Spirit, ik hoop niet dat ik daar onder het tandvlees ook nog eens een prik krijg
Dan kijk ik er helemaal tegenop. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dan kijk ik er helemaal tegenop. 

youngster schreef:In het ziekenhuis hebben ze ook neusspray ( waarschijnlijk met lidocaine) wat dus alles verdoofd. Je kan daarna de tanden uit je mond slaan zonder dat je het voelt
Dat heb ik ook gehad toen ik aan mijn bijholtes werd geholpen. Moest ik een uur lang ofzo elke kwartier spuiten. Nouwwwww dan voel je niks meer
Zou de kaakchirurg dat ook hebben in zijn eigen praktijk?
(dus niet ziekenhuis).
Ik dacht dat ie nog moest beginnen... En ik heb dus ook erg slechte ervaringen met deze prikken van vorige keren. Heb hem ook gevraagd hoe het nu kon dat ik er niks van merkte. Was volgens hem een combinatie van een zeer dunne naald, een geoefende vast hand en nieuwere, betere verdovingen. Had overigens wel van te voren ook Brufen bruis gekregen van de kaakchirurg.
). Hem ook gevraagd hoe het kon dat ik de prikken bij de kaakchirurg nauwelijks voelde en bij de tandarts altijd wel. Hij ging toen een poging wagen en zowaar, ook dit voelde ik nauwelijks. Nou zijn mijn eerdere ervaringen gebaseerd op jaren geleden en misschien is het dus wel zo dat de spullen en de trainigen van de tandartsen / chrirurgen steeds beter zijn geworden.
Zodra ik weet dat ik het gedoe op m'n zenuwen niet meer voel vind ik het prima

Cayenne schreef:Glitfaxi, hoe werkt dat dan? Doet het dan pijn door de vloeistof?
dat was echt een hel. Ook de dag erna nog.
Je kunt ook muziek meenemen en daar naar luisteren (mag ook tijdens de behandeling). Haal gecontroleerd adem (met je buik zoals ze dat noemen) leg je handen op je buik en focus je op de beweging van je buik. Ik bedacht me op dat moment dat elke ademhaling helemaal naar mijn tenen ging en weer naar buiten. Als je maar op iets anders focussed. Misschien wil een vriend/vriendin wel wat leuks inspreken wat je dan kunt luisteren? Misschien kun je er een ijsklontje tegen houden vooraf dat verdoofd ook een beetje.
Fiffill schreef:Altijd nog beter dan een tandarts die een verdovingsspuit in je kaakzenuw ramt
Het is een heel traject geweest, maar bij hem spring ik inmiddels wel weer redelijk makkelijk de stoel in

) maar ik merkte inderdaad de keren erna dat ik er blijkbaar onbewust toch last van had want ik zat er met klapperende kaken op die stoel 
Het kan natuurlijk wel dat je het gewoon voelt door je kies heen
zolang het goed verdoofd is vind ik het prima. Maar goed, dan moet het wel eerst verdoofd ZIJN natuurlijk
(en ja, dat was een echte tandarts).
Ik hoorde later dat ik niet de enige was die daar last van had. Had ik dat nou maar geweten voor ik erheen ging ipv erna