Spinnenfobie, angstaanval net afgekoeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Spinnenfobie, angstaanval net afgekoeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:01

Hier nog een. Vroegah hadden wij altijd vogelspinnen en die vond ik niet eng hoor, maar tegenwoordig als ik er maar 1 zie word ik al bang. Vorige keer lag ik bijna te slapen toen mijn kat begon te mauwen. Ik keek naar boven en zag er 1 zitten. Heb hem eerst geprobeerd met gezichtsreinigingsdoekjes te laten vallen zodat ik hem dood kon maken maar toen ie op de grond was, rende die snel weg. Ik slaap echt niet eerder voordat ik weet dat de spinnen/muggen dood zijn!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:26

Herkenbaar!
Vorige week maandag had ik vakantie. Was alleen thuis, kom op men gemakje beneden en ga naar de badkamer. Zat me daar toch niet zo'n supergrote joekel in bad! Snel mijn haarborstel en deo uit de badkamer gegritst en maar boven naar toilet gegaan.

Oproepje op facebook geplaatst om hem weg te komen halen, maar niemand had tijd (en diegene die wel tijd had, had zelf ook supergrote schrik).

Dan maar men vriend opgebeld, die op de middag snel naar huis is gekomen om die weg te halen.

Wou er eerst nog een kat bij zetten, maar weet niet of ze zo'n grote spinnen ook doden.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:08

Ik vind spinnen niet eng of zo (zat vroeger altijd te spelen met die kleintjes) ik vind ze alleen zo vies en krijg overal jeuk als ik naar ze kijk xd bah! Raak ze ook eigenlijk liever niet aan (hier komt de schoen of glas aan bot). Heb precies het zelfde met zilvervisjes. Bah, vies! Gelukkig heb ik 4 honden en een kat die wel zo'n lekkere dikke vette spin lusten (ze vreten ook vliegen als die niet snel genoeg zijn).

Deze topic doet me denken toen ik een jaar of 9/10 was. Toen was ik ontzettend van het klimmen en klom dus ook met behulp van de lantaarnpaal op schuurtjes en etc. Greep dus zo'n keer ook zo'n lantaarnpaal vast maar het was wat nattig en vies van achteren. Dus ik trek me handen terug zie ik honderden van die kleine baby spinnetjes over me handen heen kruipen. Heb toen wel even een gil gegeven en gedanst om ze allemaal af te schudden. Bah!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:06

Hahaha heel herkenbaar al die verhalen.
Ik was ook panisch voor die beesten en het beheerste heel mijn leven, tot ik tot de conclusie kwam dat ikzelf de enige was die dit probleem op kon lossen, dus ik ben in SPINNENTHERAPIE gegaan.
Ik heb 2 sessies gehad van 2-2.5 uur bij een psycholoog, en ik moet zeggen, het zullen nooit mijn vrienden worden, maar ik kan er nu wel goed mee om gaan.
Gisteren avond heb ik er nog 1 gevangen, ben 3 kwartier met dat beest bezig geweest, eerst een glas erover, dan papiertje eronder, vervolgens in een potje met deksel gedaan, dan een vlieg erbij steken en kijken wat er gebeurt _O-
Vervolgens veel foto's en filmpjes maken (das goed voor het zelfvertrouwen), en vanmorgen heb ik hem buiten losgelaten.
Bij deze een foto van mijn zelf gevangen spin van gisteren avond *\o/*
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:38

Darwin, zo'n spin had ik gisterochtend vlak naast mijn bed op de muur zitten, ter hoogte van mijn hoofd. Het was nog geen vijftien centimeter afstand tussen mij en dat monster.
Ben nog nooit zo snel m'n bed uitgesprongen. Direct de stofzuiger erop voor ze als een malloot beginnen te rennen en je ze kwijt bent.
Pffff, zit nu al een dag heel paranoide naar de muur te kijken of er nog eentje zit :=

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:10

Ik ben er panisch voor. Ga ook echt hyperventileren als ik niet uit kijk (doe ik anders nooit). Op mijn werk zitten soms echt gigantisch grote, net als op de foto's hier. En ook thuis is het de laatste tijd raak. Mijn man was er nooit bang voor maar door mijn reacties moet hij er ook niet veel meer van hebben. Maar hij haalt ze gelukkig wel weg voor me!

