Neuscorrectie, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:17

Ik vind zo'n neus juist heel karakteristiek! Geeft een beetje mediteraans tintje aan je gezicht. Nu heb ik zelf een heel klein inimini wipneusje, dus je begrijpt, het is nooit goed :D

Mensen met krullen willen stijl haar en andersom ;)

Ik ben totaal niet tegen cosmetische ingrepen, maar, ben je niet bang dat er een heel klein procentje kans is dat het mis gaat? Dat je altijd met een litteken in je gezicht zit? Of dat je neus scheef wordt of iets dergelijks? Dat het gaat ontsteken en daardoor misvormd of iets dergelijks? Ik weet niet wat de kans is bij een neuscorrectie maar dat zou bij mij iets zijn wat door m'n achterhoofd speelt.

Ik zie dat je 18 bent? Misschien is het wel verstandig om tot je 21e te wachten. Toen ik 18 was, was ik ook veel onzekerder over dingen waarover ik nu denk... :') dat ik me daar druk over maakte... Misschien loop je volgend jaar wel een lekkere italiaan tegen het lijf die stapelverliefd is op je mooie neus... (of nederlander, dat kan natuurlijk ook) en dan ben je blij dat je 'm hebt zoals ie is...

In elk geval, heel erg veel succes met je beslissing! :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:12

Hammeke schreef:
Hier nog iemand die daar lang over getwijfeld heeft.
Ik ben ook enorm hard gepest geweest met mijn neus, en elk keer ik voorbij de spiegel loop is er weer die confrontatie.
Nu heb ik sinds kort een nieuwe lesgeefster (eentje die al véél heeft meegemaakt; ziektes, 3 openhart operatie's), zij heeft ook een grote neus en is daar ook mee gepest geweest.
Maar wat zij me laatst zei, daar heb ik toch even over nagedacht.
Stel dat je het laat doen, je hebt je een beeld gevormd over hoe je neus er zou uitzien, zou je dan écht gelukkig zijn als het gedaan is?
Volgens mij ga je nog altijd diezelfde onzekerheid hebben, of jezelf constant de vraag stellen had ik niet dit of dat óók moeten laten doen...
Volgens mij gaat het nooit goed genoeg zijn..

Inderdaad. Daar denk ik ook vaak over na. Ik heb ook een grote gok. Mijn neus is aardig breed. -O- Maar dan denk ik, als ik dat heb laten veranderen wil ik ook andere dingen laten veranderen. Ach mijn partner is erg blij met me, dus moet ik dat zelf ook maar zijn. :o Niemand is perfect en iedereen heeft schoonheids foutjes. Focus je eigen op de dingen die je wel mooi vind aan jezelf. ;)

Cerilene_

Re: Neuscorrectie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:27

Ts, op je profiel staat dat je 18 jaar bent. Dan zou ik echt nog even wachten met zo'n ingreep hoor. Ik heb ook een neus zoals de jouwe en op mijn 18de (en jaren daarvoor) vond ik dat ook verschrikkelijk en heb ik altijd gedacht dat ik er meteen wat aan zou laten doen als ik de kans kreeg.

Ik ben nu 25 en ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn neus steeds meer ben gaan waarderen. Op dit moment denk ik dat ik een neuscorrectie daarom niet meer nodig vind (maar zeg nooit nooit). Op foto's baal ik nog wel eens, omdat die vaak een vertekend beeld geven waardoor je neus er veel erger uitziet dan in werkelijkheid. Al helemaal als je zo'n fijn complex hebt waardoor je er aan gewend bent om er zo erg op te letten.

Toch ben ik de karakteristieke waarde ervan gaan inzien en ben ik blij dat ik geen wipneusje heb, want dat vind ik nog veel minder mooi. Die eerste correctie die je zelf linkte vind ik ook echt niet mooi hoor. Als je het zou doen zou ik het toch een stuk subtieler houden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:39

Ik vind mijn neus ook niet mooi, maar als ik die voor- en nafoto's zie die je hebt gebruikt als voorbeeld, TS, dan heb ik liever de voor... :=
Zelf heb ik trouwens een ergere neus dan die voor, hahaha, maar gelukkig heb ik mijn sprankelende karakter om het goed te maken! :D _O-

Nee, even zonder grappen, als jij echt denkt dat het iets voor je zal doen en je hebt de pijn en onzekerheid die ik op de eerste pagina beschreven zag worden ervoor over, dan zeker doen. :j
Uiteindelijk kunnen wij/anderen wel blijven zeggen dat het meevalt, maar jij moet jezelf dagelijks in de spiegel aankijken...

Mri

Re: Neuscorrectie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:09

Vroeger vond ik mijn neus verschrikkelijk en wou ik maar wat graag een neuscorrectie om mn neus helemaal te laten verbouwen.

