Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Jammer dat je een twee jarige niet meer kunt inbakeren, mocht je tweede kindje ook huilerig zijn, denk daar dan aan.
zorro schreef:Mijn nichtje is tot bijna 3 jaar ingebakend snachts. Ze kon gewoon niet 'los' slapen, de wereld was nog te groot voor haar. Daarna rustig afgebouwd, en nu zijn er geen problemen meer.
Ik moet zeggen dat ik verder ook mee ga met bigone, of een lichamelijk probleem, of lastige kop er op. Als ik jou was zal ik eerst eens langs de huisarts met haar, eens kijken of hij of zij iets voor jullie kan betekenen.
:
Anoeska27 schreef:zorro schreef:Mijn nichtje is tot bijna 3 jaar ingebakend snachts. Ze kon gewoon niet 'los' slapen, de wereld was nog te groot voor haar. Daarna rustig afgebouwd, en nu zijn er geen problemen meer.
Ik moet zeggen dat ik verder ook mee ga met bigone, of een lichamelijk probleem, of lastige kop er op. Als ik jou was zal ik eerst eens langs de huisarts met haar, eens kijken of hij of zij iets voor jullie kan betekenen.
Van inbakeren werd die van mij alleen maar nijdiger. Waarom direct praten over een "lastige kop erop"? Alsof dat kleintje ervoor gekozen heeft eerder te wereld te komen en een slechte start te hebben. Ze zijn 9 maanden heel erg dicht bij mamma en dan komen ze in een koude wereld waar ineens verwacht wordt dat ze al zelfstandig genoeg zijn om alleen te slapen. Het ene kindje heeft daar nu eenmaal meer moeite mee dan het andere. Gewoon lekker bij je nemen en vertrouwen geven dat je er voor haar bent, wanneer dan ook.

Coloured schreef:Misschien een rare vergelijking maar ik wil hem toch maken omdat we tenslotte op bokt zitten:
Een paard is een sociaal dier en mag niet alleen gehouden worden. Een paard alleen achter laten, is meestal ook niet zo'n slim plan. Een veulen te vroeg spenen is ook al helemaal uit de boze en hem na het spenen alleen laten lopen is not done.
Een mens is een sociaal wezen dus waarom zou je een kind van 2 jaar dan wel alleen in het donker achterlaten omdat het zonodig alleen moet slapen?? Misschien simpel gedacht maar voor mij wel zo klaar als een klontje.
Ik heb heel veel geleerd over moederschap door naar mijn merries met hun veulens te kijken. Weet je hoe vaak een veulen dat net geboren is, bijvoorbeeld drinkt bij de moeder? En onze baby's moeten het liefst meteen doorslapen??![]()
En oké, ik weet ook wel dat mensen geen paarden zijn, maar een zekere lijn valt er in mijn optiek zeker te trekken.
TS als je kindje wel rustig is als ze bij jou kan slapen of bij jou kan zijn: doen! Dan heeft ze daar nu eenmaal behoefte aan en jij bent haar moeder en bent degene die haar behoefte kan bevredigen.
Heino schreef:
Elicious schreef:Suzanne F: dat is de makkelijkste oplossing ... bij ons in bed, op de kamer evt (hebben we nog niet geprobeerd), maar waar is het 'eind' dan?! Ik ben inmiddels weer 18 weken zwanger en dit kindje zal straks vanwege borstvoeding ook bij ons slapen. Moeilijkmoeilijk, maar vanacht wat dit al onze uitvlucht.
Phormicola: Ik heb zelf (schaamschaam) tot mn 13e bij mn zus in bed geslapen, maar dat was omdat ik het zo super gezellig vond. Ik ben nu ook geen fan van naar bed gaan, maar gezien dit bij onze dochter al bijna 2 jaar duurt begin ik me bijna af te vragen of het geen 'gewoonte' is. (misschien niet helemaal het goede woord). Alleen de oplossing ................?!
Ik denk als je je dochtertje eerst haar veiligheid terug geeft, dat ze dan vanzelf beter gaat slapen en dat ze dan op een gegeven moment het vertrouwen heeft om alleen op haar eigen kamertje te slapen. Van het laten huilen tot ze spuugt krijgt ze denk ik geen vertrouwen
Sterkte met de vermoeidheid!
).
En dan kan ik je nog het boekje "Nighttime parenting" aanraden. En dat je je eigen gevoel moet volgen. op het cb zeggen ze ook maar wat ze is aangeleerd
en die buurvrouw met 3 doorslapende kinderen heeft gewoon andere kinderen
) 
Coloured schreef:benangelique schreef:
Heel goed stuk inderdaad.
Moederschap vraagt heel veel toewijding, dag én nacht, zeker in de eerste jaren.
Maar je legt in mijn optiek op deze manier wel een super basis.
Ik heb er zo vrede mee