Een paar jaar geleden reed ik de velgen van mijn auto aan diggelen, op het nippertje miste ik een huis, maar raakte dus wel de varkensruggen langs de weg (soort stenen, om de weg van het fietspad te scheiden). Pas later heb ik verteld waar het werkelijk door kwam......er zat een spin mijn auto :o

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:49

@Darwin, wat ben jij sadistisch zeg. }> En wat gebeurde er... Vrat ie hem op??? :o
@bontesok, ach ikheb mijn auto ingeruild omdat er een spin in zat...
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 20-09-12 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:53

Zonnebloem schreef:
@Darwin, wat ben jij sadistisch zeg. En wat gebeurde er... Vrat ie hem op???
@bontesok, ach ikheb mijn auto ingeruild omdat er een spin in zat...

Toen ik de volgende ochtend beneden kwam, had ie hem helemaal leeggezogen, er was alleen nog een omhulseltje van over :')

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:07

Zonder web? Brr griezel...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:51

Zonnebloem schreef:

Ja maar ik had die vlieg eerst gemept, en toen ie buiten westen was heb ik hem bij de spin gegooid :=

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:01

brr, ik ben zelf helemaal panisch voor inimini spinnen. die je zelfs niet ziet zitten met het blote oog soms.
dus ik heb echt een spinnen angst. Maar hoe zet je jezelf daarover??
zonder echt naar therapie's te gaan |o
iemand een goede tip??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:08

En net als ik dit topic lees besluit poes om met d'r snorharen langs mijn voet te gaan kriebelen.

moet er een tekeningetje bij :')

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:22

meganx schreef:
brr, ik ben zelf helemaal panisch voor inimini spinnen. die je zelfs niet ziet zitten met het blote oog soms.
dus ik heb echt een spinnen angst. Maar hoe zet je jezelf daarover??
zonder echt naar therapie's te gaan |o
iemand een goede tip??

Tja, het is toch iets wat tussen je oren zit, dus ik denk dat de enigste oplossing toch therapie is.
Het heeft bij mij echt goed gewerkt en het werd nog vergoedt door het ziekenfonds ook !!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:04

Hier nog iemand met een spinnenfobie.
Ik kan er ook echt niet tegen. :n
En heb idd ook wel eens bij een zus op de kamer of in de woonkamer geslapen omdat er een spin op mijn kamer zat, en m'n vader hem per ongeluk liet vallen toen hij hem wou weg halen. :=

Ik durf ze ook niet zelf te vangen met een stofzuiger oid. Het idee dat ze dan vallen en ik ze "kwijt" ben. Yak!
Krijg overigens ook al de kriebles als ik hier al die foto's voorbij zie komen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:53

darwin schreef:
Zonnebloem schreef:

Ja maar ik had die vlieg eerst gemept, en toen ie buiten westen was heb ik hem bij de spin gegooid :=

makkelijk kant en klaar hapje haha :j :')

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:22

Zonnebloem schreef:
darwin schreef:

makkelijk kant en klaar hapje haha :j :')

Ja idd, ik denk dat ie best wel bij mij had willen blijven, gratis kost en inwoning hahahaha

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:29

Kun je ze niet even met de stofzuiger opzuigen?
Ik vind ze ook doodeng, hoor.

