.

@Skessa_: hmm nou dan ga ik maar eens internet afstruinen wat de waarheid over citroen is.

Wat mij altijd is verteld is dat door citroen je juist meer vet gaat verbranden... maar we hadden hier ergens ook nog iemand zitten die aan het leren is voor voedingsdeskundige. Misschien dat die het weet :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:35

Mi_Amore schreef:

Herkenbaar.... ik sta ook alweer weken stil..... Dan weer eens een kilo eraf en dan weer weeeeeken niks, blugh -O-

LynnDenise schreef:
Wat mij altijd is verteld is dat door citroen je juist meer vet gaat verbranden... maar we hadden hier ergens ook nog iemand zitten die aan het leren is voor voedingsdeskundige. Misschien dat die het weet :)

Ik voelde me alweer dom, maar gelukkig zeg jij het ook :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:37

Whaha ja ik had ook zoiets van :?

Vreselijk is het he om stil te staan. Ik heb hooguit nog maar 2 weken stil gestaan, maar ik vond het vreselijk. Dan moet je juist doorzetten maar je motivatie zakt je in de schoenen...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:51

Oke bedankt voor jullie antwoorden!

Alleen nu durf ik niet meer.. moet mijn eerste weegmoment namelijk nog tegemoet :+

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:53

Ik meld me ook, ik ben 17 jaar, 1.65, en ik weeg 79.6 kilo.. toen ik begon met afvallen was ik ongeveer 88kilo, dus ik ben al wel een heel eind. maar ik zit nou al zo'n 2 maanden op 79.6 kilo ( zo nu en dan iets lager, maar komt altijd weer terug) en ik weet me zo gauw geen raad meer.. ik wil heel graag afvallen, ik heb overgewicht, dat weet ik. ik ga ongeveer 3 dagen in de week naar de sportschool (iedere x zo'n uur-anderhalf uur) maar er komt sinds de afgelopen 2 maanden geen verandering meer in. Ik weet niet wat ik fout doe dat er niks afgaat.. Wat moet ik doen? help! ;(

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:57

Hoe ziet je eetlijst eruit? Wat voor sport doe je in de sportschool? Van krachttraining krijg je natuurlijk wel spieren he.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:57

@LynnDenise: ja na 10 jaar op bokt rondgedraaft te hebben als 'chipieke' vond ik het tijd voor wat anders. Kleine ode aan mijn overleden merrie...

Ik ga idd elke dag na mijn avondeten nog 3 kwartier wandelen :j En dat is flink doorstappen :D
Laat ons hopen dat je door citroen vet verbrand! Drink elke dag 2 tassen thee met citroensap erin :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:59

jolienrotti schreef:
Ik meld me ook, ik ben 17 jaar, 1.65, en ik weeg 79.6 kilo.. toen ik begon met afvallen was ik ongeveer 88kilo, dus ik ben al wel een heel eind. maar ik zit nou al zo'n 2 maanden op 79.6 kilo ( zo nu en dan iets lager, maar komt altijd weer terug) en ik weet me zo gauw geen raad meer.. ik wil heel graag afvallen, ik heb overgewicht, dat weet ik. ik ga ongeveer 3 dagen in de week naar de sportschool (iedere x zo'n uur-anderhalf uur) maar er komt sinds de afgelopen 2 maanden geen verandering meer in. Ik weet niet wat ik fout doe dat er niks afgaat.. Wat moet ik doen? help! ;(

Welkom hier :)

Heb je genoeg variatie in je eetpatroon? Eet je genoeg? Eet je niet teveel?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:00

LynnDenise schreef:
Vreselijk is het he om stil te staan. Ik heb hooguit nog maar 2 weken stil gestaan, maar ik vond het vreselijk. Dan moet je juist doorzetten maar je motivatie zakt je in de schoenen...

Ja opzich valt dat nog wel mee. Maar wat ik het meest frustrerend vind is dat ik niet goed weet wat ik nog kan veranderen om t weer aan de gang te krijgen -O-

De eerste 10 kilo vlogen er zo'n beetje af.... Maar daarna.... -O-

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:00

Mi_Amore schreef:
@LynnDenise: ja na 10 jaar op bokt rondgedraaft te hebben als 'chipieke' vond ik het tijd voor wat anders. Kleine ode aan mijn overleden merrie...

