Opgezette buik + misselijk na elke maaltijd, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shylah

Re: Opgezette buik + misselijk na elke maaltijd, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:11

Okee wat ik nu ga zeggen klinkt misschien een beetje raar, maar dit klinkt als iets wat ook wel eens bij honden voorkomt. (sorry, veterinaire achtergrond... :p)
Maar in ieder geval, sommige honden krijgen na het eten ineens een hele opgezwollen buik, en deze kan enkele uren aanhouden en verdwijnt dan weer. Dat gebeurd ze na elke maaltijd. Zij hebben dan last van gas ophoping in de maag. Ik heb geen idee of dit ook bij mensen voorkomt, maar ik moest hier aan denken toen ik jouw verhaal las. ;) Bij de honden is de oorzaak trouwens onbekend...

Misschien is jouw maaglediging vertraagd of heb je ergens een (partiële) verstopping in je maagdarmkanaal.
Trouwens, hoe jouw huisarts op een blaasontsteing is gekomen met jouw klachten is me echt een raadsel... :S Ik vind dat hij/zij je maagdarmkanaal eens onder de loep moet nemen.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 22:27

@Mendel, morgen moet ik weer terug voor verder onderzoek. zal het eens aan hem voorleggen want het klinkt inderdaad erg bekend...

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 17:26

Gister had ik dus een afspraak om 10 over 1, kom ik daar aan blijkt de deur dicht te zijn en er hangt een bordje 'wij zijn dicht van 11.30-12.30. dus ik bel aan, komt die assistente dus ik zeg dat ik een afspraak heb met dokter E. "Oh maar die is er nooit op vrijdag." ben dus voor niks gekomen, staat nu weer een nieuwe afspraak voor dinsdag -__-"

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:14

Jeetje.. wat balen! Niet netjes van je dokter.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 18:06

Vanochtend dus weer naar de huisarts geweest. Hij denkt aan een maagslijmvlies ontsteking, dus ik zit nu aan een kuur van 2 weken tegen maagzuur, zodat dat virus kan genezen o.i.d. Als dat niet werkt is het dus wat anders en wordt ik weer verder onderzocht -_-"
Heb het gevoel dat dit heeeeel lang gaat duren.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:30

Als je buik zo opzet reageren je darmen ergens op.
Ik heb het zelf bij; tarwe, uien, suikers, soja, genetisch gemanipuleerde mais, niet zure melkproducten en verschillende e-nummers ook erg.
Ik eet trouwens ook vegetarisch, al 24 jaar.
Ik zou als ik jou was eens alle voedingsstoffen waar je op zou kunnen reageren een tijdje schrappen en dan kijken waar je nog last van krijgt, of niet..
Zelf volg ik nu een soort candida dieet (wat er bij jou ook achter zou kunnen zitten en vaak samen gaat) en daar voel ik me zo veel beter bij dat het me ook geen moeite kost om het vol te houden.

Mijn HA heeft mij hiermee 1,5 jaar laten lopen terwijl ik een paar keer in de week flauw viel en een paar keer per dag over moest geven, liep de hele dag te rillen als een rietje en zo moe en de HA maar zeggen dat ik even goed uit moest zieken.. :P (en het begon dus bij mij met alleen de darmklachten en ik werd steeds zieker)
Tot mijn tante zei dat ik eens moest proberen om zonder gluten te eten, dat was voor mij het moment dat ik stukje bij beetje mijn leven weer terug kreeg en zelf uit ben gaan vinden waar ik allemaal wel of niet op reageer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:34

Ik.vind het ook herkenbaar geirriteerde darmen. En dan moet je uitzoeken waarop (hele zoektocht. Bij mij gaat het ook het beste zonder gluten.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 05:25

Je klachten komen me erg bekent voor. Heb blijkbaar een keertje iets verkeerds gegeten en vanaf toen konden mijn darmen echt helemaal niks meer hebben. Heb toen heel veel fruit en noten gegeten en mijn darmen zijn nu weer rustig. Ben nu langzamerhand weer aan het opbouwen met eten en goed in de gaten aan het houden waar ik klachten van krijg en wat ik wel goed kan hebben.