verschil longontsteking en verkoudheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: verschil longontsteking en verkoudheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:22

Dan is Ibuprofen of Naproxen nuttiger, die zijn behalve pijnstillend namelijk ook ontstekingsremmend ;)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:26

Loop alsjeblieft niet te lang door, dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan zo van a joh hier blijf ik niet voor thuis mare heb maanden plat gelegen met 2x een zware dubbele longobtsteking. Het begon met verkoudheid maar te lang doorgelopen dus is de infectie erger geworden. Ook werd ademhalen al zwaarder, koste mega veel energie! Ga liever een keer extra naar de huisarts die beluisteren dan even je longen!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:35

Toen ik een longontseking had hoefde ik helemaal niet te hoesten. :?
Kreeg zomaar om "niks" 40 graden koorts, en was snel buiten adem. Eh ja maar voelde me verder niet ziek, dus gewoon gaan werken. (wel veel opmerkingen over mijn rooie kop gehad toen :D ). S'nachts kreeg ik overal rode vlekken en voelde me toch wel erg slapjes, dus volgende ochtend HA gebeld, assistente zei dat het een allergiesche reactie was en dat dat vanzelf weg zou trekken. Toevallig had ik ook vergeten mijn tampon op tijd om te wisselen, dus op basis daarvan mocht ik langskomen. Voelde me wel te slap om te fietsen, dus ben gaan lopen ivm parkeerprobleem, en werd die HA toch ff kwaad dat ik niet eerder gekomen was en niet had gezecht dat ie naar mij toe moest komen ipv ik naar hem :oo . Had ik dus een zware dubbele longontsteking en moest eigenlijk gelijk naar het ziekenhuis. Dat heb ik netjes verdomd (thuis kan ik ook AB slikken). Hij is die week elke dag langsgekomen en na een week voelde ik me weer helemaal goed, en vreemd genoeg begon ik toen pas te hoesten. :=

Maar als je het niet vertrouwd gewoon even laten luisteren. Er zijn mensen die voor heel veel minder naar HA toegaan hoor. Beterschap iig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 10:40

ik ben al geweest, ik heb medicijnen en als het morgen niet minder is moet ik bloedprikken en een longfoto

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:29

en wat was zijn diagnose??

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 12:38

ruis in mijn long linksonder, kon een beginnende longontsteking zijn. Maar om zeker te weten moesten er foto's gemaakt worden dus ik heb gekozen voor de medicatie.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:42

Brrr! Nou daar ben je lekker mee zeg... -O-

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:58

Caira schreef:
ruis in mijn long linksonder, kon een beginnende longontsteking zijn. Maar om zeker te weten moesten er foto's gemaakt worden dus ik heb gekozen voor de medicatie.

Dat had ik dus ook.. en ben ook aan de medicijnen gegaan.. ;)
Had een antibioticakuur én codeïne om de hoest wat te onderdrukken.. en knapte eigenlijk gelijk wat op.
Uiteraard wel even mijn rust genomen (moest ook wel, codeïne kwam goed aan :') ), en na 2 weken was ik weer fit..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 19:00

2 weken? zo echt niet, max 2 dagen hoor, ben er nu al zat van. En Arabesk, zoent mijn pony ook niet eens voor me dus mijn 3 drabbers moeten ook weer aan de training.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:06

Nee.. ik moest gelijk wat verbetering merken :j
Maar ik bedoel dat ik na die antibiotica en codeïne (wat dus ook een aanslag is op je lichaam) ik me na 2 weken weer helemaal fit voelde zodat ik alles weer kon doen zoals voordien.
Dus helemaal niet meer hoesten, en dat mijn conditie terug was.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:38

Oh dat duurt bij mij altijd aanzienlijk langer helaas :=
En sowieso hoest onderdrukken is geen optie volgens mijn longarts; het slijm moet er toch uit kunnen....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:50

Oh.. maar ik hoestte wel hoor :j
Alleen werd de hoestprikkel wat geremd waardoor ik geen hoestbuien kreeg zonder dat er slijm mee kwam ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:00

Caira schreef:
2 weken? zo echt niet, max 2 dagen hoor, ben er nu al zat van. En Arabesk, zoent mijn pony ook niet eens voor me dus mijn 3 drabbers moeten ook weer aan de training.

Rowan had geen tijd.... grasjes moesten écht eerst gemaaid worden. First things first :D

Ja trek er maar even voor uit, je ben niet met een dag of wat weer op de been hoor.... :(:)

Goed uitzieken anders loop je het zo weer op.