Helemaal toen ik een keer in bad zat, en opeens een spin op m'n been zag zitten. :x
Ik weet nog steeds niet, hoe die daar is gekomen, maar hij was ook nat van het badwater en zag er heel eng uit daardoor.
Ik was binnen een seconde uit het bad, en ben er ook niet meer in geweest. :')

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:40

therapie gaat hem niet worden, opzuigen met de stofzuiger . geen probleem, dat gaat nog O:)
tot nu toe heb ik er 1 met stalschoen dood geklopt. en als ik jullie verhalen lees. gaat het er niet beter op worden :')
( spinnne in bed, spinnen in bad, brrr.....)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:31

Ik zou hysterisch worden denk ik als ik er een in mijn bed zou vinden! :oo

En therapie...dat durf ik dus echt niet, want dan moet ik er vrijwilllig contact mee gaan maken brrr!
Ik durf ze niet een op te stofzuigen of dood te trappen/slaan.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:35

bontesok schreef:
En therapie...dat durf ik dus echt niet, want dan moet ik er vrijwilllig contact mee gaan maken brrr!

En toch, als het je leven maar genoeg beheerst, heb je dat er toch voor over.
Je moet het vergelijken met de tandarts, je bent er als de dood voor, maar als je vergaat van de kiespijn, dan wil je er heel graag naar toe.
Ik ben in ieder geval hartstikke blij dat ik het gedaan heb, ik leef nu een stuk relaxter.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:44

Ik ben ook als de dood voor spinnen, ik heb een leuke puppy die ik dan vast pak en zijn neus bij de spin hou en dan vreet hij ze op voor me! Erg handig, die grote enge muggen eet hij ook! Brave puppy *D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:37

Voor die spin van darwin zou ik echt bang zijn :wow:
Ik heb ook zo'n extreme angst gehad. Uiteindelijk was ik er zat van om bang te zijn voor spinnen. Ik heb het mezelf afgeleerd en wat geeft dat een rust :) Gewoon heel klein beginnen. Helpende gedachtes:
Ze doen niks behalve lopen en wat dat betreft kun je beter bang zijn voor een steekmug, die doen je namelijk pijn. Zelfs grote spinnen zijn kleiner dan 1 hand van jou. Een keertje blazen en ze vallen al om, bij het minste zijn ze dood. Ik noem ze tegenwoordig geen spin meer, maar 'vriendelijke achtvoeters' :+ Dat klinkt minder bedreigend.
Je hebt vast wel eens een heel klein hooiwagentje in je huis, probeer daar dan eerst eens naar te kijken/bij te staan en word rustig.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:55

Echt wel dat ze kunnen bijten...
En ja een paard op je voet doet meer pijn, en daar ben je ook niet bang voor, het slaat ook echt nergens op, dat is nog het ergste, als het nou reeel was...

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:00

Hier ook een met een spinnenfobie. vreselijk, als je mij hoort schreeuwen weten ze genoeg. brrrr. zat laatst nog op het station en dacht wat zie ik toch, keek naar me arm, en er zat echt een joekel, zeker van 5 cm groot, denk wel groter, ik zag hem en gelijk weggeveegd uit schrik. was trots dat ik niet heb geschreeuwd, mensen langs mij moesten wel lachen :+ maar zo heb ik ook een keer gehad dat ik op de bank lag met de ogen dicht, toen ik ze weer open deed kroop een spin naar mijn gezicht toe, zat nog maar een paar cm's van mij af... als is het een mini ding.
ook op stal weten ze maar al te goed wat een schreeuw van mij betekent. zat een keer op stal achter een trailer op een stoel (in een schuur) en aan beide kanten zat een stalgenootje, opeens op mijn mouw een heel mini spinnetje en ik hard schreeuwen, die andere begonnen te rennen en waren eerder dan mij buiten :+

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:04

gadver mensen... waarom kunnen die foto's nou niet in links.. zeker in zo'n topic.
Hier nog iemand met een zeer heftige fobie.. kan niet eens naar een foto kijken en wanneer ik in het echt zo'n joekel zie val ik altijd flauw... zeer vervelennd..
Dus ts, ik snap je helemaal...