Nieuw matras kopen... HELP!!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:54

TEMPUR! mijne is besteld na 5 jaar wachten. Zijn vreselijk duur, maar er is niks beters op de markt.
Bij minder geld zou ik voor auping gaan...

Maar wat je het beste kan doen is naar een luxe beddenzaak gaan (geen beterbed of zulke onzin). Echt een luxe zaak waar ze de betere merken hebben. Vraag informatie, probeer uit en kijk wat bij je past en in je budget past. In die luxe zaken hebben ze vaak meer tijd voor je en meer verstand van zaken.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 12-09-12 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:54

Traagschuimmatrassen :+:
Nog nooit zo heerlijk geslapen!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:57

Wat ik je wel kan aanraden, neem geen metalen 2-persoons bed. Ik heb er een (ja van de beter bed) maar die dingen zakken door in het midden als je er met zijn 2en in ligt. Je ligt dus als het ware in een kuil :(
Ook zou ik kiezen voor een spiraalbodem en geen lattenbodem. Ik vind de laatste toch minder stevigheid bieden.
Ik vergelijk hierbij mijn bed met lattenbodem van de beterbed en mijn vriend zijn bed van de betere speciaalzaak met spiraalbodem en er zit toch echt een wereld van verschil tussen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:08

Auping! Zweer bij ons 180x210 bed :)
We hebben twee losse matrassen, omdat partner en ik nogal van gewicht verschillen.
Ik heb snel last van mijn rug en bekken, maar sta nu uitgerust en pijnvrij op.

Wij hebben het bij een beddenhuis gekocht. Het was een showroom model en daardoor voor Auping zeer gunstig geprijsd. Maar een goede beddenbodem is misschien nog wel meer van belang.

Marije_jiplover

Re: Nieuw matras kopen... HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:15

@lucifertje: je vergelijkt daar wel twee heel verschillende kwaliteiten met elkaar! Ik zweer bij een goed (instelbare) lattenbodem.
Wij hebben 3 maanden geleden een nieuw bed gekocht. We zijn bij verschillende beddenzaken geweest en hebben verschrikkelijk veel matrassen en bodems getest.
Uiteindelijk uitgekomen op een set die op elkaar is afgestemd. Ik slaap sindsdien echt supergoed.
Wat je kiest, is echt persoonsafhankelijk. Mijn vriend en ik vinden tempur of ander traagschuim verschrikkelijk, anderen zweren erbij. Ik heb een latex matras, mijn vriend een van koudschuim.
Mijn moeder heeft een matras deels met luchtcompartimenten, ook speciaal voor haar rug.
Er is veel mogelijk, ga na verschillende zaken, laat je adviseren, ga proefliggen. Succes!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:43

Wij hebben 2 losse boxsprings met ieder een eigen matras (mijn vriend heeft een harder matras dan ik), we hebben medicinale traagschuim matrassen.

Als ik jou was zou ik gewoon gaan proberen en me goed in laten lichten. Je moet er wel een aantal jaartjes mee doen en dan moet je er wel lekker op kunnen slapen en uitgerust wakker worden.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:24

Ik heb een paar nachten op een Ikea matras geslapen die mij absoluut niet beviel...

Toen ik ging verhuizen heb ik een pocketveringsmatras(wel met lattenbodem eronder) bij de Leeen Bakker gekocht. Hier lag ik echt niet lekker op, werd niet uitgerust wakker. 2 keer het matras om moeten ruilen omdat er een kuil in het midden vormde.

De 2e keer toch maar voor een normaal koudschuim matras gegaan(eminent van leen bakker) en ben 100% tevreden over het matras. Wordt goed uitgerust wakker en sta zonder rugpijn op. Helaas was de service van leen bakker wat minder maar het slaapgenot maakt een hoop goed.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:49

Marije_jiplover schreef:
@lucifertje: je vergelijkt daar wel twee heel verschillende kwaliteiten met elkaar! Ik zweer bij een goed (instelbare) lattenbodem.
Wij hebben 3 maanden geleden een nieuw bed gekocht. We zijn bij verschillende beddenzaken geweest en hebben verschrikkelijk veel matrassen en bodems getest.
Uiteindelijk uitgekomen op een set die op elkaar is afgestemd. Ik slaap sindsdien echt supergoed.
Wat je kiest, is echt persoonsafhankelijk. Mijn vriend en ik vinden tempur of ander traagschuim verschrikkelijk, anderen zweren erbij. Ik heb een latex matras, mijn vriend een van koudschuim.
Mijn moeder heeft een matras deels met luchtcompartimenten, ook speciaal voor haar rug.
Er is veel mogelijk, ga na verschillende zaken, laat je adviseren, ga proefliggen. Succes!

Hoi Marije, mag ik je vragen wat jullie bed gekost heeft?
Ook wij zijn aan een nieuw bed toe en hebben de nodige wensen nl voor mij electrisch verstelbaar, manlief niet. Allebbei rugpatient. Ook een breder bed.
Tot nu toe nog maar naar 1 speciaalzaak geweest.
Met ons wensenpakketje zouden we dan uitkomen op plm, 7000 euro!!! (boxspring)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:56

Bij mediactive krijg je je matras 14 dagen op proef, is ook met een traagschuimlaag. Na 14 dagen komen ze hem zo weer halen als het niet bevalt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:02

Veel betere merken mag je uitproberen tegenwoordig. Vaak is het dan wel zo dat je mag ruilen voor een ander. Geld terug weet ik niet of ze dat doen?
Wel waren er deze zomer veel acties bij grote merken. VOlgens mij zijn die allemaal zo een beetje afgelopen. Dat is wel heel jammer kan veel geld schelen.

Mijn bed komt zaterdag *\%/*
Ik had 50% korting op het 2de matras (€670 verschil) En ik heb in de onderhandeling nog eens €271 euro korting gekregen.
Zonder boxspring, 2x 90*200 (20 cm, normal collection) en 2 maal Tepmur schotel bodem was mijn schade €2500.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:24

Wij hebben een ombouw showroommodel voor minder dan de helft van een nieuwe meegekregen, geen beweegbare bodems (in het vorige bed oo 25 jaar hooguit 3x gebruikt, maar wij hebben dan okk geen tv in de slaapkamer en liggen zelden op bed te lezen) en matrassen en ik meen dat we iets onder de 4000 euro klaar waren. Maar met motorisch beweegbare bodem én geen fikse korting op de ombouw zou het ook rond de 7000 euro gaan, volgens mij.
Ik heb iig gemerkt wat het effect is van een goede lattenbodem en 1 van 90 euro. Die goede ondersteunt veel beter! Uitgerust wakker worden vs stijf en met zere nek en ander kussen nodig hebben.