Ik ga idd elke dag na mijn avondeten nog 3 kwartier wandelen :j En dat is flink doorstappen :D
Laat ons hopen dat je door citroen vet verbrand! Drink elke dag 2 tassen thee met citroensap erin :D

2 TASSEN thee? Hoe groot zijn die tassen? :P

Ja ik moet wel even wennen aan je nieuwe naam hoor :))

Wat zou er gebeuren als je in plaats van wandelen ging fietsen? :)

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:06

Citaat:
Welkom hier :)

Heb je genoeg variatie in je eetpatroon? Eet je genoeg? Eet je niet teveel?

Dankje:) ja ik eet naar mijn weten genoeg, ik eet 's ochtends 2 boterhammen, en als lunch ook 2 boterhammen. ik drink voornamelijk water. en 's avonds gewoon het avondeten. Ik eet het liefst zo min mogelijk vet (vlees gaat hier ook eigelijk altijd op de gril ipv in de pan) ik eet wel zo min mogelijk aardappelen.. want mij werd verteld dat daar heel veel koolhydraten in zitten. ik heb wel moeite met tussendoortjes eten.. ik hoor eigenlijk sowieso 2 tussendoortjes te eten werd mij verteld, maar ik weet niet zo goed wat. (yoghurt ofzo?) Maar ik let best veel op wat ik eet. ik drink alleen maar water.. en ik weet niet wat ik er verder aan moet doen om gewicht te verliezen. het is nogal een tegenslag als je al 2 maanden op het zelfde gewicht blijft hangen.. terwijl je er zó veel moeite voor doet en zó je best doet.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:07

Ik denk dat je te weinig eet...

caloriechecker.nl zou je kunnen vertellen of dit klopt. Vetten zijn trouwens niet slecht, alleen de verzadigde vetten moet je vermijden :)

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:12

dankjewel! ik ga gelijk even kijken op die site :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:20

jolienrotti schreef:

Je lichaam is waarschijnlijk gewend aan het patroon dat je nu volgt. Met wat je eet bij caloriechecker in te vullen kom je al een heel eind. Misschien hier ook even je lijstje achterlaten, dan kan de rest ook nog even kijken en eventueel tips geven. Probeer eens ipv de sportschool een andere sport te doen? of misschien moet je intensiever sporten en iets meer van je lichaam vragen en je eet patroon gewoon eens omgooien om weer verder te kunnen gaan.....

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:24

ja ik probeer zo nu en dan wel mijn patroon bij de sportschool te veranderen.. een andere sport gaan doen is voor mij geen optie, geld groeit helaas niet aan de bomen. ik fiets regelmatig en ik wandel ook veel met de hond. ik denk zelf dat het aan mijn eet patroon ligt.. maar ik weet niet hoe je dat moet omgooien, wat is goed voor je, wat niet. etcetera

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:05

Ik zou mijn recept nog even posten :)

Kip in zelfgemaakte marinade:
Kipfilet (Ik had in totaal ongeveer 800 gram voor ons vieren)

Marinade:
- 2 eetlepels wokolie (olijfolie kan ook)
- 50 ml appelsap
- halve theelepel gemberwortel
- halve theelepel chilipoeder
- een klein beetje zwarte peper
- 50 gram suiker
- ongeveer een half glas water (+/- 70 ml)
- 50 gram Sojasaus
- twee eetlepels ketchup

Dit meng je allemaal door elkaar in een kom, vervolgens doe je daar de kip in. Ik heb de kip in kleinere stukken gesneden en ook in die stukken wat sneetjes gemaakt, zodat de marinade er goed in kan trekken. Dit zet je ongeveer drie kwartier/uurtje in de koelkast. Ervoor zorgen dat de kip goed doordrenkt is met marinade.
Na dat uur heb ik de kip met marinade en al in de wokpan gedaan en dat laten bakken/sudderen tot het gaar is.

Salade
- Rucola
- Spinazie
- Cherrytomaatjes
- Komkommer
- Augurk
- Boursin mini's 'knoflook en fijne kruiden'
- Yoghurt dressing van de C1000

Allemaal even door elkaar gooien, klaar!

En daarbij hadden we ook nog aardappelkrieltjes uit de oven :)
Laatst bijgewerkt door YMJArabians op 18-09-12 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:06

Oei wat een hoop zoetigheid in de marinade := klinkt wel erg lekker :9

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:06

Valt best mee ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:07

Bonjoy schreef:
Valt best mee ;)

Appelsap, appelcider, suiker, ketchup :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:08

Appelsap is maar een klein scheutje en ketchup is niet zoet? := De appelcider heb ik trouwens geskipt, die hadden we niet in huis.