En nu? nu zit ik met een ander dilemma...
Nu krijg ik een neuscorrectie (om medische redenen) en nu moet ik kiezen wat ik wil....
Alleen een spreader graft, dat is stukje kraakbeen dat in mijn neus wordt geplaatst om het iets breder te maken zodat mijn neusvleugel niet meer dichtslaat bij het inademen (en ik dus via mn neus kan ademen), en dan , in dien nodig een septum correctie (tussenschot recht zetten) erbij (daar kijken ze dan naar tijdens de operatie)

Of een spreader graft, met een septum correctie en het rechtzetten van mn neus zelf (die is ook scheef...)

Beide operaties hebben voor en nadelen.
De eerste heeft als voordeel dat het nauwelijks blauw wordt, wel iets dik maar dat ik op donderdag geopereerd wordt en op maandag weer zou kunnen werken (mits ik voorzichtig doe). Het nadeel kan zijn dat het mogelijk niet het beste resultaat geeft, omdat het met een recht tussenschot en een scheve neus ook weer problemen zou kunnen geven met smalle doorgangen.

De tweede ooptie heeft als voordeel dat alles recht is en dus een zo optimaal mogelijk resultaat
maar als nadeel dat ik er echt uit ben zeg maar. Compleet bont en blauw....
en is dat iets wat je wil als je net bij een nieuwe baan begint zeg maar.....

Iemand suggesties, adviezen of ervaringen?

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:54

Meid, ik wil hier toch even reageren.
Ik weet precies wat je ervaart, alleen ik ben een paar jaar ouder (23 nu).
Ik heb zelf ook nogal een grote aparte neus, niet overdreven, want soms klagen mensen wel eens en denk ik van: ik zie helemaal niks ;) Ik heb het van mijn pa geërfd als enige van de familie en dat vond ik tot niet zo lang geleden heel, heel erg!

Toen ik naar de middelbare school ging kreeg ik wel eens een nare opmerking. Ik ben nooit echt gepest, maar ik was wel een heel gevoelig meisje, dus iedere opmerking deed mij veel zeer en daar kon ik mij dagen naar over maken. Vreselijk was het, ik was ontzettend onzeker vooral tegenover nieuwe/onbekende mensen. Ik wilde dat mensen mij alleen van de voorkant zagen en zat zelf regelmatig in de spiegel te kijken en te fantaseren over hoe ik er uit zou zien met een 'normale' neus. Ik vond het vervelend om met mijn vader ergens heen te gaan, want zouden mensen dan naar onze neus kijken en lachen?
Ik heb zelfs een keer de plastisch chirurg bezocht (net 18, mijn ouders wisten hier niks van), maar hij vertelde mij doodleuk: ik doe geen neuzen. Okee zeg dat dan meteen! Ik jankend naar huis. 2 jaar later een keer de stoute schoenen aangetrokken en mijn moeder verteld wat mij al jaren dwars zat, en de KNO-arts geprobeerd op mijn 20ste. Die kon wel wat doen, maar niet van tevoren laten zien hoe het zou worden en dat wilde ik niet. Dan maar wachten tot ik mijn studie klaar heb, dan heb ik genoeg geld en is het eerste wat ik ga doen een neuscorrectie dacht ik.

Nu ben ik 23 en ik hoef helemaal niet zo nodig meer een andere neus. Mooi zal ik mijn neus niet gaan vinden, maar ik vind dat het mijn gezicht karakter geeft, het hoort bij mij. Ik vind mezelf mooi en wil helemaal nergens meer aan laten sleutelen. Wat anderen vinden of zeggen interesseert me weinig, en ik moet zeggen dat ik, sinds deze (nieuwe :+ ) gedachtegang al een hele poos geen opmerking meer heb gehad.

Ik wil helemaal niet zeggen dat jij je niet moet laten opereren, alleen tussen mijn 15e en 20ste wou ik niks anders. Ik lag er 'snachts wel eens van te huilen, zo erg vond ik het. Maar vanaf je 18e verander je nog heel erg. Je wordt volwassen, je gaat met volwassen mensen om en je gaat anders naar jezelf kijken. Het is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde, maar het kan best zijn dat die onzekerheid ook bij jou weg gaat en dan denk je waar heb ik me nou al die jaren druk om gemaakt. Succes met je keuze!

ps. toen ik bij meneer de KNO-dokter zat zei hij dat bij ademhalingsproblemen (maar die had ik 'helaas' niet), ze tijdens het rechtzetten van het neusschotje mogelijk ook 'de boel even kunnen bijvijlen ;) '. Misschien dat dat voor jou wel een optie is, alleen weet je waarschijnlijk niet hoe het gaat worden.

Wat Cerilene_ hierboven typt is eigenlijk waar mijn lange verhaal nu op neer komt;)